MotoNews.pl
  

[CC 900] przerywa na zakrętach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odkąd kupiłem cieniasa to mam ciągły problem z przerywaniem auta na zakrętach. Nie mam kasy na starty (gdzie uniemożliwiało by to jazde), więc nie brałem się za to, ale teraz zdarzyło mi się kilka razy, że "przerwał" podczas dość gwałtownego wyprzedziania. W połączeniu ze znikomą mocą auta stworzyło to dość niebezpieczne sytuacje heh
Gdy jeżdże dość ostro, czy gdzieś upalam, to przerywa ciągle, na slalomie, przy drugim pachołku już "nie jade", tak samo na wyjściach z ciasnych zakrętów np. na drugi bieg. Mozna strzelić dzwona, bo czasami przerwie gdy moc na przednich kołach w danym momencie jest niezbędna heh
Przerywanie wygląda tak, że czasami się zakrztusi kilka razy, a czasami efekt jest jakbym wyłączył zapłon na 2 sekundy. Gdy tak się dzieje, to śmierdzi paliwem, trochę wewnatrz (brak wszystkich tapicerek i wygłuszeń) i na zewnątrz auta.
W silniku (seria) i osprzęcie jeszcze nic nie ruszałem, wiem tylko, że gaźnik jest coś kombinowany, na pewno dysze.
No i teraz pytanie od czego zacząć sprawdzanie, ustawianie i co to może być.
Mysle jeszcze czy mała ilość paliwa w baku (ok 4-5litrów) nie powoduje takiego stanu rzeczy. Z góry uprzedzam, że nie sprawdze tego bo nie mam kasy by zatankowac za więcej heh

Poglądowy filmik - od wejścia w prawy zakręt mam gaz wciśnięty cały czas na maxa do samego końca filmiku.

Heh troche się rozpisałem, teraz czekam na Was
Pozdro.
  
 
wyciągnij gaźnik przeczyśc go ały sprawdź zaworek iglicowy ja niestety ci nie wpoeim jakie najlepiej dysze dobrac ale wygląda na to że ma za duzo paliwa a za mało powietrza, jednak moge sie mylic
  
 
Jest jedna skuteczna rada - zalozyc wtrysk
W/g mnie cos z gaznikiem.
  
 
uszczelke nieprzelewke
  
 
ja bym wrocił do seryjnych ustawień gaźnika - wg książki
  
 
dokladnie -wyczyscic wszystko i zalozyc seryjne dyszki itp
a jak przy skretach dlawi i smierdzi benzynka...moze sprawdzic cewki, moze brak jakiejs iskry- moze to smiesne ze akurat na nawrotach ale u mnie sie tak wysraly
  
 
Właśnie to samo mi przyszło na myśl, że to może być problem z elektryką - luźny kabelek, czy przetarta izolacja i akurat na prawych zakrętach robi się zwarcie czy gdzieś nie styka.
  
 
Dzięki za porady, jutro postaram się sprawdzić ten gaźnik i cewki. Mam nadzieje, że żadnych części w gaźniku nie będzie trzeba wymieniać, bo podejżewam, że może być problem z ich dostaniem. Zresztą już z samymi dyszami pewnie będzie kombinowanie, żeby coś dopasować.

Przed robotą postanowiłem pomierzyć przyspieszenie do setki. Metoda oczywiście licznik + stoper. Było kilka prób na w miare prostym odcinku (na pewno nie pod górke) i nie chciało zejść poniżej 18s, było troszke powyżej.
Silnik seria, nie licząc wydechu (kant) + odchudzanie nie wymagające nakładów finansowych + uboga klatka kałuży.

I jeszcze przy okazji żeby nie zakładać kolejnego tematu (o nie klasycznym fiacie ), mam pytanko. Czy to koło zamachowe jest z (pasuje do) CC900?
foto1 | foto2 | foto3 | foto4
  
 
masz mozliwosc moze nagrania 900 na polisz mógenie?
  
 
a mi to wygląda na kabelek z czujnika z koła pasowego
  
 
OK, sprawdze to też. Szczerze powiedziawszy jest tam niezły bałagan pod maską z kablami. Pełno jest jakiś ślepych, nie wiadomo skąd i nie wiadomo po co. Ostatnio nawet, po paru miesiącach znalazłem syrene z alarmu hehe

owz: wrzuce potem jakiś filmik jeszcze lub nagram dźwięk na postoju.
  
 
Wziąłem się za ten gaźnik i troche z tym problemów było. Dysza paliwa była 145 (seria 112), a powietrza 220 (seria 170). Rozkręciłem wszystko, przeczyściłem, założyłem nową uszczelke komory pływakowej (troche inna niż ta co była), dysze dałem te co miałem czyli paliwo 115, powietrze 190 i auto nie odpaliło.. Potem przeczyściłem jeszcze raz, założyłem starą uszczelke i odpalił. Jednak przerywał w pewnym zakresie obrotów, szczególnie gdy powoli się rozpędzałem.
Gdy miałem gaz na maxa cały czas to szedł w miare równo.
Potem przeczyściłem jeszcze raz, dałem dysze 145/190 i chodzi dobrze, tylko nie chce wiedzieć ile pali heh
Więc teraz pytanie, jakie dysze i z jakiego auta dać.
Oryginalne są raczej nie do dostania.
Poradźcie coś bo ja raczej słabo się na tym znam
  
 
Nio a teraz przerywa na zakretach przy tej dyszy powietrza ?
  
 
18 sekund do paki w wybebeszonej 900, to strasznie dużo.
Seria ma własnie 18.
A nie lepiej zamiast kombinować, kupić sprawny gaźnik?
  
 
Narazie nie mam wogóle kasy więc musze zawiesić temat. Potem kupie sprawny, seryjny gaźnik i się odezwe.
Przerywa nadal, wystarczy zasymulować gwałtowny slalom na prostej drodze przy dokręconej dwójce i przy drugim skręcie kierownicą auto "gaśnie" na 1-2 sekundy.
A z tymi 18 sekundami do paki to trzeba się chyba pogodzić.
Auto ma 13 lat, odchudzenie równoważy klatka, a na przodzie oponki 155/70 R13
  
 
Skoro przerywa tylko na zakrętach, to może jeździć tylko prosto
  
 
Skoro nie ma sie nic do powiedzenia na dany temat, to moze sie wogole nie oddzywac?
  
 
Cytat:
2006-07-06 15:40:54, dr_krzysiek pisze:
Skoro przerywa tylko na zakrętach, to może jeździć tylko prosto


a moze to autko stworzone jest na 1/4 mili