| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-23 10:46:27 Jakiś czas temu pisałem już o tym, że tej zimy zaczęło mi się wyraźnie autko bujać na nierównościach, szczególnie tył czuć było jak lekko wyjeżdzał z zakrętu.
Przy hamowaniu zaczęło się lekkie nurkowanie do przodu .... ale to nawet może lepiej bo przód dociążony jest przy hamowaniu i jakby "ostrzejsze" samo hamowanie
Jesienią jeszcze auto sztywno się prowadziło a teraz już nie. Podejrzewałem, że będę wymieniał amortyzatory - tylko nie wiedziałem czy sprężyny również..... Pojechałem na przegląd techniczny z obawą, że może nie przejdą amorki ale ku mojemu zdumieniu SĄ DOBRE ! Przód ; 70-75%, Tył:69-70%. Pan diagnosta powiedział, że nie ma sensu ich zmieniać! Więc podejrzewając niekompetencję maszyny badającej podjechałem na inną stację gdzie inny Pan powiedział również, że są dobre ! Przód 70% Tył: 62-63%..........a autko jest w dalszym ciągu "bujające" i "nurkujące"
Teraz pytanie : czy ewiudentnie obniżony tył i podniesiony przód może być spowodowany przez słabe sprężyny z tyłu i czy wymiana tych sprężyn z tyłu może spowodować, że tył auta już nie będzie tak wyjeżdżał z zakrętu a autko przestanie się przechylać i nurkować przy hamowaniu ? Planuję zamienić stare sprężyny na nowe Lesliefors wzmocnione (zbiornik gazu ).....czy dam radę ścisnąć nową sprężynę bez ściągacza, samymi rękami tak aby ją włożyć na kolumnę tylną ?
Przodu ponoć się nie da..... |
pawkulaga Escort Ghia 1.6 16V Kraków | 2006-03-23 12:04:42 ja mogę sie tylko wypowiedziec na temat wymiany w MK7. Wymiana prostacka pod warunkiem że łatwo pójdzie z odręceniem śruby dolnego mocowania amortyzatora. Do sprężyn potrzeba ściągacza. Można na allegro kupić za 30 zł-zdają swietnie egzamin. Mam wprawę w demontazu bo ostatnio robilem to 2 razy. Załóż porządnie ściagacze na sprężyny i nie będzie żadnego porblemu. Ja jeżdze na oryginalnych sprężynach od 96 roku, mam butle z gazem i tył stoi cały czas wysoko. |
aro71 Mrągowo | 2006-03-23 12:51:50 Do tyłu nie potrzeba żadnych ściągaczy, wykrecasz amortyzator i wszystko ładnie wyłazi, pomagasz sobie "trikiem" opuszczając samochód na podnośniku duł-góra podkładając coś pod bęben hamulcowy.
A z tymi paluchami urawnymi to nie wiem no jak komuś zależy i potrafi to pewnie można nie tylko palce stracić ![]() |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-23 12:54:06
....no a u mnie sprężyny mają przejechane 115 000 km i od 40 000 z butlą gazu....no i klika razy musiały przewieźdź większe masy materiałów budowlanych typu np. płytki ceramiczne....bałem się wtedy o springi ale wytrzymały ;D no a teraz tył wyraźnie niżej siedzi niż wcześniej a przód jest trochę podniesiony jakby ten siadający tył go unosił. I tak słyszałem, że tylne springi można rekoma docisnąć i wyjąć ale nie wiem jak ze ściśnięciem nowych wzmocnionych będzie......chyba będą twarde, co nie? |
aro71 Mrągowo | 2006-03-23 13:00:02 Jak już wyjmiesz stare to już spoko, włożyć jest też łatwo(fajnie zabrzmiało ) . troche pewnie są, ale nie powinno być problemów żadnych, nawiasem mówiąc każde nowe sprężyny będą twardsze od starych zużytych. |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-27 11:32:13 Panowie......powiedzcie mi jeszcze jakie śruby z nakrętkami samokontrującymi kupić do dolnego mocowania amortyzatora ? Jaki rozmiar i czy mogą być jakiekolwiek inne niż oryginalne ? Chciałbym po zdemontowaniu amorka zmienić na nowe i mieć je już pod ręką....
Wymieniam sprężynki tylne na wzmocnione Lesliefors (140 zł/szt) i mam nadzieję na lekkie podniesienie tyłu i usztywnienie go. Dobra to firma .....? Ponoć niemiecka ...więc wygląda zachęcająco .....są jeszcze jakieś K+F , też ponoć dobre....? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-03-27 12:29:06 Powiem Ci tak,mialem amory z tylu 60 % sparawne - na paru maszynach - i po zmianie na nowe ktore niby mialy ok 70% bylo duzo lepiej. |
RysiekLBN Był CabrioRS2000 Lublin | 2006-03-27 12:56:37 wymienialem 2yg temu sprezyny przod i tyl zreszta byl temat na FEFK " Gleba again " przod zmienia sie ok 2h obie strony i potrzebne sa sciagacze, a tyl wymienialem z kolegą 30minut i nie potrzeba sciagaczy wszytko banalnie proste i nie ma szans sie pomylic czy zrobic sobie krzywdy |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-03-27 13:44:05 zmieniales juz tylny zawias kiedys? nie? no to moze nie obejsc sie bez spawarki.
