Gaśnie na beznzynie ,a na LPG bez problemowo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kolejny dzien i kolejny problem do rozwiązania : Omesi (B 2.0 16 V ) co dziwne smiga przyzwoicie na LPG, jednak gdy tylko przełącze na benzyne zaczynaja sie problemy:tj auto gasnie ,a przy dodawaniuy gazu dławi sie, szarpie, nie chce przysoieszac , az do 2000 obrotów, potem jest ok .Wyglada mi to na jakis problem z paliwem , ale co konkretnie to nie wiem . Moze wam cos wpadnie do głowy .
Pozdrawiam.
  
 
Wtryski do czyszczenia
  
 
hmmmm , ostatnio wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków STP , ale widze nie pomogło . Czy jest jakis inny sposób czyszczenia ????
  
 
Mam to samo, już przerobiłem wszystko, w piątek może się wyjaśni.....
Też myślałem, że to paliwo lub układ zasilania ale jednak nie.....
Jaka masz instalacje gazową - sekwencja?
  
 
Cytat:
2006-06-14 23:15:53, Jedrek13 pisze:
hmmmm , ostatnio wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków STP , ale widze nie pomogło . Czy jest jakis inny sposób czyszczenia ????


Myjka ultradzwiękowa
  
 
Witam
Mam to samo ale przy A C20NE.
U mnie jeszcze jak odpale zimnego to gaśnie, trzeba podtrzymać na gazie żeby niezgasł, a jak się przęłączy na gaz to miodzio.
W grudniu był robiony remont głowicy i wymiana zaworów, we wrześniu wymiana filtra paliwa. Nic niepomaga.

Aha jak się zresetuje (odłączy na jakiś czas aku) to po tym jest jakiś czas ok ale potem znowu zaczyna wariować.

Problem jest raczej na zimnym silniku na ciepłym mniej a czasem wogóle.
  
 
Cytat:
2006-06-14 23:15:56, sbieniek pisze:
Mam to samo, już przerobiłem wszystko, w piątek może się wyjaśni..... Też myślałem, że to paliwo lub układ zasilania ale jednak nie..... Jaka masz instalacje gazową - sekwencja?


Tak , ale zaczyna się zawsze od rzeczy najbardziej prawdopodobnych ,aż się dojdzie do celu .
  
 
Zapomniałem kopułkę, palec i kable też wymienione.
skończyły mi się pomysły.
Może nowy silnik
  
 
Pomoze odpiecie akumulatora na kilka minut,ale problem nie zniknie na zawsze. To wymaga pozadnego speca od LPG .
Mialem to samo tylko ,ze w MV6
  
 
Miałem takie same obiawy w fordzie mondeo

żadne resety czy czyszczenie wtrysków nie pomogły

po rozebraniu przepływomiwrza okazało się że te druciki są pokryte takim czarnym nalotem, po delikatnym umyciu pędzelkiem z benzyną problem ustał a autko zaczeło śmigać na benzynce
  
 
Witam
Maiłem podobny problem w vectrze C16NZ doszło pózniej do tego że wogóle musiałem odpalac na gazie. Okazało sie ze usterka znajdowała sie w urzadzonku przełączającym z benzyny na gaz i odwrotnie. W środku był tak brudny że nie chciał sie po pewnym czasie wogóle przełączac na benzynę (niestety widac jaki syf w sie znajduje w paliwie). Po wyczyszczeniu jak eką odjął. Ale zacząłem tak jak napisał autoseba
..."Tak , ale zaczyna się zawsze od rzeczy najbardziej prawdopodobnych ,aż się dojdzie do celu ...."
  
