Swap...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem... przed zakupem 3.0 24V wiedziałem, że to będzie trochę więcej palić niż 2.0, tym bardziej że to benzyna a nie LPG... ale nie wiedziałem że aż tak! Po mieście taniej mi jest jeździć taksówką niż własnym autem! Co z tego, że w trasie to pali trochę mniej, jak ja 99% jeżdżę w mieście...
Pomyślałem, żeby zmienić w zenku silnik na jakiś bardziej oszczędny i przede wszystkim nowoczesny, i żeby można było go bez problemu zagazować, więc jedyny wybór to 2.0 16V. Wiem że będzie trochę mało koni, ale na allegro gość sprzedaje chipa do tego silnika podnoszącego moc do około 160KM. Jak do tego dam nowe przelotowe wydechy, to będzie jakieś 170KM. A 170 to już tyle co stare 3.0 12V, więc nie będzie tak źle i będzie można złoić leszczy na światłach śmiejąc im się w twarz.

no i najważniejsze pytanie - czy ktoś już robił taką przeróbkę? Z ECU chyba sobie poradzę, bo to w sumie 4 kabelki na krzyż, mocowanie do skrzyni to chyba też nie będzie chyba problemu, oglądałem od dołu omę 2.0 16V i wygląda podobnie.
Pytam Was czy nie będzie jakichś niespodzianek np. że pompa paliwa będzie dawać za duże ciśnienie i będzie zalewać silnik (chociaż to bez znaczenia, i tak założę LPG) i takie tam drobiazgi co wychodzą w praniu. Znajomy mi mówił, że trzeba będzie sprężyny z przodu skrócić, bo ten silnik będzie lżejszy i przód auta będzie bardzo wysoko - czy to aż taka różnica w wadze silnika??

Do tego myślałem, żeby przerobić maskę, grill i światła - na takie z omegi B. Podoba mi się ten jej nowoczesny wygląd, tylko czy to będzie pasować? Jakby gdzieś maska była za szeroka to można przyciąć, ale jak za wąska to już problem, bo będzie szpara. Światła są podobne więc na pewno się jakoś dopasuje, co wy na to?

Czekam na konstruktywne uwagi!

  
 
Darq super pomysł!
Ja właśnie kończę w EVO zmianę silnika na mnijeszy pojemnościowo, wsadzam C20xe (taki silnik siedzi w jednym z evo któe jeździ w autrali kiedyś pokazywałem.).
Silnik będzie lżejszy co da mi większe możliowści odchudzenia auta.
Szykuję je na 1/4 mili (nie mogłem kupić omegi 3000), dołoże do tego silnika kolektor lexmala plus parę innych gadżetów. Celuję w około 300 koni (patrz mielcarek). Da się zrobić, sprawdzałem, koszt będze spory ale co tam. Do tego odchudzam auto na jakieś 1000-950 kg.
Wal na priv silnik juz siedzi w evo, więc powiem co i jak.
  
 
mozna taniej

co do silnika :
wykrec 2 swiece i tez bedzie oszczednie

co do wygladu:

przypie....... w mur i bedzie podobna do B

prosciej i taniej
  
 
E tam 2.0. Ja bym poszedł jeszcze bardziej w dół z pojemnością. Np. takie 1.8. Silnik jeszcze mniejszy więc bardziej lżejszy, do tego wstawić pare drobiazgów, tak jak pisał Piotr i wyścigówka jak ta lala. I jeszcze odchodzi kłopot z bardziej rozbudowaną elektronika. Prosty silnik, na gaźniku, wiec i instalacja I gen w zupełności wystarczy
Normalnie nic, tylko łoić leszczy na światłach aż miło


[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2006-04-01 08:43:25 ]
  
 
a ja bym założył 2,3D z omegi A
będzie to mogło jeździć na czerwonej gnojówce więc będzie tanio
  
 
W tesco do nabycia sa namioty typu Iglo ze szkieletem z wlokna.

Zamiast zmieniac silnik wycinasz gore karoserii, mocujesz namiot, zaczyna palic 5 na 100.

PS. Szukaj takiego z "fabrycznymi" okienkami. Dorabiane czesto przeciekaja a bez okienek chujowo sie nawiguje.
  
 
Cytat:
2006-04-01 09:01:21, DrA pisze:
W tesco do nabycia sa namioty typu Iglo ze szkieletem z wlokna. Zamiast zmieniac silnik wycinasz gore karoserii, mocujesz namiot, zaczyna palic 5 na 100. PS. Szukaj takiego z "fabrycznymi" okienkami. Dorabiane czesto przeciekaja a bez okienek chujowo sie nawiguje.



