MotoNews.pl
  

Jakie osiagi? mk6 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeśli ktoś ma Escorta mk6 1.8 TD to niech mi napisze jakie ma ośiagi

Ile od 0-100 sie rozpędza i prędkośc naxymalna, mój ess ma zero dynamiki, jak chce spalic kapcia to obruci raz kołem i go dusi jakby miał zaraz zgasną :| i chce sprawdzic jakie wy macie osiągi.
  
 
Mój ma prędkość max ok 170 km/h
Przyspieszenie 11 s. do 100km/h
Na jedynce kręci kołami cały czas, na dwójce nawet, nawet i na trójce troszkę. Na mokrym do trójki cały czas.

Musisz mieć coś z ustawieniem zapłonu i/lub rozrządu zakładając, że ciśnienie sprężania i instalacja paliwowa są ok.
  
 
IV bieg, 60km na liczniku, gaz do dechy. Setka powinna byc po ok.9sekundach. Jesli jest duzo gorzej, to trzeba sie przyjrzec paru sprawom. Czyszczenie wszytskich dostepnych zlaczek elektrycznych przy silniku i czujnikach, filtr paliwa, EGR, stan wtryskow, ustawienie pompy, sterowanie turbina...
Czesto jest to banalna sprawa.U mnie spadl wezyk z EGR i mialem jak Ty

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-02-11 18:55:52 ]
  
 
Z 60 do setki to chyba z 15 sekund jak nie lepiej bede mial, co do złącze to sa wyczyszcone, filtr paliwa wymienialem w przeciągu 5 miesięcy 2 razy, jedyne co to myśle że turbo chyba mam walniete, jak kiedys sciągłem gume ruszalem smigiełkiem to mial lekkie luzy :| jutro znowu ściagne gume i przejade sie pare metrów jeżeli efekt dynamiki bedzie taki sam jak z gumą to napewnobedzie turbo do wymiany
  
 
Troszkę za dużo, mój 70 KM ma ok.13s. Cena regeneracji turbiny ok.600zł. Ja tyle płaciłem więc nie tragicznie dużo a wrażenia jazdy bez cenne. Strasznie teraz widać tą tzw. turbo dziurę. Do 2.5 tys słabo ciągnie a potem power. np. od 110km/h na 5 to już tak ciągnie, że 140- 160km/h to w momencie jest.
DoktorB coś mała ta prędkość to mój 70 KM miał ok. 177km/h.
Wujek ma 90 KM to mówił, że 200 km/h jechał.
  
 
Noto jutro zaczynam robić esiego może faktycznie jak u kolegi "darmcdoman" spadł wężyk, albo w zaworze regulacji spalin jest juz mębranka peknieta i spaliny wracają se na kolektor dolotowy nie ma chłodzenia i oto takie problemy z tą dynamiką :| ale jeszcze zaślepie przewud recykulacji spalin, zobaczymy czy bedzie większa dynamika jeslinie to bede grzebal dalej


[ wiadomość edytowana przez: Mr_Utek dnia 2008-02-11 21:56:35 ]
  
 
Turbina jesli sie obraca i nie zlopie litra oleju na 100km to nie ma sensu jej regenerowac. Mozliwe samo sterowanie turbina jakos padlo. Albo przy pompie, albo przy samej turbinie. Ale zacznij szukanie od wezyka przy EGR (czarnu z zotym paskiem). EGR pod Intercoolerem.
  
 
Spadnięcie wężyka lub uszkodzenie membrany zaworu EGR powoduje, że zawór jest cały czas w pozycji zamkniętej, tzn 100% spalin idzie do wydechu i 0% do kolektora ssącego.
Szczelne połączenie wężykami EGR i podciśnienie sterowane regulatorem podciśnienia powoduje uchylanie sie grzybka zaworu EGR i powrót części spalin do kolektora ssącego.
Inną sparwą jest zawieszenie się lub uszkodzenie tego zaworka.
Inną sparawą też jest sterowanie dawką paliwa w pompie wtryskowej ciśnieniem powietrza doładowującego. Z boku obudowy sprężarki wychodzi wężyk, który łączy się z rurką metalową i biegnie do pompy wtryskowej.
Sparawa uszkodzonego regulatora dwaki sterowanego ciśnieniem doładowania była omawiana w innych wątkach.
  
