Wolne obroty się zmieniają w besti 2.2dth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega 2.2dth 2001 rok 120 000km
Mam taki dziwny objaw. na wolnych obrotach silnik powienien mieć około 750-850 , ale pracować równo.
Jak jest rano zimny ma okolo 800 obr.min. jak się rozgrzeje to 1100 i faluje do 1250 i spada 1100 itd.
jak jadę np.60 czy 160km/h silnik chodzi równo ale jak wciskam sprzęgło obroty na chwile zatrzymują się w ostatnim położeniu np.2900 obrotów i po ok. 2 sekundach spadaja do 1100 orb. i znowu falują. dziś byłem w Oplu na Techu2 i klapa zadnych blędów w pamięci.
Czy macie jakieś pomysły gdzie szukać.

Pomóżcie bo mnie to bydle wykańcza
  
 
było na forum duuużo razy.
Poza tym, stawiam na silnik krokowy i / lub przepływomierz.
  
 
Dziękuję kolego zo odpowiedź ,. Tak na forum było wiele razy to wiem, czytałem te wszystkie wypowiedzi i tak naprawdę nie bardzo mogłem dopasować do objawów w mojej omedze. Ale tak przepływomierz testowany był w ASO w oplu tech-em2 i podawał prawidłowe dawki , zgadzały się z podanymi normami. Nie było żadnych błedów wpamięci, anajczęstsza odpowiedx w różnych wałkowanych postach była podjedź na techa i zobacz co szwankuje stąd mój post. dziękuję jeszcze raz i proszę może jeszcze ma ktoś jakiś pomysł będę wdzięczny za podpowiedź.
  
 
Nie wiem nawet jak ten silnik wygląda, zatem poniżej jest tylko moje "gdybanie" ... ale bym to sprawdził:
- Regulator prędkości ("potencjometr" przy pedale gazu).
- tempomat (o ile jest) może być uszkodzony. Potrafi robić różne żarty z obrotów.
- "czujnik wciśniętego sprzęgła" (przy pedale sprzęgła- może się zaciął). Nie wiem jak jest z nim w tym modelu i jak w nim działa, ale przykładowo w niektórych benzyniakach ma za zadanie chwilowo zmienić obroty(?) podczas zmiany biegów i "cuś" tam jeszcze.
Tych błedów mógł tester nie wyświetlić.
A że wszystkim rządzi elektronika, to wszystko powoli się pi...li

  
 
Tech nie zawsze wskaże błąd przepływomierza. Mi badali na oscyloskopie aby wykluczyć jego awarię. Najlepiej podmień nawet sam czujnik od kogoś i spr.