Silnik 1300 z rozrządem łańcuchem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu dochodziły mnie słuchy że pierwsze silniki 1300 montowane w Ładach miały napęd rozrządu łańcuchem. Tak wyczytałem w starej instrukcji do mojej Żigulki. Z tym że bylo to napisane trochę mimochodem. Z drugiej strony silnik 1300 który wielu z nas ma w aucie nosi oznaczenie 2105. A więc do produkcji wszedł wraz z Ładą 2105 - czyli chyba w 1981 r. Natomiast już wcześniej "jedynki" miały silnik 1300. A więc pierwsze silniki 1300 były to po prostu silniki 1200 (typ 2101) rozwiercone z 76 mm na 79 mm. Dzisiaj sie to potwierdziło bo zakupiłem komplet rozrządu Sachsa (łańcuchowy) do Łady 1200/1300. A więc faktycznie pierwsze 1300 (z lat 70-tych) były na łańcuchu. To tak tytułem ciekawostki.
Może Miły ujmie to w swojej stronce - było nie było to dosyć ważna informacja.

Pozdrawiam
Andrzej

  
 
Dopisuję się do wątku.
Mam pytanie.
Czy mógłbyś powiedzieć jak długi jest łańcuch i czy koła rozrządu są podobne do tych jakie były stosowane w 125p ??

Mam w garażu ok 20-30 kompletów rozrządu (łańcuch + koła) i niewiem do czego to jest..
PF125p wykluczam, ponieważ łańcuch jest o wiele dłuższy niż te które posiadam.
  
 
Koła rozrządu są takie same w silnikach 1200, 1300 (wersja 21011 - łańcuch), 1500, 1600 i prawdopodobnie 1700 (z tym że tu nie jestem pewny). Koła są dwa duże żeliwne (jedno na wale rozrządu i jedno na wałku pośrednim/szczątkowym) o liczbie zębów 38 i jedno małe stalowe montowane na wale korbowym (z ilością zębów o połowę mniejszą czyli 19).
Łańcuch w silniku 1200 i 1300 (typ 21011) ma 114 zębów, w silnikach 1500/1600 i prawdopodobnie 1700 ma tych ogniw o 2 więcej - 116. Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
Andrzej

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-03-15 15:28:10 ]
  
 
W samochodzie mam jedno kolko, tylko nie jestem pewnien czy walka czy jak, moge policzyc te zębiska...
jak nie zapomne to jutro powiem