Silnik 1.6i 8v 105 konikow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do posiadaczy tego oto silnika. Jakie jest spalanie, Ile bierze oleju, czy to dobre silniki? Zauwazylem tez ze silnik mi czasami sie przydusi (nawet dosc czesto) ale gdy wchodzi juz na okolo 2800 obr to wszystko wraca do normy, czy to wina kabli WN?
Prosze tu o odpowiedzi tylko o tym silniku a co do spalania to pytam dlatego ze w dziale SPALANIE jest tak to zaśmiecone ze nie ma dokladniejszego opisu spalania. Czesto sa opisy na temat LPG albo "Jak deptam gaz do konca to spala ponad 20 l100km....."

Pozdrawiam
  
 
Silnik dobry kiedy jest sprawny - a takich malo.
Oleju ,jak kazdy ale te 0,5 litra na 15tys jest ok.
Spalanie sprawnego - od 9 w miescie latem - do 14 zima i ostro jadac
W trasie od 6,5 nawet.
Po przebiegu ok 180 tys do wymiany walek i popychacze.
  
 
witam posiadam właśnie taki silnik w moim kombiku ,spalania na pb nigdy nie sprawdziłem ale na lpg w tej chwili spala ok. 11/na 100km jazda miejska ,oleju brał ok. 1,5 l winne były uszczelniacze zaworów po wymianie oleju prawie nie birze ,obiaw zużytych uszczelniaczy to nibieski dym przy odpalaniu.Jeśli chodzi o przyduszanie silnika to ni sądzę aby winne temu były kable prędzej będzie to wina któregoś z czujników może otwarcia przepustnicy ale niwim napewno
  
 
Ogólnie silnik spoko, ale tak jak mówi Seba "dobry kiedy jest sprawny - a takich malo..."

Druga sprawa to to, że CVH to konstrukcja z lat 80 (czy nawet wcześniej) i wtedy właśnie mieścił się w normach spalania, kultury pracy i żywotności, na lata 90 był już trochę nie na czasie



[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-03-14 14:51:08 ]
  
 
Mam taki motor... Oleju bierze umiarkowanie... Popychacze i uszczelniacze mam do wymiany bo w wiekszości autek stukają jak w polonezie...
Spalanie... Na banzynie niewiem ale przy jezdzie do 3000obr/min pali mi ok 11l gazu... Tylko że moja głowica nadaje sie do remontu...
Nie wiem ile bierze przy deptaniu ale sądze że 15 u mnie jest...Silnik ma super dynamike - na początku mi się właśnie podobał dół obrotów - 40km/h na 4 biegu i ciągnie spokojnie...

Aha dodam że spalaniezależy od rodzaju zasilania - ja mam wtrysk mechaniczny - efi biorą mniej...


[ wiadomość edytowana przez: AgentCzor dnia 2006-03-14 16:05:24 ]
  
 
Cytat:
2006-03-14 14:33:16, okop pisze:
to wina któregoś z czujników może otwarcia przepustnicy ale niwim napewno



To jest to o czym mowie - super silniki ,ale znalezc co go boli problem - tylko dlatego,ze albo brak fachowca lub nas na niego nie stac.
PS wujas w mondeo 2,0 wsadzil z 1tys zl z robocizna elektro mechanika i mowi,ze to auto nigdy tak jeszcze nie jezdzilo - teraz czuje,ze ma 2,0.
  
 
Ja mam ten EFI. Czym one sie roznia EFI od zwykłego? moj tez idzie jak burza. Zauwazylem ze powodem dławienia sie była prawdopodonie benzyna. Tak to jest jak sie tankuje tansza. Zatankowałem za 3.59 PB98 i myslalem ze bedzie lepiej. To juz moje trzecie auto i za kazdym razem jade na ta stacje z pokusy ceny. Wczoraj zatankowalem na BP Pb95 i jedzie lepiej. a do tego obroty nie faluja.
  
 
Cytat:
2006-03-15 10:23:47, maciek20wro pisze:
Ja mam ten EFI. Czym one sie roznia EFI od zwykłego? moj tez idzie jak burza. Zauwazylem ze powodem dławienia sie była prawdopodonie benzyna. Tak to jest jak sie tankuje tansza. Zatankowałem za 3.59 PB98 i myslalem ze bedzie lepiej. To juz moje trzecie auto i za kazdym razem jade na ta stacje z pokusy ceny. Wczoraj zatankowalem na BP Pb95 i jedzie lepiej. a do tego obroty nie faluja.



EFI to elektroniczny wtrysk paliwa
a zwykly to chyba gaznik
  
 
Cytat:
2006-03-15 10:25:26, kainek pisze:
EFI to elektroniczny wtrysk paliwa a zwykly to chyba gaznik




Lub monowtrysk
  
 
Cytat:
2006-03-15 10:31:14, mleko pisze:
Lub monowtrysk



Dokłądnie to był mechaniczny wtryska paliwa Bosha K-jetronic a później Ke-jetronic ale to chyba nie jest monowtrysk bo jest osobny wtryskiacz na kazdy gar

Były też wersje gaźnikowe - 95KM, i podajże RS 110 albo 115KM też na gaźnikach.