Temperatura silnika-potrzebna porada i diagnoza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz mam taki problem z temperatura silnka.
Jadąc na trasie z temperatura nie ma problemu połowa skali się trzyma jets chyba OK.
jazda po mieście wystarczy że nie jets płynna tzn nawet nie że jets korek tylko jakies zwolnienie chwila i temperatura przekracza połowe skali utrzymuje się miedzy połową skali o ta następna kreską,po jakims czasie opadnie do połowy ale trwa to chwilę.
Chyba raczej nie jest to normalne.I po mieście tak w kółko.
Wentylator napewno się włacza ale z tego co wiem on ma 2 biegi w sumie nie wiem na którym jets właczony ale po podniesieniu maski nawet go słychać.
Płynu z chłodnicy raczej ie ubywa co prawda przez 1,5 roku eksploatacji dolałem trochę---ale ine wiem czy to może byc uszczelka pod głowicą---nie kopci na biało normalnie trzyma obroty jeżdzi OK
Może termostat? nie wiem za bardzo jak to sprawdzić
Może chłodnica?
Z tego co wiem to czujnik na desce a czujnik temp silnika z której ECU bierze info to sa dwa różne czujniki może cos tutaj.

napewno bez wizyty u mechanika się nie obejdzie ale może macie jakies sugestie?
  
 
Cytat:
2006-03-23 12:49:49, SebaE pisze:
napewno bez wizyty u mechanika się nie obejdzie ale może macie jakies sugestie?



To normalne, że podczas jazdy po mieście temperatura wzrasta. Sugestie
1. Odłączyć wskaźnik temperatury
2. Nie jeździć po mieście
3. Olać temat
  
 
Cytat:
2006-03-23 12:52:21, piotr_ek pisze:
To normalne, że podczas jazdy po mieście temperatura wzrasta. Sugestie 1. Odłączyć wskaźnik temperatury 2. Nie jeździć po mieście 3. Olać temat


hehe ciekawa odpowiedź
Ale jakos mi się wydaje że nie jest to za bardzo normalne, sam nie wiem....
Może jestem przewrażliwiony na punkcie tego wskaźnika.
czytając archwiwum faktycznie doczytałem że niektórzy odłaczaja wskaźnik.
to jeszcze pytanie do właścicieli 1,8 czy tez podczas jazdy po mieście ta wskazówka wam przekracza połowę?
  
 
Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowałem... nagrzewa sie do połowy skali i tak trzyma...

Ale jak mówisz że wentylator chłodnicy ma 2 biegi (ja o tym nie wiedziałem ), to byc może 1 bieg ci nie działa i dopiero załacza się przy drugim biegu - to tłumaczyło by te skoki temperatur.
  
 
Cytat:
2006-03-23 14:30:12, SebaE pisze:
hehe ciekawa odpowiedź Ale jakos mi się wydaje że nie jest to za bardzo normalne, sam nie wiem



Wachania wskaźnika są normalne - bo niby po co on miałby być?... a dla szczęśliwości kierowców w niektórych nowych autach wskaźnika temperatury wogóle nie montują i problem rozwiązany.
  
 
Cytat:
2006-03-23 14:43:17, piotr_ek pisze:
Wachania wskaźnika są normalne - bo niby po co on miałby być?... a dla szczęśliwości kierowców w niektórych nowych autach wskaźnika temperatury wogóle nie montują i problem rozwiązany.


Dokładnie tak jak pisze Piotrek.
Takie zachowanie nie jest czymś dziwnym.
Świadczy tylko o tym że termostat działa (ON-OFF)
  
 
Nie wiem jak w 1,8, ale w moim 1,5 jeśli wszystko jest ok z płynem w chłodnicy to wsaźnik jest na połowie lub milimetr powyżej/poniżej. Natomiast jak mam za mało płynu (co ostatnio często bywa, bo gdzieś mi gnój jeden spierd.... a nie mam czasu zlokalizować gdzie) to wtedy robią się jaja - dochodzi do pierwszej kreski za połową (3/4), za chwilę spada do 1/4 i tak w kółko... no i wtedy nie grzeje w środku prawie wcale.
  
 
A ja mam takie pytanie.

W jakich warunkach (np. temp. zewnętrzna) biały dym z wydechu można uznać za objaw przecieku płynu chłodniczego do cylindrów?

