REZONANS w okolicy 1,7 -2 tyś obrotów całej Omy:/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik 2,5TD, od czego zaczac bo juz nie wiem co z tym robic:/ Omcia wpada cała w rezonans przy tej predkosci obrotowej silnika filtry wymienialem, wtryski nowe, zatkałem tą rurke do recylkulacji spalin i cigale to samo:/ może cos z pompa wtryskowa juz jest nie tak? sam juz nie wiem tak sie dziej jak jade i na postoju jak wezme na N tak że skrzynia chyba i reszta za nia odpada.
  
 
Poszukaj w obrębie układu wydechowego. Ja miałem coś podobnego, może nie był to rezonans całego samochodu, ale odczuwalne drgania. Wprawdzie przy 2.0 XEV. Powodem był wydmuchany katalizator...
  
 
...sprawdź, czy masz jakieś kody usterek związanie z pompą wtryskową.
  
 
Sprawdz kolo zamachowe. Moze sie spierdzielilo. Jak gasisz silnik to telepie nim przez chwile? U mnie nie trzesie podczas jazdy ale mam dziwny odglos jak by lancuch uderzal o cos metalowego. I jak gasze to "terkota". Okazalo sie ze kolo zamachowe ma luzy. Ponoc sklada sie z dwoch kol i sa w nim jakies sprezynki ktore lubia pekac i wprawiaja naped w rezonans.
Albo masz cos pomieszane z dawka paliwa i zaplonem.

Pozdrawiam.
  
 
Kody błędów - brak, koło zamachowe - nie wiem, ale objawów nie mam jak napisałeś, stuka cos metalicznego w silniku, ale chyba to nie koło ( jeden majster powiedział ze to cos z tłokiem), a z tym katalizatorem to jak sprawdzić? Da rade bez rozbiórki? Nie chce w błoto wydawać kasy na coś, co może jest dobre a z tą dawka paliwa to nie wiem też, ale ten rezonans powstał niedługo po tym jak wymieniłem świece i wtryski to czy przez te wtryski może trzeba wyregolowac ta dawkę paliwa jak sa nowe pewnie inaczej podają paliwo niż te stare?

[ wiadomość edytowana przez: Schizm dnia 2006-03-28 21:27:07 ]
  
 
Jak wymieniali wtryski to dali nowe czy stare przewody od powrotu? Podkladki tez powinny byc nowe. Moze uklad wtryskowy sie zapowietrza. Ciezko stwierdzic...
Wierz mi, ze kazdy mechanik powie cos innego, bo sie nie znaja na tych silnikach. Sam sie wyjezdzilem caly tydzien po wszelakich warsztatach (nawet w BMW) i kazdy podawal inna historyjke. Pojechalem do konkretnego goscia i powiedzial mi wszystko jak na spowiedzi...
Pamietaj nie daj sie naciagnac...
  
 
A nie wiem czy dał nowe:| nic o tym nie mówił, tylko wtryski i świece i jakiś przekaźnik mówił:| a z tym ze sie nie znają to tez tak myślę, bo gdzie nie pojadę to tez, co innego mówią:|
  
 
Jeżeli sam napisałeś że masz coś z tłokiem ,no to masz odpowiedź.
Jak ogólnie wiadomo tłoki w tych silnikach mają tendencje do pękania i ich części spadają do miski olejowej i taki tłok ma już inną wage co oczywiście ma wpływ na ogólne wyważenie silnika .

A druga sprawa to tak jak pisał afx jeżeli faktycznie koło dwumasowe masz uszkodzone to będzie stukać i wpadać w rezonans i natężenie tego rezonansu będzie zależeć od wielkości uszkodzenia koła .
  
 
Cytat:
2006-03-29 00:18:50, afx pisze:
[...] Pojechalem do konkretnego goscia i powiedzial mi wszystko jak na spowiedzi... Pamietaj nie daj sie naciagnac...



OOO!!! Gdzie takiego znalazles?? To jest ktos kto wie wszystko o tym silniku w Polsce?? Zapodaj adres do kogos kogo mozesz polecic... moze bede kiedys przejezdzal obok to chetnie podjade tam, bo mam kilka pytan.
  
 
Adresu nie pamietam. Pojechalem do goscia z kumplem ktory mial problem z BMW 3.0 TD. Tak na marginesie, koles zrobil i beta smiga. Jak zdobede adres to zapodam na forum.