Piszcząca dmuchawa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie..jak w temacie. Od czasu pewnego na 1 biegu dmuchawa sobie piszczy. Nie jest to piszczenie ciągłe, występuje np po przejeżdzaniu po dziurach tudzież innych nierównościach. Taki typowy świerszczyk. Objaw szczególnie uciążliwy w deszczowe, mokre dni. Nom. Prawdopodobnie coś tam popiskuje sobie w silniczku i teraz pytanko: czy bez rozbierania połowy deski można jakoś dojśc do tego silniczka i kapnać czegoś? Na stronce klubowej jest fotorelacja tuningu dmuchawy, ale to raczej robota czasochłonna jest trochu. Czy nie da się jakoś prościej dojśc do tegoż silniczka?
  
 
U mnie na jeden sezon jesienno zimowy pomoglo wyczyszczenie lisci z wirnika dmuchawy. Wydaje mi sie ze ciezar lisci i innego ustrojstwa (a bylo ich sporo) powodowal odksztalcenie sie przy wyzszych predkosciach. Zabieg przeprowadzilem w zeszlym roku w kwietniu ale ostatnio zauwazylem ze znowu popiskuje na dziurach i przy hamowaniu wiec tym razem bez rozbierania sie nie obejdzie. Trzeba bedzie zlikwidowac luz na lozysku.
  
 
eeee.. swierszcze w essim to podstawa

jak nie nawiew to elementy wnetrza...

zawsze cos skrzypi i swierszczy
  
 
nie wiem jak w mkVI, ale ja w mkV doszedłem prostszą drogą do dmuchawy, nie rozbierając podszybia. Należy odkręcic śruby trzymające dmuchawę, odłączyc elektrykę i wyciągnąc ja lewą stroną, demontując uprzednio akumulator. operacja szybka i bezproblemowa. Potem delikatnie rozbroic z plastików i zdiagnozowac gdzie piszczy. u mnie piszczała na tulejach. jedną mam zapieczoną i nie udało mi się jej zruszyc, ale popsikałem WD40, nasmarowałem jeszcze olejem i przestała piszczec, troszkę hałasuje ta tuleja, ale jest o niebo lepiej niż było. kiedys przy okazji wymienię całą dmuchawę, a póki co - musi śmigac
pozdrówki
  
 
a w moim mk7 dmuchawa też jest pod podszybiem za akumulatorem??? Czy jakoś głębiej? Wie ktoś może??? Bo mi też piska.
  
 
w moim z kolei na którymś biegu chodzi jak odkużaczL-) albo turbospręzarka
tez musze rozbioerać dmuchawe??