Pasek rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega B 1998 2.0 L 16V. Czy przy wymianie paska rozrządu - standardowo wymienia się pasek alternatora? SK
 
 
Nie konieczenie.ja u siebie nie zmienialem i jest wszystko ok. (zreszta pierwsze slysze ze sie powinno przy rozrzadzie wymieniac)
pozdr
  
 
witam.ja tez nie słyszałem i nie wymieniałem tego!wymieniłem pasek razem z rolkami i jest ok!pozdro
  
 
U mnie był wymieniony ale jezeli nie chcesz nie musisz
  
 
ja wiem że standartem jest wymiana paska rozrządu wraz z rolkami po 60 tk po 120 tk pasek rolki i napinacz a po 180 tk pasek rolki napinacz i pompa wody . tak robie w 3 aucie z silnikiem eco tec i nigdy nie miałem żadnych niemiłych sytuacji. a koszt wcale nie jest tragiczny za rolki płacre po 20 pln SZT .pasek 65 a pompa 90 za napinacz 50 wszystkio z hurtowni GM
  
 
Cytat:
a koszt wcale nie jest tragiczny za rolki płacre po 20 pln SZT .pasek 65 a pompa 90 za napinacz 50 wszystkio z hurtowni GM



Oooo to wiem juz do kogo sie mam zglosic jak bede potrzebowal tego typu czesci i nawet mi sie bedzie oplacalo podjechac do wrocka z szesciopakiem pozdr
  
 
fomin czyli mam rozumiec ze te czesci co masz z hurtoni GM to sa oryginalne no to faktycznie nie wielki koszt. Jak cos to sie zglaszam do Ciebie
  
 
k.... nie pisał bym głupot tylko po to .żeby poćwiczyć stukanie w klawiature wiadomo jest że każdy z nas ma jakieś wejścia w różnych firmach.... wszystko o czym pisałem miałem gm oprócz pompy która była daewoo od leganzy lub nubiry 2.0 ale i tak z napisem na pudełku genuine parts daewoo gm ps czas pczekiwania na manele do omci do 2 dni a klocki ham lockhead.a nabyłem za 135 pln he he he.
  
 
No to właśnie zbliża mi się 180 K. Czy przy wymianie paska, te elementy rolka, napinacz i pompa, ich stan daje się optycznie zdiagnozować?
 
 
ja tam sie nie czaje na twoim miejscu bym zmienił cały komplet . jeżeli masz 2.0 16 v tym bardziej bo wredota te silniki pamiętaj że jak padnie choćby pompa która jest napędzana przez pasek a ten spadnie lub sie zerwie to kaplica....... a koszt porównawczo nowej pompy gówniany.. do tego nie płacisz 2 razy za tą samą robote bo podczas wymiany paska rolek napinacza wszystko jest na wierzchu .... tyle mojego wywodu
  
 
Mimo różnych opinii ostatecznie poszedł do wymiany sam pasek rozrządu. Oczywiście ze względu na oby tymczasowe kłopoty finansowe. Przyjazny mechanik po dłuższej kontroli rolek napinacza i pompy rzekł, że na moje ryzyko wymienia tylko pasek.
Ale pocieszył mnie, że pompa siedząca w środku jest nowa, a reszta wygląda i brzmi prawidłowo ( na ile to można stwierdzić na kanale).
Prawdą jest, że pojazd sprowadziłem jesienią. Właścicielką była NIemka. Nie było książki serwisowej, ale luzem full faktur za dokonane naprawy. Wg faktur pompy siedzialy w mej Omedze ze 3 sztuki dotychczas. A części zmienionych było w niej bez liku....
Nic od sprowadzenia się nie sypie. Więc albo wymieniła ex właściecielka wszystko co się dało, albo miała niemiłosiernego mechanika, który ją maltretował rachunkami i niepotrzebnymi naprawami.
Dzięki Panowie za dobre rady!!!
 
 
Witam

Cytat:
2005-06-05 16:06:39, fomin pisze:
ja wiem że standartem jest wymiana paska rozrządu wraz z rolkami po 60 tk po 120 tk pasek rolki i napinacz a po 180 tk pasek rolki napinacz i pompa wody . tak robie w 3 aucie z silnikiem eco tec i nigdy nie miałem żadnych niemiłych sytuacji. a koszt wcale nie jest tragiczny za rolki płacre po 20 pln SZT .pasek 65 a pompa 90 za napinacz 50 wszystkio z hurtowni GM



A pompa jakiej jest firmy ??
Bo na całą resztę naprawdę masz fajne ceny.

Pozdrowionka
  
 
ja nowe rolki na rozrządzie zmieniłem juz po 19 tyskm, (chodziły tragicznie, dbrze że mechanik to zauważył) więc różnie może być przy nadmiernym nadużywaniu tych elementów. Nie polecam rolek marki Rivule, jakoś tak się pisze tę nazwę. Takie własnie miałem.