Swobodna wymiana silnikow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W prawie o ruchu drogowym uchylono art. 66 ust 3a pkt 2, który głosił, ze pojazd powinien mieć nadane przez producenta numery silnika. W artykule 66a ust.2, który mówił, że starosta wydaje decyzje o nadaniu numerów identyfikacyjnych w przypadku pojazdu (...), pkt 2 otrzymał brzmienie: “w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego” (poprzednio dotyczyło to również wymiany silnika). Również w Centralnej Ewidencji Pojazdów nie będzie się już gromadziło danych dotyczących numeru silnika.

Oznacza, to, ze dokonując wymiany silnika nie musimy zgłaszać tego faktu w wydziale komunikacji i uzyskiwać wpisu w dowodzie rejestracyjnym.

Zmiana, którą przedstawiamy powyżej, ma dwa aspekty. Po pierwsze jest niewątpliwym udogodnieniem dla właścicieli samochodów, którzy – mogąc stosunkowo tanio kupić używany silnik – unikną teraz biurokratycznej mitręgi związanej z jego wymianą i wystawaniem w kolejce do okienka w wydziale komunikacji.

Z drugiej jednak strony nowelizacja ta może budzić pewien niepokój. Czy w związku ze zlikwidowaniem jakiegokolwiek narzędzia kontroli nie spowoduje ona wzrostu liczby samochodów kradzionych na części? Zwłaszcza że w CEPIK-u numery silników nie będą już ewidencjonowane, a kodeks drogowy wśród dokumentów, które kierujący powinien mieć ze sobą nie wymienia “dowodu zakupu silnika”? Co zrobi policjant, gdy w trakcie kontroli drogowej okaże się, że auto ma inne numery rejestracyjne niż zapisane w dokumentach? Czas pokaże.

Zrodlo

PS. W koncu bedzie normalnie? Ciekawe co ze zmiana pojemnosci?

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2005-09-30 20:56:27 ]
  
 
Czyli mogę mieć teraz2 silniki? Jeden seryjny do wożenia dupy i jeden harcore na bredzie do upalania? Wypas na maxa
  
 
Ol je! Oj, będzie sie dzialo...
  
 
no to do swpa bedzie potrzebne tylko dopuszczenie do ruchu (przeglad albo rzeczoznawca) bez weryfikacji numerów na silniku...moze tak byc?
  
 
a jezeli ja w dowodzie mam poj 700 ale jezdze juz na 1,1 to co mam robic ?? chyba wymiana dowodu i tak wchodzi w gre ?? obecnie mam kartke z przegladu na ktorej mi pisze ze był zmieniony silnik na wieksza pojemnosc i ze nie ma ingerencji w pole numeryczne
  
 
w razi ekontroli zabiora ci dowod. dostaniesz grzywne lub nawet sprawe do sadu za swiadome oszukanie organu ubezpieczeniowego no i oczywiscie Wydzialu ruchu drogowego
  
 
A po czym poznają że ma większy silnik? No może w przypadku 700=>1.1 to dość łatwo poznać ale np. już 900=>1.1 czy choćby 1.3=>1.6 w Kancie albo i większe przemianki....
  
 
Cytat:
z przegladu na ktorej mi pisze ze był zmieniony silnik na wieksza pojemnosc i ze nie ma ingerencji w pole numeryczne



koles piszac takowa kartke sam sie pograza przez swoja glupote.

powinno byc napisane.

- w danym silniku zostala zwiekszona pojemnsc z 700 na 1.1.

a piszac ze :


Cytat:
był zmieniony silnik na wieksza pojemnosc i ze nie ma ingerencji w pole numeryczne



sam robi sobie klopoty, bo najpirew dostaniesz po dupie ty a potem on.

niema 2 silnikow o takim samym nr seryjnym.

sa tylko debile diagnosci ktorzy odczytuja nr "katalogowy np 132C2000" jako nr seryjny silnika..
kumpel mial jaja z BMW.bo pani w UK powiedziala mu ze ma problem do wyjasnirenia bo BMW z takim silnikiem juz jezdzi.
  
 
Cytat:
2005-10-01 11:07:40, Pat_kdb pisze:
w razi ekontroli zabiora ci dowod. dostaniesz grzywne lub nawet sprawe do sadu za swiadome oszukanie organu ubezpieczeniowego no i oczywiscie Wydzialu ruchu drogowego

pzu mi nic zorbic nie moze chyba ze spowoduje wypadek a druga sprawa jest taka ze mam 30 dni od zrobienia przegladu na dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym !! na tej kartce mam dokładnie napisane tak cytuje "w pojezdzie wymieniono silnik pole numerowe silnika fabryczne bez sladow nabicia poza wytwornią.Pojemnosc silnika 1108 ccm Moc silnika:40 kW
taka sama kartke dostałem jak robiłem pierwszy przeglad swapa i dzieki niej zarejestrowałem bez problemowo swapa takze tu tez nie widze zadnego problemu poprostu teraz musze isc do WK zeby w dowodzie pisało 1,1 a nie 700 nastepnie do pzu by zwiekszyli stawke i wsjo

[ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2005-10-01 16:29:25 ] mowa jest oczywiscie o cinkolu

[ wiadomość edytowana przez: fulda dnia 2005-10-01 16:31:15 ]
  
 
ja niepisze co ty masz tylko pisze co by bylo gdybs tak zostal zlapany po wszelkich dowolnych terminach - a bron boże wypadku.
  
 
ten przepis ułatwi to ze np bede miał zarejestrowanego swapa 900 i zajade silnik to kupuje inna 900 bez papiera wsadzam i jezdze dalej bez obaw kombinacje beda tylko przy zmianie pojemnosci
  
 
a nie mówiłem

-----------------
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, ale sztuką jest zabić ją na bocznej..."
  
 
dobrze ze w dowodzie mam 1.1, tera je pole do popisu
  
 
komentarz czytelnika na www.motofakty.pl:

Art. 6. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie delegacji
zmienianych niniejszą ustawą zachowują moc do czasu wydania nowych
przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy od
dnia wejścia w życie ustawy.
(...)
Najpierw musi się ukazać rozporządzenie z przepisami wykonawczymi.
Obowiązuje czasokres,
(...) nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie
ustawy.

Więc Panowie nie tak szybko !!!

w sumie to gowno rozumiem z tych urzedowych tekstow, no ale moze gosc dobrze goda. co Wy na to??
  
 
Cytat:
2005-10-01 14:43:05, PG pisze:
sam robi sobie klopoty, bo najpirew dostaniesz po dupie ty a potem on. niema 2 silnikow o takim samym nr seryjnym. sa tylko debile diagnosci ktorzy odczytuja nr "katalogowy np 132C2000" jako nr seryjny silnika.. kumpel mial jaja z BMW.bo pani w UK powiedziala mu ze ma problem do wyjasnirenia bo BMW z takim silnikiem juz jezdzi.


Ale tu chyba kolego chodzi o coś innego . Taki świstek mówi chyba tylko, że nie było fizycznej ingerencji w POLE numerowe czyli że numery nie były przebijane. Oczywiście numery nowego silnika różnią się od numerów tego, który jest w DR - to chyba logiczne. No chyba, że chodzi o wciskanie kitu o rozwierceniu 700-ki na 1.1 czy cuś podobnego - wtedy 1.1 musi mieć przebite numery z tej 700 czy co tam by było w DR (np. silnik jest ze złomu, brak papierów). No ale to już chyba hardcore. Poza tym trzeba mieć niezłe wejście w okręgówce i sporo wtopić chyba .
  
 
Cytat:
2005-10-01 18:57:45, Race_D pisze:
Ale tu chyba kolego chodzi o coś innego . Taki świstek mówi chyba tylko, że nie było fizycznej ingerencji w POLE numerowe czyli że numery nie były przebijane. Oczywiście numery nowego silnika różnią się od numerów tego, który jest w DR - to chyba logiczne. No chyba, że chodzi o wciskanie kitu o rozwierceniu 700-ki na 1.1 czy cuś podobnego - wtedy 1.1 musi mieć przebite numery z tej 700 czy co tam by było w DR (np. silnik jest ze złomu, brak papierów). No ale to już chyba hardcore. Poza tym trzeba mieć niezłe wejście w okręgówce i sporo wtopić chyba .

na przegladzie ta adnotacja oznacza ze nikt nie przebijał fabrycznego numeru silnika!! nie chodzi o to ze na numery z 700 chce miec na 1,1.Silnik mam kupiony z niemiec mam fakture przetłumaczona na polski jeszcze tylko zmiana dowodu i pzu i wsjo.Jak juz bede miał w dowodzie 1,1 a wejdzie wkoncu to ze nie bedzie koniecznosci rejestracji silnika to zaraz wsadze silnik 1,2 z wygladu sa prawie identyko i nikt sie niepokapuje
  
 
dlatego ja profilaktycznie rejestruje swapa chyba jako 1.1 - posmaruje 100 zl i koles wbija co zechce.
  
 
Cytat:
a jezeli ja w dowodzie mam poj 700 ale jezdze juz na 1,1 to co mam robic ?? chyba wymiana dowodu i tak wchodzi w gre ?? obecnie mam kartke z przegladu na ktorej mi pisze ze był zmieniony silnik na wieksza pojemnosc i ze nie ma ingerencji w pole numeryczne




ja to zrozumialem tak

ze niema ingerencji w pole numeryczne ktore jest w dowodzie bo nr nowego silnika jest taki sam. tylko UK musi zmienic pojemnosc.


widac zle zrozumialem.
  
 
Link do ustawy:
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/archiwum/zmianyUstawy2005.html#ustawaOTransporcieDrogowym
  
 
Znaczy sie teraz można sprzedawać silniki bez papierów ?