| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2005-11-16 21:01:19 Prosba o pomoc w sprecyzowaniu diagnozy usterki w Espero 1,5
rocznik 1997 przy r o z g r z a n y m silniku występuje krótkotrwały metaliczny odgłos, kazdorazowo przy większych obrotach silnika przed zmianą biegu i zaraz po zmianie, gdy obroty spadają (np. ok. 2000 przy przechodzeniu z beigu drugiego na trzeci, a ok. 3000 z trzeciego na czwarty). Podejrzewam łożysko alternatora, pompy wodnej, a moze chodzi o napinacz rozrządu? Przebieg jest ok. 84 tys. km. Rok temu przy ok. 74 tys. km wymieniana była pompa wody (ciekła) i pasek rozrządu oraz napinacz (profilaktycznie) . Czy to może być skutek tamtej naprawy? Coś zostało nieprecyzyjnie ustawione? Dziękuję z gory za radę, w imieniu własciela, czyli mojego taty [ wiadomość edytowana przez: Karol13 dnia 2005-11-21 18:03:25 ] [ wiadomość edytowana przez: Karol13 dnia 2005-11-30 22:02:32 ] |
vitex SC 1.1 Uć | 2005-11-16 21:12:06 Ja bym stawiał na cos z rozrządem (pompa wody, napinacz itp.) alternator raczej nie bardzo.
pozdrawiam |
Lucyferus Espero 1.8 CD Poznań | 2005-11-16 21:24:27 U mnie tez tak sie dzieje, ojciec się przjechał i stwierdził, że napinacz paska rozrządu
Pozdrawiam ![]() |
raffsa Klubowy Weteran Espero Miasteczko Slaskie | 2005-11-17 07:41:26 Tez coś takiego miałem po wymianie tłumika !!! coś przy kolektorze podoginali i w pewnych obrotach było słychać brzęczenie !!! pojechałem z reklamacją oni powiedzieli że to nie u nich że to coś w silniku itp.
Pojechałem do kolegi mechanika i naprawa trwała 40sek. blacha na kolektorze wpadała w drgania. Raffsa |
gadas Renault Scenic Piaseczno | 2005-11-17 09:20:27 U mnie przyczyną była pompa wody.
Miała straszne luzy na łożyskowaniu. |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2005-11-17 10:49:11 Witam
Wyjasniam samochod jest od począku w naszej rodzinie Przebieg jest faktyczny Czy jest możliwe ze pompa wody okazała sie popsuta? I po roku wyszła ukryta wada? Wielkie dzieki za informacje na ten temat |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2005-11-17 14:12:46 A może sprzęgło a konkretnie - łożysko? Piszesz, że zjawisko występuje przy zmianie biegu |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2005-11-17 14:38:03 Pompa-to kawałek kija od szczotki przystawić do ucha przy pracującym silniku i słychać co się dzieje,jak sprzęgło to słychać wyraźnie różnicę natężenia dzwięków po wyciśnięciu a biegu luzem. |
Marzenkachilsz Espero 2,0 CD peł.wyp. Katowice | 2005-11-17 18:44:41 Pewnie baby nikt nie posłucha ale ta baba jest inżynierem wprawdzie budownictwa ale jak twierdził teść "czterdziestolatka" - Stefana Karwowskiego jak kupowali samochód na giełdzie (dla Antka, który sprzedał miot królików) cyt." ja tam na tych specjalnościach sie nie znam - jak jesreś inżynier to właś pod samochód i mów czy nie ma wady. - to chcę zauważyć, że przestudiowałam wcześniejsze posty i było tam o drgającym lewrku zmiany biegów (to za co się łapie przy zmianie biegów), to tam też drgało przy pewnych zakresach obrotów - wymienić trzeba gumowo plastikową podkładę - nawet były tam zdjęcia i rysynki z opisem nr katalogowych części. W reklamie Wolksvagena w Niemieckiej telewizji widziałam, że drgania (skrzypienie) było spowodowane klipsami na uszach żony . Przyczyn może być tysiące |
JaChomik Klubowy Weteran Honda Civic 1.8 Szczecin/Glasgow | 2005-11-17 20:17:51
No to sie moze zdziwisz ale jak ja wymieniałem rozrzad u siebie w 1,5 to poszedł komplet i pompe trafił szlag po 1500 km i to był orginał |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2005-11-17 21:07:40
Rewelacyjna diagnoza! ...wreszcie coś oryginalnego i niekonwencjalnego na forum!
