MotoNews.pl

Problem z gazem w Astrze 1.6 16v

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i pozdrawiam,

Czy Któś będzie wiedział co zrobić z tym fantem?
Mam auto z montowanym fabrycznie gazem, które na benzynie chodzi bez zarzutu.
Jaja zaczynają się dziać na gazie, silnik nierówno pracuje pomiędzy 1500 i 2500 obrotów. Czasami zdarza się, że chodzi równo, szczególnie zaraz po zatankowaniu gazu, ale najcześciej szarpie, po prostu nie do jazdy jest, szlag mnie trafia.
A na jałowym chodzi równo, nie gaśnie, nie krztusi się, startuje z gazu OK. Ki czort...

Czy może jest Ktoś kto miał podobny problem i jak go usunął?
Wielkie dzięki za przeczytanie mojego posta.

Krzakan

Witam ! Ile lat ma instalacja i jaka to generacja ? Jak ze spalaniem ?

Hej zp,

Instalacja zamontowana fabrycznie, rok 2000. W sumie to nie wiem jaka, bo jestem raczej zielony w samochodach. Taką miałem cichą nadzieję że objawy jakie podałem mogą wystąpić w każdej instalacji...

A spalanie raczej dobre, takie jak producent zachwala - 400-450 km na zbiorniku (40 litrów, toroid zamiast koła zapasowego)

krzakan

Najlepiej jak bys odwiedzil gazownika, bo my tu sobie mozemy gdybac a przyczyn moze byc wiele i wcale nie zwiazanych z gazem np. zuzyte swiece zaplonowe, lub ktorys z elementow zaplonu, itd. Mysle ze dobra regulacja instalacji tez by sie z czasem przydala.

Mam w planie jechać do gazowni, bo już dłużej nie wytrzymam tej szarpaniny .
Siedzę już jakiś czas i przeglądam posty i widzę że daleko tą drogą nie zajadę. DOwiedziałem się natomiast, że niedobór wody w chłodnicy (przymrażanie parownika) tudzież niedomknięta przykrywa filtra powietrza (za dużo powietrza) może mieć coś do gadania.
Tak się składa, że brakuje mi kilka klipsów od pokrywy filtra po wymianie przez "fachowca", zauważyłem jak ostatnio sam zmieniałem.
Może wystarczy jak się dobrze domknie?

Dzieki za czas

Krzakan

U mnie wymieniłem świece, mineło jak ręką odjął a działu się cuda 1, 16v

Hej mariusz272

Dzieki za odpowiedz.