Turbina diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatam miłośników diesla i benzyniaków też
Szukałem na forum ale tematów jest niewiele i to takie nie o tym co che wiedzieć.
Jak ktoś ma jakąś wiedzę o turbinie w essim to nich tu coś opisze.

1) Przy jakiej prędkości obrotowej silnika powinna się włączać zdrowa turbina? mówią że 2000-2500 obr/min, ale to chyba volkswagenowskie turbiny tak chodzą. U mnie już działa przy 1200-1300. Normalne to?

2) jaki dzwięk słychać u Was jak turbinka się włącza? U mnie jest jakby dzwięk śilniczka w pompce płynu do wycieraczek, tyle że taki delikatniejszy i cichszy, miły nawet. Czy turbinę powinno być słyszeć kiedy się uruchamia?

3)Wiadomo że pracuje ona w oleju silnikowym, więc jakie oleje polecacie do tych motorów? Czy taki olej a raczej jego marka wpłynie na pracę turbiny, jej dzwięk, żywotność? Które oleje stanowczo odradzacie do tych typów silnika?

4) Co steruje tą chwilą kiedy turbinka sią załącza? Jakiś moduł elektroniczny, coś przy pomie, kolektorze wydechowym? jak można to regulować w razie czego?

Turbinka super rzecz ale delikatna podzielcie sie wiedzą z kolegą
Pozdrawiam
  
 
u mnie turbina załącza się przy ok. 2500 obrotów i odbywa się to raczej beza dzwięku.turbo górą
  
 
Turbina Ci się załącza przy 1200-1300 obr/min hmm może masz założone podtrzymanie turbo
  
 
Cytat:
2006-03-15 17:26:39, kornat pisze:
Turbina Ci się załącza przy 1200-1300 obr/min hmm może masz założone podtrzymanie turbo



coś w tym jest, bo niezle ma odejscie na każdym biegu przy niskich obrotach. jest jeszcze kilka pytan, co myslicie?
  
 
Dawaj
  
 
Ja to tak sobie myślę, że powinienes podjechac na hamownie, może masz silnik po kompleksowym tuningu i stąd to przyspieszenie i wogóle
  
 
ja nie mam z nią problemów ładnie to wszystko cyka
chciałem się tylko co nieco dowiedzieć. Powstałby niezły wątek do FAQ
pomyslcie nad punktami 1,2,3,4 a już 4 w szczególności
  
 
[quote]
2006-03-15 17:32:06, OFEN pisze:
Dawaj
[/quote ]czy ktoś mi może poradzić pzy dodawaniu gazu oczywiście płynnej słychać chrzęst i i auto na moment zwalnia ledwie wyczuwalnie jgby skrzynia

[ wiadomość edytowana przez: skorpion40 dnia 2006-03-15 19:25:28 ]
  
 
2500tyś. turbinak sie załącza a jak wcześniej to coś nie tak a już napewno skraca to żywotność turbiny
  
 
A czemu skraca zywotnosc turbiny??

I nie za bardzo rozumiem tego - "zalaczanie turbiny", czy moze mi ktos wytlumaczyc ?
  
 
Cytat:
2006-03-15 18:30:14, toradek pisze:
A czemu skraca zywotnosc turbiny?? I nie za bardzo rozumiem tego - "zalaczanie turbiny", czy moze mi ktos wytlumaczyc ?


Turbina nie pracuje cały czas (chyba że np. w rajdówkach poprzez podtrzymanie turbiny, (które na odcinki dojazdowe można wyłączyć zza pomoca magicznego przełącznika),aby silnik jechał również z dołu) włącza się przy okreslonych przez producenta obrotach.


[ wiadomość edytowana przez: kornat dnia 2006-03-15 18:39:31 ]
  
 
Cytat:
2006-03-15 18:30:14, toradek pisze:
A czemu skraca zywotnosc turbiny?? I nie za bardzo rozumiem tego - "zalaczanie turbiny", czy moze mi ktos wytlumaczyc ?

bo ma za niskie obroty, silnik nie pracuje na optymalnych warunkach. Pozatym jeżeli byłoby to dobrze to producent ustawiłby na tak niskich. Ktoś już kiedyś pytał i była odpowiedź satysfakcjonująca. Dokładnie jej nie pamiętam ale chyba były za duże przeciążenia na turbinie, przy tak niskich obrotach jest za mało spalin do napędzenia turbiny.
  