Chyba nie. A zasady aerodynamiki? Taki namiot typu Igloo bedzie furkotać jak juz się będzie jechało te 240 I do tego istnieje bardzo poważne ryzyko utraty kokpitu przy tej predkości
  
 
Ja myślę Darq, że przeliczyłeś się z kosztami
Nagonka na forum na biges stado kucy nie mówiła nic o kosztach utrzymania.
Myślę, że możesz sobie odpuścić te swapy - narobisz sie, kase wydasz, po kij ci to - o te 5l na 100km mniej?

Wg mnie masz alternatywę:
1. Zwiększyć dochody - urobić się po łokcie
2. Wrócić do C20NE (sprzedać zenka)i skrobać miedziaki na gaz
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 21:17:40 ]
  
 
Dobra, południe minęło.



01-04-2006
  
 
soltys i kielkac wkręceni
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 21:19:12 ]
  
 
Cytat:
2006-04-01 12:24:07, darq pisze:
soltys i kielkac wkręceni



ubije jak psaaaaa .......

a potem wyrwe i zjem wątrobe


  
 
Mam taki sam silniczek i pytalem o chipa w kilku firmach tuningowych < koszt jakies 1000-1200 > przyrost na okolo max 150 i > policzycz ze na gazie jest slabszy wiec bdziesz mial max 145km i to przy sekwencji. Przeraax bianie wydechu moze dac do 10km , bo wiecej nie wyciagniesz, kable swiece to bujda roznice sa tak minimalne ze ciezko zauwazyc.>> czyli max155 przy calym sportowym wydechu.

Ja tez tak chcialem przerabiac ale maly przyrost duzo kasy, koszt turbo okolo 7 tysiakow i to daje 200 koni, al bdzie znowu wiecej palil.
  
 
Bardziej oplacalo by sie chyba poszukac silnika z calibry tam byly 2.0 150km, a oma ma ecoteca 136km>> ma mniej koni bo z tego co wiem spelnia normy spalin euro.....
  
 
Darq,a juz myslalem,ze trawy sie nazarles jak te kroliki,czy zajece jedne na jednym z fotek z dzialu usmiechnij sie
  
 
haha. super dowcip. chcialem napisec ze to jakas profanacija i ze ciebie chyba cos pokrecilo- bez obrazy serce mi prawie stanelo bo senek z 3,0 to swieta rzecz i nie wolno tego dotykac(chyba zeby wsadzic 4,0 ) a co do spalania moj pije miedzy 16 a 25 LPG i jakos z tym musze zyc


[ wiadomość edytowana przez: ryba-1 dnia 2006-04-01 18:23:00 ]
  
 
Dla tych co jeszcze nie zczaili (rafalklamut) - proponuję spojrzeć na kalendarz i przeczytać wątek jeszcze raz

A tak na serio, jazda tym autem, patrzenie na niego z okna, słuchanie muzyki dobiegającej z silnika sprawia mi tak niesamowitą przyjemność, że całkowicie wybaczam mu te cyferki na dystrybutorze przy tankowaniu

  
 
Przeczytalem watek bardzo dokladnie i nie wiem o co chodzi z tym niezczajeniem

chip , ktory podnosi moc w silniku 2000 16 v do 160 km?? to kicha bo nie ma takiego chipa.
Tak jak napisalem sam pytalem < np. do Goduli > i max uzyskasz 10 %czyli 13 km < 136 +13 = 149 > , ale czasem nawet nie ma 10% tylko 8 zalezy od silnika.
Napewno podniesie ci moment obrotowy a to jest nawet wazniejsze od mocy.

Tylko w silnikach z turbo chip daje wyrazny przyrost mocy
  
 
Cytat:
2006-04-01 21:50:48, rafalklamut pisze:
Przeczytalem watek bardzo dokladnie i nie wiem o co chodzi z tym niezczajeniem chip , ktory podnosi moc w silniku 2000 16 v do 160 km?? to kicha bo nie ma takiego chipa. Tak jak napisalem sam pytalem < np. do Goduli > i max uzyskasz 10 %czyli 13 km < 136 +13 = 149 > , ale czasem nawet nie ma 10% tylko 8 zalezy od silnika. Napewno podniesie ci moment obrotowy a to jest nawet wazniejsze od mocy. Tylko w silnikach z turbo chip daje wyrazny przyrost mocy




[ wiadomość edytowana przez: disel dnia 2006-04-01 21:55:00 ]