Jaka też ilość znikającego chłodziwa powinna budzić podejżenia?
  
 
Cytat:
2006-03-23 14:42:22, Krzysiek-Diackon pisze:
Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowałem... nagrzewa sie do połowy skali i tak trzyma... Ale jak mówisz że wentylator chłodnicy ma 2 biegi (ja o tym nie wiedziałem ), to byc może 1 bieg ci nie działa i dopiero załacza się przy drugim biegu - to tłumaczyło by te skoki temperatur.


No właśnie mam takie podejrzenia co do tego biegu wentylatora.
Z tego co wiem to pierwszy bieg ma się włączac przy 90 stopniach, drugi przy 105 stopniach.
tylko teraz tak połowa skali u nas to powiedzmy odpowiada 90stopniom?
  
 
Cytat:
2006-03-23 16:40:18, Padre_cornelone pisze:
A ja mam takie pytanie. W jakich warunkach (np. temp. zewnętrzna) biały dym z wydechu można uznać za objaw przecieku płynu chłodniczego do cylindrów? Jaka też ilość znikającego chłodziwa powinna budzić podejżenia?


Ad 1. Gdy jest ciepło i sucho.
Ad 2. Kazda zniknięta ilość powinna budzić podejżenia.

Cytat:
2006-03-23 17:06:56, SebaE pisze:
No właśnie mam takie podejrzenia co do tego biegu wentylatora. Z tego co wiem to pierwszy bieg ma się włączac przy 90 stopniach, drugi przy 105 stopniach. tylko teraz tak połowa skali u nas to powiedzmy odpowiada 90stopniom?


Oj, przewrażliwiony jesteś, ale jeśli juz chcesz dokładnie sprawdzić to jedź do warsztatu, tam Ci podepną skaner do kompa i sprawdzą przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator. Wentylatorem steruje komputer, komputer ma inny(własny) czujnik temperatury niż ten od wskaźnika na desce.
  
 
Cytat:
2006-03-23 14:30:12, SebaE pisze:
hehe ciekawa odpowiedź Ale jakos mi się wydaje że nie jest to za bardzo normalne, sam nie wiem.... Może jestem przewrażliwiony na punkcie tego wskaźnika. czytając archwiwum faktycznie doczytałem że niektórzy odłaczaja wskaźnik. to jeszcze pytanie do właścicieli 1,8 czy tez podczas jazdy po mieście ta wskazówka wam przekracza połowę?



Witaj.
mam 1,8 i u mnie po miescie trzyma sie na połowie, poza miastem lub dluzsze odcinki na wyzszym niegu spada na poczatek skali i to raczej normalne
  
 
Cytat:
2006-03-23 19:42:37, shum pisze:
Witaj. mam 1,8 i u mnie po miescie trzyma sie na połowie, poza miastem lub dluzsze odcinki na wyzszym niegu spada na poczatek skali i to raczej normalne



Nienormalne

Na trasie masz zimny silnik
  
 
Dużo zależy od samego termostatu.
Ja w moim esperaku 1.8 mam od tej zimy nowy termostat i po kilku minutach od startu dochodzi tak pomiedzy 1/2 a 3/4 i tak trzyma niezależnie od tego czy miasto czy trasa. Waha się max 1mm w górę lub w dół.
Moj ojciec natomiast w swoim esperaku 1.8 ma starszy ale tesh sprawny termostat i u niego trzyma na 1/2.

Sprawdź to o czym kolega pisał - czy wiatrak ma u Ciebie 2 biegi czy załącza od razu na drugi.

Pozdro.

Dogan
  
 
Cytat:
2006-03-23 17:26:47, Adam4302 pisze:
Ad 2. Kazda zniknięta ilość powinna budzić podejżenia.



No bez przesady. Jak mu setkę wetnie na rok to nic dziwnego.
  
 
U mnie było tak że jechałem z pracy do szkoły, patrzę we wsteczne lusterko a za mną nie ma świata... spojrzenie na deskę temp, wskazówka na czerwonym polu. Szybko na pobocze, halt. 15 min postoju i powolutku na najbliższą stację po płyn. I tak z dolewkami przez weekend do szkółki, w poniedziałek warsztat. Wczesniej nie widziałem żadnych obajwów zapowiadajacych awarię.