 
Wszytko juz rozkręcone i posprawdzane węzyki wszytskie mam drożne,nic nie wisalo ani nie bylo pourywane tylko mam pytanie czy przy zapalonym silniku zawór recykulacji spalin powinien zasysac czy wypusczac powietrze. Tam wygląda mój zawór EGR
Jest troche zaolejony, prz ściagnięciu gumy co idzie z turba do intel colera tez było troche oleju.
  
 
Doszedł jeszcze jeden problem, jakby ktos wiedzioal o niech mi odpowie czy elektrozawór podcisnienia ma jakies napięcie ? prawdzam a tam nie plynie żadne napięcie, na wylaczonym jak i na zapalinym śilnku, co jest nie tak ?





PS. Jakby ktos odpisal na te dwa tematy na forum niech mi puści dzwona, to przyjde z garazu na kompa bo to bardzo ważne tel.888388115


[ wiadomość edytowana przez: Mr_Utek dnia 2008-02-12 16:23:08 ]
  
 
Napięcie na regulator podciśnienia podaje tzw centralka sterująca.
Otwarcie zaworu EGR regulowane jest napięciem podanym na regulator w zależności od temperatury silnika (w TD).
Na zimnym silniku regulator odcina dopływ podciśnienia do zaworu.
Sprawdzić możesz jedynie regulator podciśnienia mierząc miernikiem rezystancję między stykami (4 - 7 Om).
Zawór EGR nic nie zasysa ani nic nie wypuszcza. Jego otwarcie (spowodowane podciśnieniem w wężyku) powoduje, że część spalin z kolejktora wylotowego trafia z powrotem do kolektora ssącego. W ten sposób obniża się temperatura spalania co ma bezpośredni wpływ na emisję tlenków azotu.
Jak nie dbasz o emisję szkodliwych składników spalin do atmosfery to możesz śmiało zdjąć wężyk z zaworu EGR bądz go po prostu zaślepić bez żadnej szkody dla silnika.
  
 
Noto czyli wszystkojest Ok. Tylko jeszcze jedno przy węzyku który idzie z zaworu recykulacji spali znalazłem w środku Śruta ktoś juz musial przy tym grzebać i gotam wsadzic :| myśle żę może być walnięty zawór recykulacji spalin ?
  
 
Cytat:
2008-02-11 18:54:14, darmcdoman pisze:
IV bieg, 60km na liczniku, gaz do dechy. Setka powinna byc po ok.9sekundach. Jesli jest duzo gorzej, to trzeba sie przyjrzec paru sprawom. Czyszczenie wszytskich dostepnych zlaczek elektrycznych przy silniku i czujnikach, filtr paliwa, EGR, stan wtryskow, ustawienie pompy, sterowanie turbina... Czesto jest to banalna sprawa.U mnie spadl wezyk z EGR i mialem jak Ty [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-02-11 18:55:52 ]



Jeszcze jedno kolega "darmcdoman" tu nam pisze "U mnie spadl wezyk z EGR i mialem jak Ty " czyli miał spadek mocy a umnie był ten wężyk zatkany czy to jest to samo ?


