[badanie rynku] 1.6 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poki co wstepnie badam rynek, bo nie wiem czy jednak bede potrzebował.
czy ma ktos z was do sprzedania silnik 1.6 DOHC w dobrym stanie i w dobrej cenie? Ile takie cos jest warte itd

  
 
Tadzik128 zdaje się ma coś z ritmo...
  
 
Tyle, że z Ritmo nie pasuje do 131 za chusteczkę...
  
 
Seru życie nie takie proste jak się wydaje wszystko pasuje tyle że trzeba troszkę pogrzebać i dopasować, generalnie nie jest to aż taka straszna sprawa.
  
 
Seru zdaje sie o tym dobrze wie z wlasnych bojow z przekladaniem poprzecznego dohc wzdloz
  
 
Ano właśnie SerU wie bo już taką zmotę osobiście zrobił. W przypadku oturbionego silnika 2.0 z Cromy to może jeszcze ma jakiś sens ale przekładka 1.6 z ritmo do 131 to już kompletny bezsens

Szczegóły -TUTAJ-
  
 
No właśnie Seru tytlko nie obraż się ale mam wrażenie że chyba dla sztuki wymieniałeś w cholere za dużo rzeczy, owszem jeśli sprzegło nie podeszło to owszem to trzeba bylo wymienić, ale po co cały osprzet, czy osprzet w FWD jest gorszy od tego w RWD, no chyba ze chodzilo ci powiedzmy npo o zachowanie calkowitej oryginalności RWD.
Poza tym przypuszczam że jakbyś miał u siebie dohc ze średnicą 84 też to pewnie większość osprzetu by się pokryła, ale to tylko moje zdanie, więc może poprostu się mylę.
  
 
Kaza a jaki osprzęt z przednionapędówki miałem zostawić?? Pompę wody która ma zupełnie inną konstrukcję niż do tylnonapędowej-weź jedną i drugą do ręki to zobaczysz o czym mówię. Pompa oleju-zupełnie co innego, miska oleju, głowiczka ssąca to samo. Nie wiem, co jeszcze można było zostawić z poprzecznego silnika. Koło pasowe na wale też nie podejdzie jeśli wymienisz pompę wody-ma zupełnie inne odsadzenie i tak dalej...

W mini artykule nie wspomniałem o jeszcze jednym: przednionapędówki nie mają łożyska na wale w którym pracuje wałek skrzyni.

Z tego, co mówisz to i tak trzeba mieć silnik 84 mm żeby przekładać z niego części do silnika z ritmo/regaty więc gdzie tu sens takiej zabawy?
  
 
Ty to robiłeś więc wiesz lepiej ja dopiero w wakacje będę składał silnik na bloku z FWD i wkładał do RWD więc może wtedy coś więcej będę potrafił powiedzieć na ten temat.
  
 
znaczy sie mi zalezy zeby ten wyjac a tamten włozyc (jesli oczywiscie zajdzie taka potrzeba) bez zbednej roboty. reaktywacja juz pociagneła dosc spore koszty, a ja niestety sam silnika nie wymienie... brak czasu , narzedzi i miejscówki. wiec zalezy mi zeby ewentualny mechanik wyciagnał 1.4 i zamontował 1.6 ja naszybciej i bez problemow ( a co za tym idzie jak najtaniej)