 
Problem moz polegac na rozjezdzaniu sie mapy wtryskow, juz kiedy tu na forum czytalem podobne problemy.
Jezeli instalka gazowa < dotyczy chyba tylko sekwencji > ma zle ustawiona mape wtryskow to komputer od benzyny po jakims czasie zaczyna sie przestawiac i stad moga byc te problemy >> jezeli odlaczysz akumulator na kilka godzin a pozniej pojezdzisz jakis czas tylko na benzynie i problem ustapi to znaczy ze to jest ten problem.
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=127685&c=0&hq=&f=9&m=flat
  
 
To jest już chyba jakiś klasyczny problem Monotronica z Instalacją gazową. Polega to na tym że złe ustawienie instalacji gazowej powoduje zbyt niską lub wysoką mieszankę i sonda to wyłapuje a komp Pb próbuje skorygować i jeżeli tak koryguje przez dłuższy czas to wpisuje ten rodzaj otwarcia wtrysków jako normalny.
Ja przez ten problem przez dłuższy czas musiałem jeżdzić w trybie awaryjnym.
W II generacji może być źle ustawiony emulator sondy a słyszałem że b.dobre ustawienie emulatora do Monotronica jest sztuką lub fuksem.

W sekwencji mamy zbyt wysoki dopływ gazu. Jeżeli takie żeczy dzieją się odrazu po instalacji gazu to można podejrzewać źle ustawione mapy wtrysku gazu lub b.źle dobrane dysze. (po komp lpg mapami skoryguje źle dobrane dysze )

Jeżeli problem pojawił się po jakimś czasie to jest to poprostu zużycie elementów instalacji gazowej. Wtedy trzeba zrobić kalibracje, a znowu jeżeli to nie pomoże to trzeba zastosować jakiś zestaw naprawczy wtrysków. Bo np. ja walczyłem z tym problemem z 0,5 roku. i okazało się że głupie kumki odbojnikowe wtrysków gazu się zużyły tzn splaszczyły i wtryski bardziej się otwierały przez co przelatywało więcej gazu. Te gumki kupiłem za 1zł i problem ustąpił spalanie spadło i co najważniejsze one są trwalsze od poprzednich bo orginalne już po takim czasie powodowały problem w pracy silnika. Nie mam już żadnego pływania obrotów, spadku mocy na PB przy zimnym silniku, czy szarpnięć podczas równej jazdy.

Po założeniu tych gumek zrobiłem kalibracje instalacji gazowej mapy podniosły się dwa razy, zdziwiło mnie to ale już po dwoch dniach jak wszystko się ułożyło powtórzyłem kalibrację i czas otwarcia wtrysku lpg był w granicach 10-30% większy od czasu otwarcia pb
  
 
Ja też się z tym męczę. Odpala na benzynie i na wolnych obrotach chodzi dobrze ale gdy tylko dodam gazu to jest buuuuu i dusi się a nawet strzela, po kilkakrotnym przygazowaniu gdy załapie troche temperatury jest lepiej a na gazie (sekwencja) jeździ dobrze. Też myślałem że to coś z paliwem ale rzeczywiście może to wtryski rozkalibrowane przez gaz.
  
 
Kurde chopaki mam dokładnie to samo w 2.0 16V. Normalnie to jakaś zaraza chyba. Ale zauważyłem że jak go pogonię na benzynce po mieście (z 10 kilometrów) to potem przez pare dni, nawet tygodni jest wszystko OK.
  
 
U mnie gasł bo krokowy się nie otwierał (pomogło rozebranie krokowca - bo czyszczenie nic nie dało... warto sprawdzić czy jak się dmuchnie w jeden kanał krokowca to czy nie ma przedmuchu.... - u mnie był i czyszczenie krokowego nie pomogło - dopiero całkowite rozkręcenie i oczyszczenie z nalotu....), teraz chodzi ale na benie jest mulasty...... i spalanie na kompie na jałowym pokazuje 1,8 - 2.0 gdzie jak ustaliłem powinno być 1,1 - 1,4

Nie szarpie, chodzi OK, ale mulasto do 2000 obrotów..... i spalanie na jałowym wysokie, wczesnien było niższe.....

Co jeszcze można sprawdzić aby na benie było OK (chodzi mi o spalanie na jałowym)


[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2006-06-24 09:01:23 ]