[ wiadomość edytowana przez: Mr_Utek dnia 2008-02-12 17:28:12 ]
  
 
Jeśli spadł wężyk to po otwarciu się regulatora pompa podciśnienia zasysała powietrze atmosferyczne i tyle.
U Ciebie przyjżał bym się przewodowi ze sprężarki do pompy wtryskowej. Jak masz Osprzęt Lucasa to sprawdz też potencjometr przyspieszenia (miernikiem elektrycznym)
Wszystkie wskazówki znajdziesz w wątku "książka ford escort w necie"
  
 
przewód ze sprężarki do pompy wtryskowej jest drozny, jutro zabieram sie za pompe i rozrząd może jakis talent przy zakłądaniu paska przestawil koło o jeden zabek i moze dlatego ten spadek mocy.
  
 
Chce zaslepić przewód recurkulacji spalin. Co wy na to ? Może to coś podziala na dynamike auta mysle że tamtędyk mogło usiekac troche powietrza które pcha turbo do kolektora dolotowego.



  
 
możesz sobie odpuścić to zaślepianie. Jak regulator podciśnienia jest uszkodzony, ma wyjętą wtyczkę lub wężyk spadnie to zawór 6 (EGR) cały czas pozostanie zamknęty i żadne spaliny do powietrza nie pójdą. A powietrze tamtędy nie ucieka bo ciśnienie spalin jest większe i zawsze spaliny pójdą do kolektora ssącego (tak działa recyrkulacja spalin)
Sprawdz ustawienia wtrysku i rozrządu - nie zapomnij użyć trzpienia do ustawiania wału korbowego.
  
 
Elektro zawór podćisnienia jest dobry tego śruta z przewodu (złoto czarnego) wyciągnelem i zaślepilem przewód recurkulacji spalin To pomogło kopa ma lepszego kapcia mieli z jedynki i troche z dwójki, ale mimo to to jeszce nie to, auto cięzko sie rozpędza od 130 km/h, 140 wyciagłem z ledwościa (noto spowrotem do garażu ;-p), puzniej zaczolem brać sie za ustawianie rozrządu i pompy, przy pompie szpic o średnicy 6mm ustawiłem i wszedł fajnie ale przy rozrzadzie juz niechce wejśc musze przestawić pasek o jeden ząbek, widac było że już ktoś przytym grzebał i zle poustawial chyba że tak ma być, zobaczymy jak wyjdzie jutrzejszy rezultat


[ wiadomość edytowana przez: Mr_Utek dnia 2008-02-13 21:55:44 ]
  
 
Jak było by przestawione o jeden ząbek to prawdopodobnie w ogóle by nie chodzil silnik a już napewno niechcialby odpalić, kopciłby i 0 mocy.
To że oba trzpienie nie wchodzą jednoczesnie to jest powodem Twojej słabej mocy. Trzeba ustawić a nie przestawiać o jeden ząbek.
Samo wstawienie trzpieni w kola nic Ci nie mówi.
Trzeba koła rozrządu i pompy zgrać z wałem korbowym a do tego potrzebny jest trzpień ustawczy wkręcany z boku bloku.
Jak trzpienie wejdą w oba koła przy ustawionym wale korbowym i po obróceniu dwa obroty wałem korbowym znowu wejdą bez oporów to dopiero wtedy wszystko jest ustawione jak należy.
  
 
No właśnie robilem tak jak mówisz włozyłem czpień z boku między alternetorem a pompą, poluzowałem śrubki w pompie tam ustawiłem sobie czpień w polu który mial być, puzniej prubowałe ustawić w kole walka rozrządu dosłownie brakowało pół dziurki, opur stawiały już śrubki, i nic innego juz sie nie da zrobić tylko przestawiń kolo o jeden ząbek jeżeli to nic nie da noto trudno przestawie koło tak jak było wczesniej, kolega podobnie miał w Oplu Campo (dizel) miał przestawiony rozrząd o jeden ząbek i tak samo mial spadek mocy, niewiem zrobie zobaczymy co z tego wyjdzie,może ten rozrząd robili juz bylejacy mechanicy i byle jak wedłuk książkito ustawili :|


[ wiadomość edytowana przez: Mr_Utek dnia 2008-02-14 11:19:18 ]