Hyundai Excel 1988 1.5l gaznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Od pewnego czasu mam problem ze swoim kochanym autkiem. Otoz ma on problemy z odpaleniem o poranku. Wyglada to nastepujaco. W najciezszej postaci: rozrusznikiem krece - zadnych znakow zaplonu, nie chce brac. Mozna krecic do 15min i wtedy pojawia sie dzwiek palonej benzyzny. Kilka jeszcze przekrecen rozrusznikiem i lapie. Prze te cale 15min krecenie nie czuc zeby silnik byl zalany. Benzyna nie smierdzi. Paliwo w filtrze sie znajduje i jest pompowane.
Teraz napisze co zostalo sprawdzone i wymienione:
1. Swiece - NGK v-line
2. Filtr powietrza
3. Filtr paliwa

Nie sprawdzilem przewodow zaplonowych. Z racji wieku samochodu nie sa w najlepszym stanie, ale tez nie jest z nimi strasznie zle. Profilaktycznie nalalem jeszcze spirutusu do benzyny zeby wylapac wode. Wydaje sie ze pomoglo. Ale nie za dlugo. Dzisiaj znowu to samo.

Zdazylo sie Wam cos podobnego?
  
 
witam sprawdż sobie czy masz iskre a jeśli masz autko na lpg to istnieje możliwość uszkodzenia przekaźnika od lpg i w tedy terz będzie mieć problemy z odpalaniem ale na początek sprawdż iskre jeśli jej nie będzie to poprostu coś albo z cewką lub aparatem zapłonowym ,zdejmij jeszcze sobie kopułke z aparatu i zobacz czy czy jest tam wszystko w porządku a przewody proponuje wymienić bo mogą podłapywać wilgoć kturej w tegoroczną zime jest pod dostatkiem i mają przebicie najlepiej poprostu je wymień pozdrawiam
  
 
W tym tygodniu wymienie przewody. Bo przebicie maja na bank. Ostatnio izolator swiecy mnie kopnal. Wiec sa do wymiany.

A jakie sa objawy kiedy cewka pada?
Co chodzi o LPG to w samochodzie nie ma instalacji. Sam gaznik na benzyne.


[ wiadomość edytowana przez: blackmetaler dnia 2007-01-08 13:27:40 ]
  
 
Jak padała mi cewka to szarpał na 1 i 2 biegu i miał problemy z zapalaniem gdy tylko wjechał w wode i jak była wilgoć!
Moze taż komp zalicza padake-Słynne kondensatory
  
 
U mnie nie ma takich objawow. Jak jest cieply to ciagnie do ostatnich obrotow, na dwojce bez problemow dociaga do 100km/h.

Dzisiaj znalazlem przewod doprowadzajacy powietrze do pompy(?) - nie jestem pewien. Ale byl pekniety wiec go zakleilem. Teraz silnik chodzi spokojniej i nie ma takiego gwizdania. Zobacze dzisiaj wieczorem jak zapali. Bo glownie problemy sa kiedy silnik jest wystudzony.

Kable przed wymiana (elektryczne do swiec) owinalem izolacja. Po prostu zeby sprawdzic czy to one. Efekt widac w pracy silnika. Chyba cala elektryka bedzie do wymiany.

Z tego co mi sie wydaje to chyba raczej na pokladzie nie mam komputera. A kondesatory jesli nie beda drogie to profilaktycznie wymienie.
  
 
Cytat:
2007-01-09 13:47:09, blackmetaler pisze:
U mnie nie ma takich objawow. Jak jest cieply to ciagnie do ostatnich obrotow, na dwojce bez problemow dociaga do 100km/h.



Przy jakich obrotach ? W moim przy 6 tys dochodzil do 80km/h a to i tak byly bardzo wysokie obroty dla niego
  
 
Ups....Chyba zapomnialem powiedziec ze mam skrzynie 4biegi. Pochwale sie ze jak sprzeglo bylo nowe to lecial 120km/h.
  
 
Cytat:
2007-01-09 16:44:20, blackmetaler pisze:
Ups....Chyba zapomnialem powiedziec ze mam skrzynie 4biegi. Pochwale sie ze jak sprzeglo bylo nowe to lecial 120km/h.



Hmm, nie widzialem starszych modeli. To jak sprzeglo nie jest nowe to juz sie zmniejsa predkosc maksymalna na poszczegolnym biegu ?
  
 
Zmienia sie. Jak sprzeglo jest juz zuzyte troche to juz nie ma takich dobrych wlasciwosci ciernych jak nowe. I na wysokich obrotach moze troche przyslizgac a my nawet tego nie odczujemy siedzac w srodku samochodu ogluszeni warkotem.

Chyba odbieglismy od tematu.


Czy ktos mi moze cos jeszcze doradzic odnosnie porannego odpalania?
  
 
No wiec po wielu trudnych bojach znalazlem to co powoduje brak startu silnika kiedy jest zimno. W gazniku mam takie urzadzenie ktore jest podgrzewane grzalka. A ta grzalka sie zepsula. Wiec ssanie sie nie zalacza.

Czy ktos kiedys z Was wymienial cos takiego? W warsztacie zazyczyli sobie 300PLN. Slyszalem ze taki mechanizm byl wykorzystywany w Glofach pierwszej generacji. A w japonczykach to nie wiem.

Za jakies wskazowki bylbym bardzo wdzieczny.