[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2005-11-17 21:08:22 ] |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2005-11-19 22:16:42 Witam
Wielkie dzieki za pomoc w zdiagnolizowanu problemu. Espero poszło dzisaj do servisu i: przyczyna stał się napinacz, rorząd i pompa wodny oraz pasek. Spowodowało to tez przezucenie sie na alternator więc pewnie niedługo on niestety będzie musiał isc do remontu..... Jeszcze raz wielkie dzięk za pomoc i jesli macie cos podobnego u siebie to zrobcie to szybko .... będziecie miec mniejsze straty ![]() |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2005-11-21 18:01:26 Witam ponownie
Niestedy powyzyszy remotn nie przyniosł oczekiwanej poprawy, a nawet pogorszył, że chałs w srodku i na zewnatrz jest nie do zniesienia... piszczy, jakby blacha tarła o blache..... ogolna dolina czy moze byc przyczyna niesprawna pompa układu wspomagania kierownicy (dokładniej chodzi o łozysko)? Jaki koszt moze byc takiej pomp?
z góry dziękuje za wszelkie infomracje na ten temat... [ wiadomość edytowana przez: Karol13 dnia 2005-11-21 18:28:03 ] |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-11-21 18:21:20
no ale chwila..na czym oparla sie diagnoza ze to rozrzad i jakim cudem po wymianie jest gorzej?? ciebie to chyba ktos w konia robi jesli po wymianie jest gorzej a oni zdiagnozowali to jako przyczyne to niech teraz naprawiaja na swoj koszt do cholery w ASO robiles czy u pana henia?? po za tym co masz na mysli mowiac o przerzuceniu sie na alternator?? to nie jest zaden wirus zeby sie przenosil..a alternator jest spiety z silnikiem tylko paskiem..wiec w ogole nie widze zwiazku
bosz moze jest jakis klubowicz w okolicy co by mogl zerknac na ten twoj samochod..bo az mi sie zal zrobilo |
Karol13 Member Klubu Espero Viper 126p/Megane I ... Poznań | 2005-11-21 18:35:12
Z alterntora to sie łozysko torche wyrobiło, podobno Samochód nie jest moj tylko mojego ojca...
a był robiny u pana henia..... co mnie wkur...... (zeby nie klnąc) ale ojciec mnie nie posuchał i teraz przeklina tez ze dał sie w to wpuscic....
Teraz podbno padło łozysko pompy wspomagania kierowncy, bede wdzieczny za wszelkie info na ten temat... jakie koszty moga byc naprawy?? co jeszcze przy tym powno sie wymienic zeby wrescie mozna jedzic tym samochodem ... z góry wielkie dzięki za pomoc Espero 1997 przbiego ok.84 kkm, pierwszy własciel
[ wiadomość edytowana przez: Karol13 dnia 2005-11-21 18:38:01 ] |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2005-11-21 19:15:47 powiem krotko..jesli nie znasz i nikt z kubowych kolegow nie zna dobrego warsztatu w okolicy to albo jedz do p. henia zrob awanture postrasz prawnikiem i niech naprawia albo...zacisnij zeby i jedz do ASO i niech oni powiedza co i jak..w ogole to jedzi zabierz od tego czlowieka wymienione czesci..choc pewnie powie ze wyrzucil..
eh nie mam pojecia co ci poradzic bo to trzeba na zywca oblookac ale naprawde zapomnij na chwile o tym co nagadal ci ten mechanik i o pompie wspomagania i alternatorze i jedz do innego warsztatu..nie widze innej opcji bo z tego co piszesz wynika ze jestes zwyczajnym userem czyli nie specjalnie znasz sie na mechanice tego autka i sam na wlasna reke nic nie wyrzezbisz..tylko przy najblizeszj naprawie nie zostawiaj samochodu w warsztacie tylko patrz im na rece i pytaj co robia i dlaczego |