Pytanie o Map Sensor, wastegate i uturbianie wogóle

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam kilka pytań i ogólnie potrzebuje rad, za wszystkie będę bardzo wdzięczny.

Moje pytanie fakt faktem nie dotyczy samochodu marki Fiat, ale jeśli możecie to pomóżcie.

Chodzi o włożenie turbiny Garrett GT18V do samochodu Toyota Corolla 1.6 Si z silnikiem 16v DOHC (symbol 4A-FE). Auto ma zamiast przepływomierza Map sensor (wymieniony na 2 barowy), turbina która będzie zakładana ma Waste gate. Pytanie to czy ktoś wie jakie ciśnienie generuje taka turbina, czy trzeba coś dodatkowo robić z silnikiem (silnik ma chłodnice oleju)? Czy o czymś jeszcze zapomniałem? Czy smarowanie do turbiny może być pociągnięte z tych samych węży co idą do chłodnicy oleju?
  
 
jakie ciśnienie będzie generować turbo to zależy tylko od regulacji samego WG, minimalne ciśnienie to ciśnienie przy którym "bączek" (akurator chyba się zwie) otworzy klapkę od wg
zalezy to tylko od sprężyny w bączku

jeśli chodzi o sam dobór turbo to trzeba wiedzieć ile chcemy ładować i ile powietrza bierze normalnie silnik, i dla takich danych dopasować turbo z właściwą mapą


w googlu nic nie widze, jest cos o 0,4 bara ale po jakimś dziwnym języku

http://saabforum.nl/viewtopic.php?t=4353&sid=eee4fd6a9c18d91e28580025dfe5a7ef

branie ciśnienia oleju z chłodnicy może nie być najlepszym rozwiązaniem bo wkońcu olej tam dopływający jest już gorący, i czy za chłodnicą będzie miał już dobrą temperaturę?

Silnik najlepiej odprężyć, jaki ma aktualnie stopień sprężania?

Pozatym jakoś nie widze tego bez mapowania... seryjny komp raczej sobie nie poradzi
  
 
Cytat:
2006-03-12 19:13:12, Lui pisze:
saabforum.nl/viewtopic.php?t=4353&sid=eee4fd6a9c18d91e28580025dfe5a7ef

  
 
pomysl tez o paliwie, ktorego prawdopodobnie bedzie brakowac po pojawieniu sie doladowania (jesli dobrniecie do tego punktu ) W przeciwnym wypadku tloki (lub ich mniejsze/wieksze kawalki) znajda sie po (nie dlugim) czasie w misce olejowej.



[ wiadomość edytowana przez: lunatyk dnia 2006-03-12 19:24:02 ]
  
 
Cytat:
2006-03-12 18:49:22, Krzaq pisze:
Witam, mam kilka pytań i ogólnie potrzebuje rad, za wszystkie będę bardzo wdzięczny. Moje pytanie fakt faktem nie dotyczy samochodu marki Fiat, ale jeśli możecie to pomóżcie. Chodzi o włożenie turbiny Garrett GT18V do samochodu Toyota Corolla 1.6 Si z silnikiem 16v DOHC (symbol 4A-FE). Auto ma zamiast przepływomierza Map sensor (wymieniony na 2 barowy), turbina która będzie zakładana ma Waste gate. Pytanie to czy ktoś wie jakie ciśnienie generuje taka turbina, czy trzeba coś dodatkowo robić z silnikiem (silnik ma chłodnice oleju)? Czy o czymś jeszcze zapomniałem? Czy smarowanie do turbiny może być pociągnięte z tych samych węży co idą do chłodnicy oleju?



corky bell prawde ci powie ..