Jak chcesz to sciagacze mam. Szarpaki na stacji to pic na wode i jak czujesz ze Ci auto chodzi to chodzi a nie ze masz 70% sprawne. to C5 z hydraulicznym zawieszeniem gorzej hamuje bo mu nie nurkuje przod przy ostrym hamowaniu? |
ICEMANIK Essi Cabrio był/ E36 ... Poznan, Skarżysko | 2006-03-27 14:17:25
ja ze szwagrem w niecale 2 godziny przod i tyl. ale ze sciagaczami. myslelem ze to trudniejsze |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-27 15:06:46
....nie wiem Lucas czy C5 nurkuje i czy dobrze hamuje ale powiem ci serio, że kiedy przód zaczął lekko nurkować przy hamowaniu tak czuję, że 'ostrzejh" hamuje.....to chyba logiczne - jest bardziej obciążona przednia oś pojazdu
A z tymi szarpakami i rewelacyjnymi wynikami po 70 % to też mi się coś nie widzi no ale pojechałem dlatego na drugą stację żeby to sprawdzić i .....to samo - dalej jestem w punkcie "0"
Jak wymienię sprężyny z tyłu na wzmocnione bo teraz tył ewidentnie porzysiadł to może przestanie tak tyłem bujać i przód podnosić.....obaczymy ![]() |
Barti16v Essi Mk7 Kraków / Wien (A) | 2006-03-27 20:39:25 hej,
ja powiem tak: tyl mozesz zmieniac do woli, bo tam sprezyna jest dosc miekka (w porowaniu z przednia), natomiast do przednich bez sciagaczy bym nie radzil podchodzic, i to co pisze jest popatre doswiadczeniem, a jezeli juz to trzymaj twarz z dala od kolumny, ktora odkrecasz, tak samo jak palce - miej na widoku gdzie dokladnie sa, i mowie tu o seryjnych sprezynach, amialem tez do czynienia z niskimi, progresywnymi weitecami, wiec prosze potraktowac to jako dobra rade dla wszsytkich zainteresowanych: uzywajcie sciagaczy, nawet jak wam sie wydaje ze zdolacie utrzymac kolumne w calosci podczas odrecania.....nie zdolacie |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-28 10:17:46 Dzięki Barti za cynk ....ale za przednie kolumny to bym się raczej nie porywał tylko o tylnych myślę . Znam jednak i takich macherów-amatorów co porywają się nie na takie rzeczy z młotkiem i przecinakiem
Panowie.....pytanko : czy należy szukać ściągacza dwustronnego (taki co ściąga springi z dwóch stron) czy wystarczy pojedynczy-ściągający tylko z jednej strony (taki znalazłem w sklepie za 18 zeta) ? Ale ściskając z jednej strony to może sprężyna się uszkodzić , co nie? |
![]() wlod escort MK VII kombi Warszawa | 2006-03-28 15:25:23 Przy zmianie z przodu ściągacz będzie konieczny, z tyłu do zdjęcia nie, natomiast nie wiem czy dasz radę samemu ponownie założyć spręzynę na amorek . Daj znać czy na nowych będzie stał wyżej.
Lesjof...... coś tam, są szwedzkie, mam takie i jestem zadowolony. |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-31 11:36:18 Ściągacze już zdobyłem (30 zł) ale chyba sprężyny przy tej wymianie to najmniejszy problem z tego co na wstępie zauważam
Powiedzcie mi Panowie .....odkręcił ktoś normalnie tą śrubę mocującą od dołu amorek do wahacza ? Toż to nie ma szans bez "kątówki"....a moja duża kątówka to i tak chyba nie podejdzie w tym miejscu...
Jak wygląda nakrętka tej śruby od strony koła ? Ja próbowałem odkręcić od strony wewnętrznej , z kanału i z tamtąd nie widać jaka ta nakrętka jest a "namacowując'' ją to nie wygląda na zwykłą wielokątną nakrętkę......;-? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-03-31 15:24:52 Z zewnatrz od kola jest na zwykly klucz a ta od srodka jest w kwadracie ale tez idzie zalozyc klucz odpowiednio dobierajac. Zanim zaczniesz z nimi walke to szczota druciana i bardzo dobrze oczyscic,nastepnie np WD. I krec sruba czyli od strony kola. |
_Kowal_ Ford Escort Cabrio X ... Ostroleka | 2006-03-31 15:37:00 Odnosnie pierwszego postu- jesli delikatne jest bujanie- to nei lepiej wlozyc tzw ,,gumy usztyniające,,? Wklada sie miedzy zwoje sprzezyny- autko jest nieco wyzsze ale minimalnie.No i twardsze.Ja tak zrbilem na tyle+ nowe amotyzatory.Skutek- tyl minimalnie uniesiony( co mi sie podoba) no i zauwazalna twardosc..Wlozylem po dwie sztuki z kazdej strony.. |