Swap 1.6 turbo do MKV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że mam troche czasu na zastanawianie się przyszedł mi do głowy kolejny pomysł .Kilka osób myśli nad swapem silnika RS2000 a ciekawe jak by to wypadło po przeszczepie 1.6 turbo z mkIV .Pierwsze co mie zastanawia to kwestia techniczna tzn jak wiele przeróbk należało by dokonać , drugie to aspekt osiągów jak to sprawowało by sie w porównaniu do rs-owskiego 2.0 16V 150 konnego zakładając że bierzemy seryjny silnik w obydwu przypadkach.....
Ktoś z was myślał nad tym może?
  
 
ja myslalem, i jak bedzie przyplyw kasy, a nie przedam escorta to bede sie staral zrealizowac taki plan...
  
 
noo znalezc niezarzniety silnik rst to moze byc wyzwanie
chyba ze remontowac ale to koszty koszty koszty
  
 
ja zastanawiam się nad tym teoretycznie nie praktycznie wiec kwestia stanu silnika i kosztów nie ma znaczenia, interesuje mnie stopien trudności i osiągnięty efekt.
  
 
a co sadzicie o silniku z PROBE?? wogole wejdzie do escorta??:> chodzi mi o silnik 2.2 TURBO:]
  
 
tak... generalnie... osiągi powinny wyjść znacznie lepsze z 1.6T, bo to jednak turbo.. kucy mniej ale zbierać się lepiej można, w praktyce większośc silników RST posiadała 145-155KMów bez modyfikacji (zgodnie z Heynes), przekładka...hmm.. elektronicznie pewnie łatwiej RST... w końcu to tylko KE, mechanicznie i jednym i drugim przypadku... zabawa
  
 
kwestia mocowan silnika jewst podobna jedna łapa jest w innym miejscu, a reszta podobno pasuje, sam sie nad takim swapem zastanawiałem , jedyne co to koszta, najpierw zakupic RS nastepnie trzebaby cały silnik poddac remontowi aby nie było gorzej jak z seria.
  
 
moj rst przed remontem z przedmuchami takimi ze korek musialem nabic i zwalona turbina (pompowala normalnie) i wtrsykiem ktory lal jak z wiadra i zwalonym ecu czyli genrealnie wiecej nie moglo byc wysrane mial 128 kucy i 177 NM na hamowni u chojnackiego. Mysle ze jest tylko problem z wiazka bo musisz polaczyc wiazke MKV z MKIV silnikowa no i pompa paliwa i nie wiem czy nie pedal gazu z linka. Dalej patrzac tak samo ciezko jest znalezc niezakatowany rs2000 silnik jak rst bo oba sluzyly do tych samych celow i do tego rst rzadziej mozna spotkac z gazem. Poza tym silnik od rst w niemczech kupisz za 200 euro luzakiem a i w polsce jesto calkiem sporo i remont wcale nie musi kosztowac majatku o ile tloki sa OKI.
  
 
ciekawe czy 1,6 turbo można to zestawić z seryjna skrzynią od mkV z wersji 1.6 chociaż wydaje mi sie że tak bo Irek ma przecież skrzynie od 1.6 połączoną z silnikiem rs2000
  
 
Pewnie mozna ,ale liczyc sie trzeba z tym,ze sie sypnie - nie wytrzyma Nm
  
 
irek ma skrzynię od mk4 bo się inna nie zmieści..., a Nm... dobre sprzęgło powinno załatwić, poza tym,.. do 30% wzrostu mocy każde klamoty wytrzymują.. oryginalne.. wg założeń producenta
  
 
a co ze spalaniem
jak sie ma rst do rs??
  
 
Cytat:
2006-03-15 20:28:04, piotr_RST pisze:
irek ma skrzynię od mk4 bo się inna nie zmieści..., a Nm... dobre sprzęgło powinno załatwić, poza tym,.. do 30% wzrostu mocy każde klamoty wytrzymują.. oryginalne.. wg założeń producenta



Tak Piotrze,masz racje ale...
ja mowie o wytrzymalosci takiej jak producent by sobie to widzial,a zwykla skrzynia ma ciezko w 1,6 efi przy 138Nm a co dopiero wytrzymac w RST Dlatego jak napisalem - wytrzyma ,ale sie sypnie szybciej jak powinna
  
 
a co z miom pomyslem z silnikiem z probe?? są jakies szanse na upchanie go w essim??:]
  
 
Ty juz przestan
Wszystko sie da a co
  
 
a nie ciekawi cie jak by to bylo miec te 2.2 turbo pod maską essiny!!??


[ wiadomość edytowana przez: pytlar dnia 2006-03-16 01:14:33 ]
  
 
pytlar, jak szalec to szalec, jakies 2.9 coswortha upchac, a co!

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
a mnie dalej ciekawi spanie rst najnizsze jakie osiagneliście
czy da rde zejśc np. poniżej 10??
a mozę dwa cosworthy jeden z przodu drugi z tyłu
  
 
rst jak sie pruka na do 3 tys i nie wciska gazu na luzie zejdzie ponizej 10 l. Mysle ze jedzac w miare normalnie da sie zejsc do 11-12 po miescie. Przy pelnym bucie to inna sprawa. Nawet w trasie jak pytwoalem caly czas, redukcja, wyprzedzanie, 160-200 na budziku to spalil mi jakies 12-13 chyba. oczwyiscie to wsio seria bo z chipem jara podobno juz do 12 do 25 mniej wiecej )))
  
 
Cytat:
2006-03-16 14:37:57, rex pisze:
rst jak sie pruka na do 3 tys i nie wciska gazu na luzie zejdzie ponizej 10 l. Mysle ze jedzac w miare normalnie da sie zejsc do 11-12 po miescie. Przy pelnym bucie to inna sprawa. Nawet w trasie jak pytwoalem caly czas, redukcja, wyprzedzanie, 160-200 na budziku to spalil mi jakies 12-13 chyba. oczwyiscie to wsio seria bo z chipem jara podobno juz do 12 do 25 mniej wiecej )))



... dokladnie, dodam tylko, ze najmniej w trasie spalil mi 7.3l/100km, predkosci powyzej 100km/h ale bez szalenstw Zdarzylo mi sie to tylko kilka razy, ale widac da sie osiagnac male spalanie Aha takie niskie zuzycia mialem tylko na jednej trasie - wyjazd nad morze widac essi lubil morze