Zawory-1.6EFI klekot po zmianie oleju?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam a wiec wczoraj zmienilem olej i filtr oraz uszczelke pod miska.Silniczek zalalem olejem mineralnym (jakis do forda specjalny) ,zalalem mineralnym bo niedawno kupilem autko i nie wiem co w nim bylo wczesniej a ma juz 190 tyś km zrobione, no i po tej wymianie po odpaleniu silniczek pracowal glosniej znaczy taki klekocik metaliczny , dzis jadac samochodem odczulem tak jakby brak mocy i wogule, malo dynamiczny byl, postanowilem wrucicdo domu i jak wracalem to nagle silniczek zaczol glosniej klekotac wiec go zgasilem ,jak sie okazalo wywalilo uszczelke pod miska i w silniku zostala tylko litra oleju ;/ a teraz pytania?
1.co moglo spowodowac zepsucie,badz wydmuczanie uszczelki? uszczelke wyjolem i popekana jest ,skladalem na silicon!
2.czy w 1.6EFI jest hydrauliczna regulacja zaworów? i czy zmiana oleju mogla spowodowac glosniejsza ich prace?
3.kontrolka cisnienia oleju sie nie zapalila jak zawory zaczely glosniej stkac , czy moglo sie cos skopac?

Z góry dzieki za wszystkie wskazówki i podpowiedzi!!
  
 
1. Zapchanie się kanałów olejowych chociażby. Mogło być tak, że świeży olej spłukał nagar ze wszystkich stron i pozapychał nim kanały.
2. 2 x tak.
3. Ciśnienie dawane przez pompę jest takie, że i pół litra oleju w układzie będzie jeszcze traktowane jako poprawna praca.
  
 
Poprzedni właściciel wlał ci jakiś aurorepair czy inny tego typu szuwaks, aby ukryć niedomagania zużytego silnika.
  
 
Cytat:
2006-03-27 17:02:19, WilK pisze:
2. 2 x tak.


Piter .....czy na pewno 1.6 EFI ma hydrauliczną regulację zaworów...?
  
 
Tyż stawiałbym na zapchane kanały olejowe.
  
 
Wbrew pozorom wymiana uszczelki nie jest tak banalnie prosta.
Trzeba ją bardzo równomiernie dokręcic , jeśli zostanie w jednym miejscu za bardzo orzyciśnięta to pęknie i ... efekt znasz.
Jeśli dokręcisz ją za słabo to też wydmucha.
Jeśli chodzi o stukanie zaworów po wymiwnie oleju (zawory ciśnieniowe) to takie objawy występują w przypadku wlania większej ilości oleju niż przewiduje producent.
Pozdrawiam
  
 
No i po sprawie zakupiłem nowa fordowska uszczelke która była 2 razy drozsza aleefekt lepszy autko jezdzi bez problemu i nawet zaworki nie klekocza tak ze wszystko zakonczylo sie pomylsnie
  
 
Cytat:
2006-03-28 09:30:31, Andrew pisze:
Piter .....czy na pewno 1.6 EFI ma hydrauliczną regulację zaworów...?



A co, zazdrościsz?