 
1 - standardowo około 2500obr/min
2 - nie słychać
3 - polecany przez producenta zważywszy, że obroty turbiny mogą dochodzić albo i przekraczać 100tys obr/min, to chyba czym rzadszy tym lepszy?
4 - imho (nie jest to wiedza oficjalna ) na kolektorze wydechowym - gdy powstaje odpowiednie ciśnienie gazy są kierowane do napędu turbiny
  
 
Ja znam doskonale dzialanie turbiny, tylko nie pasuje mi slowo "wlaczenie".

Jesli predkosc spalin pokona opory toczenia i moment wirnika lopatek to tenze wirnik zacznie sie obracac. Aby byly jakiekolwiek efekty, lopatki wirnika musza rozpedzic sie do pewnej predkosci, chyba okolo 20 000 obrotow na minute, wtedy beda jakies efekty sprezania.

Takie spowolnienie ladowania nazywa sie lagiem i raczej jest to zjawisko nieporzadane. Zaleznosc jest prosta, im wieksza turbina, im wiekszy wirnik, tym moment obrotowy potrzebny do jej rozpedzenia jest wiekszy. Tak wiec mala turbinka moze rozkrecac sie juz przy malych obrotach i jest to calkiem normalne zjawisko.

Podtrzymanie turbiny polega na opoznianiu zaplonu przez co predkosc spalin utrzymywana jest na wysokim poziomie i dlatego turbina jest caly czas na wysokich obrotach. Niestety efektem ubocznym jest dopalanie paliwa w wydechu, co bardzo psuje turbine.

Sadzilem, ze bardziej chodzi Wam o sterowanie turbiny za pomoca jakiegos solenoidu Aczkolwiek przyznaje sie, nie znam dokladnego dzialania waste-gate i nie jestem pewien, czy on tylko zabezpiecza przed przeladowaniem, czy rowniez przed zbyt wczesnym rozkrecaniem sie sprezarki.

W nowych TDI jest juz osobny zaworek, slawny psujacy sie N75 (ale to VW).

PS. Nie ma sprezarek Forda i sprezarek Volkswagena, jak ktos napisal. Producentow jest tylko kilku, m. in Garet (nie pamietam dokladnie jak sie pisze), KKK oraz turbonetics. Mozliwe, ze cos jeszcze
  
 
oooo toradek pieknie napisał
a co do watku kubika należy spostrzec że taki olej nie ma lekko, więc szanując swoj sprzet bede czasciej wymieniał jak 10 tys. 100 tys obr nie ma to tamto
  
 
Doładowanie silników spalinowych
Jeśli ktoś chce więcej informacji o turbo i silnikach diesel to dajcie e-mail to coś wyślę
  
 
a ja zadam inne pytanko w opisie kolegi widać ów napis TDi
wg mnie to TYLKO grupa wolkswagen/audi ?? wiec i seat i skoda
ma prawo na uzycie nazwy TDI
czy sie myle, czy sie czepaim ?????
czy tu własnie tkwi odpowiedź - qzyn ma mondka 1,8td obrotki 2500 i wciska w siedzenie u wujasa w scorpio 2300 ( silnik 2500 TCI ( tak TCI ) VM)
  
 
Cytat:
2006-03-15 22:37:53, le-mar pisze:
a ja zadam inne pytanko w opisie kolegi widać ów napis TDi wg mnie to TYLKO grupa wolkswagen/audi ?? wiec i seat i skoda ma prawo na uzycie nazwy TDI czy sie myle, czy sie czepaim ?????



tak TDI to nazwa dla silnikow grupy VW
ale w tym przypadku chodzi koledze o Fordowski silnik TD z intercoolerem o mocy 90km co oznaczyl sobie przez mala literke "i"

czepiash sie
  
 
i sie czepiasz i sie nie mylisz bo TDI jest folksfagena a ford ma silniki TD(nie mówie o tych nowszych nie escortach)
escort ma silnik td z intercoolerem(90KM) i były też td bez intercoolera(70KM) a że sobie tak piszemy to dla skrótu chyba
ps. sorki że za kolege, sam też tak pisze i temat kiedyś poruszany
  
 
Horhe ------zajmij się lepiej ściganiem ''dresów'' w beemkach ''niektórych' 'jeszcze coś zrobisz swoimu TD pozdro