Mechanizm wycieraczek - co jest grane?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie panowie wczoraj wymienilem mwchanizm wycieraczek i po poustawianiu wszystkiego wycieraczka od strony kierowcy wypada poza szybe znaczy sie wyciera slupek na dzwiach!!! dodam ze na dole zatrzymuje sie w normalnej pozycji nie wchodzi na plastikowe podszybie. Poprostu robi za wielki zamach!! co jest gran i gdzie moze byc blad?. Pozdrawiam
  
 
Błąd może byc w długości pióra wycieraczki (480 mm) lub zbyt wysoko założonym ramieniu wycieraczki albo wadliwym mechanizmie (mało prawdopodobne, ale kto wie).
  
 
za dlugie pioro bys pewnie zauwazyl, nie wiem jak ten mechanizm jest zbudowany ale chyba cos co go ogranicza z jednej strony juz umarlo ale bynajmniej masz slupek czysty - ja bym sie martwil jakby wycieraczka zaczelo robic 360 stopni
  
 
Wychylenie ramienia ogranicza długość dźwigni, ale to jest obliczone i wykonane fabrycznie. Zbyt duże luzy w połaczeniach ruchomych też powodują przesunięcia ramion, ale w drugą stronę. A co do długosci pióra - jak ktos nie jest ,,techniczny'' to nie zauważy róznicy pomiędzy 480 a 500 lub 510 mm. Lepiej zmierzyć długosc i czy jest centralnie zaczepione na ramieniu.
  
 
A co ma długość pióra wycieraczki do tego Ja mam 510mm i działają normalnie, tak jak powinny.
  
 
Ma, ponieważ kąt wychylenia jest większy, przecież to ,,normalna dźwignia''. Jeżeli masz stary mechanizm, to ,,wyrobienia'' na połączeniach ruchomych ten kąt niwelują. Ale mówimy o normalnie sprawnym mechanizmie, nowym.
  
 
Kąt wychylenia pozostanie ten sam, jedynie zasięg pióra sie zwiększy, ale nie aż tak żeby na słupek wchodzić, no bo w jaki sposób skoro jest dłuższe zaledwie o 1,5 cm od góry i tyle samo od dołu. A takich dłuższych piór używam od drugiego dnia po wyjechaniu samochodu z salonu, więc prawie od nowości.
  
 
piorka maja standard 48 cm. Mechanizm ciegien jest nowka sztuka oryginal daewoo jak trzeba to sprawdze numery katalogowe. na oko wyglada mi na taki sam jak stary (identyczny) tylko po wlaczeniu wycieraczek za bardzo robi wymach i tyle dalej nie wiem czemu????
  
 
Też tak miałem po wstawieniu tulejek do mechanizmu. Wydaje mi się że może to mieć związek z przekładnią, lub wyrobieniem tych białych plastików łączących przekładnię z ramionami mechanizmu.
Rozwiązałem problem poprzez sprzedanie esperaka
  
 
Złap (wyłączone ) wycieraczki i sprawdź jaki luz mają, tylko nie przesadź
  
 
A-ha nawet nowe cześci też dość często sa felerne albo niesprawne.
przekonasz się (oby nie) jak bedziesz wymieniał termostat na orydżinal
  
 
S juz po problemie. Wszystkiemu winny byl taki kawalek blaszki ktory bezposrednio przykreca sie do silniczka, nowy byl dluzszy od starego o kilka milimetrow i to on powodowal ze ramiona wycieraczek walily wiekszy luk niz stare ale po przelozeniu ze starego mechanizmu wszystko jest ok i dzila jak nalezy. A co do mojego Esperala to nie sprzedam go bo mi on pasi i nawet jest w miare bezawaryjny. Pozdrawiam
  
 
To widzę, że miałem ten sam problem...
Też kupiłem nowy mechanizm i mechanik łapał (w szoku) wycieraczkę, która wypadała za przednią szybę
Wszystko robił od nowa, po zmianie na starą blaszkę, o której mówisz. Nie jest jednak tak dobrze ustawiona, jak była przy pierwszym mechanizmie.
Oczywiście wszystko nowe, dedykowane do espero 1,8
Pozdrawiam, Darek.