MotoNews.pl
  

Regulacja diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałem sie dowiedzieć czy w dieslu trzeba regulować pompe wtryskową , byłem u jednego mechaniora to powiedział, że sie nie reguluje, chciałem to skonfrontować z innym więc pojechałem a inny na to że sie reguluje ale on nie ma sprzętu i w promieniu 100 km tez nikt nie będzie miał. Czy moze ktoś mi odpowiedzieć jak to jest bo mam dość tych fachowców mechaniowców ?
  
 
obecnie mam Mazde 626 2.0D z 1990r. Padla mi kiedys pompa paliwa i ja zregenerowalem, jednak nie przypominam sobie, aby byla ona regulowana....Na pewno po tej reperacji musialem wyregulowac koncowki wtryskow ( to jest najprawdopodobniej glowny warunek!!). W zaleznosci od warsztatu taka regulacja waha sie w przedziale cenowym miedzy 20-35zl za wtrysk. Byc moze ta odpowiedz nie jest dla Ciebie zadowalajaca, ale napisalem to z wlasnego doswiadczenia..
Pozdrawiam
  
 
ok.dzieki zawsze to cos
  
 
Z tego co się orientuję to w dieslu np po regeneracji pompy, to jest ona sprawdzana i regulowana na stanowisku probierczym. Robota do zrobienia w wyspecjalizowanym serwisie diesla. Dotyczy pomp starego typu, nowe są sterowane elektronicznie. Zaznaczam, że mogę się mylić.
  
 
Potwierdzam to co napisałem wcześniej.
Podstawowe warunkiprawidłowego procesu spalania to między innymi:
I Rozpoczęcie wtryskiwania paliwa powinno odbywać się w ściśle określonej chwili. Wtryskiwana struga powinna mieć odpowiedni kształt i kierunek. Dawkowanie paliwa ustala się REGULUJĄC pompę wtryskową, początek wtrysku ustala się regulując kąt wyprzedzenia tłoczenia, natomiast kształt strugi- dobierając odpowiednią dyszę rozpylacza.
II Wymagane ciśnienie wtrysku zapewnia odpowiednia REGULACJA pompy wtryskowej.
Jest jeszcze kilka waznych warunków, zacytowałem tylko te gdzie mowa o REGULACJI pompy....
pozdrawiam