Przeglad wiosenny przed wakacjami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc !

Pogoda coraz milsza i za porzadki sie trzeba brac, troxy kupic, drzwi podciagnac, amrtyzujaca-wydech-zlaczke wymienic, ladnie odkurzyc i kola podmienic ) Az sie ciesze na nadchodzaca niedziele kiedy bede mogl z autkiem pogadac tak po ludzku

Mam mala prosbe - poniewaz wybieram sie w lipcu na wakacje z rodzinka (ja, zona i szkrab-skarb 10 miesieczny) do Chorwacji, jakies 1300Km w jedna strone. Jak spytalem Omegi to zamrugała oczkami i sie ucieszyla zapewniajac ze stac ja na wiekszy dystans ale....jako jej druga połowa tez chce nabrac pewnosci.

Powiedzcie moze na co zwrocilibyscie szczegolna uwage przed taka trasa ?? Czasu jeszcze duzo ale wolabym wydatki z tym zwiazane zamknac juz teraz
Oczywiscie nie mowie o zarówkach czy grubosci bierznika

Moje x20xev z 94' ma 140 K Km przebiegu:
- 6 K temu mialo przeglad Cartechu (Wawa) i pasek r+pompa+pasek napedowy, olej, filtr, sprawdzony plyn H, olej skrzyni i mostu
- 3K temu kable oraz swiece
- 300 temu klocki
- teraz bedzie wydech i byc moze sprezyny i ofkoz kola letnie z wywazeniem
- w czerwcu przeglad do dowodu
- nie mam gazu

BTW mam podejzenie zlamanej sprezyny z przodu...ale jakos zlamany koniec mi nie pasuje do reszty :/

Anyway - co powiecie o innch waznych rzeczach aby z drogi nie wypasc albo sie na niej nie zatrzymac permanentie ?? Co zbadac zeby z autkiem przebic piatke i ruszac.

Pozdrawiam
  
 
W lipcu bez klimy nie polecam wrzesien lepszy ceny mniejsze i chlodniej. Dobre opony pelny bak (trzeba pamietac bo ostatnio na oparach dolecielismy fartem do stacji) a nie ma sie w gorach gdzie zatrzymac. Dobre swiatla i plyn do spryskiwaczy i szczelny uklad chlodniczy i dobry termostat. Kasa cierpliwosc i rozwaga duzo piwa bo ichnie takie sobie pare konserw jak pod namiot i laczki na nogi do plywania.
  
 
Czesc,

dzieki za rady wakacyjne. Az sie nie moge doczekac. Hehe jestem przygotowany na sytuacje o ktorych mowisz hehe z tym ze z bro beda niemale problemy a kuszenie wielkie bo jedziemy przez Czech/Slowacja wiec az sie prosi o zakupy No ale, coz, moze zona mi pozowoli wziac zgrzewke Holby czy Satoparmena

No coz - ale chodzilo mi o to - co zrobic zeby wylkuczyc maksymalnie mozliwosc rozlozenia sie po drodze. Albo inaczej - jezeli wam sie zdazylo kiedys utknac w drodze - jakie byly przyczyny ???

Ja osobiscie raz utknalem z alternatorem co mnie 200 Euro kosztowalo Lampki mrygaly, wskazowki rowniez az pass nastapil. Najlepsze to bylo ze prawie pod salonem Opla. Kupilem nowy (yyych a pewnie regeneracja 20 PLN) i sobie sam wymienilem w godzinke i pojechalem dalej.

Pozdrawiam
mAro
  
 
Hmmm mowisz tak jak bys jechal pierwszy raz samochodem na wczasy. Omega to nie trabant.
Zatem moja podpowiedz jest nastepujaca.
Laweta i na niej druga Omega na czesci.

Tak na serio to nie zastanawiaj sie nad tym. 1300km to zadna trasa.
Bedziesz jechal z glowa to dojedziesz...
Nie zapomnij kola zapasowego i lewarka...

Pozdrawiam.
  
 
Trabanta to akurat wszedzie naprawisz mlotek i kombinerki a czesci zamienne sie zrobi

No ale, niby racja. Te 1300 robie w miesiacu bez problemu, wiec trudno zeby akurat na trasie mialo sie cos spartolic.

No ale, alternator mi padl w trasie i wyszlo drogo - tylko trudno cos takiego akurat przewidziec.


Pozdro