W kwesti opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy można założyć zamiast 185/65/14 86T opony 185/60/14 82T - może ma ktos tak u siebie albo sie orientuje bo wiem że wejdzie na felgę ale chodzi o profil i obciażenie niższe od standardu.Pozdrawiam
  
 
Jak nie jest bardzo obciążany, to tak
  
 
Indeks nośności w samochodach osobowych określa maksymalną zdolność obciążenia opony przy określonej, maksymalnej prędkości dla opon o indeksie prędkości Q, R, S, T i H.

W praktyce: Jeśli nasz samochód (ESPERO) ma dopuszczalną masę całkowitą 1630 kg (jest określona
w dowodzie rejestracyjnym), to każda z opon powinna mieć indeks nośności nie mniejszy
niż 77 (412kg) (1630kg / 4 opony = 407,5 kg / na oponę).

Opona o indeksie 86T przenosi 530kg przy prędkości 190km,
a z indeksem 82T - 475kg

Więc spokojnie można stosować te opony.
Inną sprawą jest to, że będą dość śmiesznie wyglądać ze względu na swoją średnicę (są mniejsze)
  
 
Ja mam zimówki ni w pi ni w drzwi nie odpowiadajace zamiennikom 185/65 R14. Zimowki to 185/70 R14 w dodatku indeks prędkości do 140 km/h i jakoś jeździ.
  
 
Cytat:
2006-04-27 15:32:23, rudi pisze:
czy można założyć zamiast 185/65/14 86T opony 185/60/14 82T - może ma ktos tak u siebie albo sie orientuje bo wiem że wejdzie na felgę ale chodzi o profil i obciażenie niższe od standardu.Pozdrawiam


Mój sasiąd w espero 1.5 ma właśnie taki rozmiar jeździ juz chyba drugi lub trzeci sezon letni, i jak narazie OK.
  
 
Ja w swoim bolidzie mam właśnie Fuldy Linero w rozmiarze 185/60/14

o takie

Nie odczuwam żadnego dyskomfortu z jazdy
  
 
ja mialem dwa sezony opony jakies zdobyczne 185/60/14 , samochod sie obnizyl, niby nieznacznie ale byly miejsca gdzie mialem problem z przejechaniem (przycieralem dolem) gdzie wczesniej tego nie bylo, jak dla mnie gorzej sie jezdzilo po koleinach, i samochod ogolnie z automatu sie utwardzil minimalnie (bardziej odczuwalne nierownosci, typu dziuty itp itd) bylem wtedy swiezo po zmianie amortyzatorow i jakos sie wylosowaly gazowe, jak byly nowe w polaczeniu z nizszymi oponami poprostu na dziurach jakos tak malo milo bylo... Na ten sezon kupilem dwie kleberki na przod bo pod koniec zeszlego sezonu uwalilem dwie mabory, i z musu zalozylem na tyl te nizsze. Wydaje mi sie ze na espero do narmalnej, nie koniecznie flegmatycznej jazdy seryjne rozmiary sa optymalne...
Kleberki zalozylem jakies dwa tygodnie temu niecale, pierwsze testy wodne i nie tylko wypadly bardzo pozytywnie, jesli chodzi o zachowanie na mokrym, halas (moze nie sa super ciche ale glosne tez nie)... a z tego co czytalem na opony.com.pl przebiegi okolo 60tys nie powinny kwalifikowac ich do kosza... mabory niestety po 60tys raczej nie nadaja sie na zbyt wiele...
  
 
Mój po wiosennej wymianie (przód) wygląda jak terenówka , ale przynamniej już (tak bardzo) się nie boję o felgi i zawieszenie na naszych super-drogach. Ii w koleinach nawet całkiem niezle sie sprawuje
(na 195/50/15 był dramat )

O tutaj .