Błąd widmo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

od jakiegos czasu, zawsze po odpaleniu (takim po dluzszym postoju - a wiec po nocy i po pracy), po przejechaniu kilku (6-7) km zapala sie check-engine (na okolo 15-30s), gasnie, i juz sie nie zapala, do czasu kolejnego postoju i kolejnych kilku km... Przy probie odczytu bledow kontrolka caly czas pokazuje 12 (tzn powtarza 12 caly czas). Nie pokazuje zadnych innych bledow...

Od jakiegos czasu rowniez wyjmuje akumulator na noc...

Czy ktos spotkal sie z taka sytuacja, i czy wyjmowanie akumulatora moze miec z błedem cos wspolnego?

Aha, autko to Oma A 2.0 (c20ne). Oczywiscie bez gazu...

[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2006-03-16 10:17:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: topaw dnia 2006-03-16 10:26:50 ]
  
 
jednego dnia nie wyjmuj akumulatora, i rano zobaczysz czy się zapali lampka, a tym samym przekonasz się czy ma znaczenie wyjmowanie akku czy nie.
  
 
kod 12 to nie jest żadna usterka
  
 
Ja wiem ze 12 to nie usterka - tylko rozpoczacie procesu odczytu bledow

Stad moje pytanie... Ze w czasie jazdy wlacza sie check, a przy probie odczytu jest tylko 12 - czyli brak bledow...

I jeszcze, po dluzszym postoju dosc ciezko odpala, tzn. po tym jak rozrusznik zacznie krecic, a silnik zacznie pracowac obroty spadaja do ok. 200 (byc moze to efekt tego ze olej sie troche 'zastal' - czasami trzeba mu pomoc gazem), pozniej rosna do 1000 - 1100 - i spadaj do normalnego poziomu czyli ok 600... Wszystko trwa jakies 2-3 sekundy po rozruchu... Moze ten check ma tez z tym cos wspolnego.

Ew. przychodzi mi do glowy tez awaria komputera...



[ wiadomość edytowana przez: topaw dnia 2006-03-16 13:23:24 ]
  
 
a mi przyszło coś innego do głowy,

odłączenie akku powoduje zresetowanie komputera sterującego silnikiem. jak rano podłączasz akku to jest zimny silnik i komputer ustawia wszystkie dane w chwili podłączenia akku jako domyślne (tzn temp otoczenia silnika ) powinieneś zrobić tak żeby rozgrzać silnik odłączyć akku na jakiś czas 15min następnie odpalić niech troche pochodzi, na noc nie wyciągaj akumulatora rano odpalasz jedziesz i sprawdzasz co się dzieje.

w omedze b to działa ja jak mi instalacja gazowa rozregulowała kompa benzynowego tak robiłem i pomagało na jakiś czas.
  
 
No i akumulatorek w autku przez weekend, i dalej to samo...

Caly czas 'Check engine' na 30 s. po 5-7 km...

Jakies sugestie ?
  
 
o ile dobrze pamietam to jak zapala ci sie kontrolka w czasie ponizej 30s i nawet jak jest jakis blad to komp tego nie lyknie
musialby ci sie zapalic dluzej niz 30s

pozdro
  
 
Czy to mozliwe zeby przyczyną tego stanu (ciężkie odpalanie + check engine) była padająca pompa paliwowa?

Od kilku dni buczy głośno gdy sie włącza, a problemy z odpaleniem zimnego silnika trwają już od jakiegoś czasu.

Jeśli tak, to pompy jakiej firmy polecacie?
Czy no-name z Allegro są coś warte?

Pozdrawiam,

PS. Mam pompę na zewnątrz zbiornika