Zaczęło sie:( POMOCY! Lantra pije jak smok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zarejestrowałem juz moja lantre, ale zdziwilem sie po wizycie w CPNie. Nie wiem jaka jest norma spalania lantry 1.5na wtrysku 1992rok ale moja wciąga ok 12 litrów
sprawdzalem sonde, i na pelnych obrotach pokazuje 0,76V na malych 0,5V wiec chyba raczej to nie sonda.
filtry są pozmieniane tak samo olej. nie wiem w czym tkwi problem, prosze o kazdą rade bo tak nie da sie jeździc bo do tego strasznie mulna jest, zaczyna dobrze ciągną pow 3tyś obrotow.
Dodam tylko ze przebieg auta to 174tys km.
A przy okazji, wie ktos jakie zawory sa w tym silniku hydrauliczne czy zwykłe?
Dzieki z góry za każdą odpowiedz.
Pozdrawiam Grzesiek
  
 
Było o spalaniu duzo na forumPoszukaj
Ja tez walczyłem ze spalaniem w moim Scoupe 1.5. Dochodziło czasem do 14L/100km
Posprawdzałem to co sie dało i powymieniałem.Teraz pali 10L ale to i tak za duzo.
Razem z kolegami z tego forum i forum mitsubishi doszedłem do wniosku ze pali tyle dlatego iz mam uwalone pierscienie i pije mi olej i tez wiecej benzyny
Na chwile obecna innego "normalnego" wytłumaczenia nie mam.
Jaki masz typ silnika???Jeszcze na licencji Mitsubishi G4DJ?Jesli tak to sprawdz sterownik moze kondensatory wylały lub wyschły.Częsty problem!!!
Przyczyn moze byc duzo co do tego spalania twojego...
Moze wtryski leja,moze regulator cisnienia paliwa przepuszcza,moze masz wyciek gdzieś z baku...
Sprawdź jeszcze zapłon, moze przestawiony jest-wczesniej masując złącze od zapłonu.
  
 
no przy 174tys to chyba pierscienie jeszcze sa a po drugi zrobilem 500km i ciagle jest stan, olej nie ubywa. paliwo nigdzie nie cieknie, nie wiem, jutro wybieram sie do mechanika wiec zobacze co mi powie, a poprzednie posty dopiero przeczytalem.
  
 
Powiem tak.Ja mam 168 tys udokumentowanego i nie mam juz "pierscieni"!!!
Na poczatek odczytaj kody błędów.To nic nie kosztuje.Było o tym na forum gdzieś. Jesli jakies bedą to dopiero działaj u mechanika.
LUB zastosuj to:

Spalanie benzyny/diesla - sposoby na ograniczenie nadmiernego zużycia.
- płynna jazda
- hamowanie silnikiem (następuje wtedy zerowy pobór paliwa)
- unikać natychmiastowego hamowania (nożnego), a następnie nagłego przyspieszania.
- zmiana biegów przy ok. 3000 obr. - silnik zmienia obroty na ok. 2000 obr.
- średnie komfortowe obroty przy jednostajnym tempie jazdy 2500 obr.
- średnia najbardziej optymalna prędkość to ok. 90 km/h
- redukcja poboru energii/prądu np. klimatyzacja (wraz z większym obciążeniem silnik zwiększa obroty)
- tuning optyczny zwiększający opór powietrza (bagażniki dachowe, dodatkowe lusterka)
- zmniejszenie wagi auta - wyrzucamy z auta wszystko co nie jest potrzebne (stare gazety, kupę śmieci z bagażnika, koło zapasowe - zamiast niego kupujemy zestaw naprawczy w sprayu).
- odpowiednie opony według zaleceń producenta (rozmiar ma znaczenie)
- odpowiednie ciśnienie w oponach i ustawienie zbieżności
- wymieniany w terminie olej
- czysty filtr powietrza
- świece wymieniane według zaleceń producenta
- szczelność rury wydechowej (przykład spalania z brakiem całej rury wydechowej: 86 km/13 L) - sprawdzano na Galant'91 E33 2.0 GLSi.
- sprawny termostat (w zimie samochód przy uszkodzonym termostacie długo się nagrzewa, a co za tym idzie długo trzyma auto na ssaniu/wyższych obrotach)

Te kilka porad powstało przy pomocy następujących osób:
stanika, Krzyzaka, xora, slo_mo, macia, JCHa, Amatora Galanta, Wilku_Lodz
Literatura:Mitsubishi-grafix.pl
Spalanie

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2007-01-31 21:45:42 ]
  
 
dzieki za porady, ale wątpie by moj styl jazdy był powodem tak wysokiego spalania, a z mechanikiem juz sie umówiłem, jeśli chodzio błędy, to kontrolka niczego nie pokazuje, gasnie wraz z uruchomieniem silnika i nie daje o sobie znaku życia czyli wnioskuje ze jest ok.
Ja sie zastanawiam czy np luzy na zaworach mają coś do spalania...
a tak na marginesie powiem ze mój kuzyn mial lantre z takim silnikiem jak mój i mu paliła w trasie 6 litrów i sprawdzal kilkakrotnie.
Ja byłbym zadowolony z 8 tylko teraz jak skutecznie zmniejszyc spalanie??
  
 
To ze ci kontrolka gasnie to nie znaczy ze wszystko jest OK. Kody migawkowe wywolujesz zwierajac piny w gniezdzie diagnostycznym, zczytujesz i szukasz w tabeli odpowiednika. Rozpiski pinow i tabeli kodow szukaj na Webtechu.
  
 
te dwa piny mam połączyc??? aha to o tym nie wiedzialem akurat, dzieki jutro to sprawdze
  
 
Nie wiem jakie to sa piny i ile ich masz. Sprawdz na Webtechu. Ja do swoich rozpiske mam.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2007-01-31 22:53:01 ]
  
 
z tego co pamiętam to są tylko dwa(koło lewej nogi kierowcy pod bezpiecznikami)jesli tam jest złącze diagnostyczne
  
 
Nie odpowiem ci na to bo ja mam Accenta. U mnie zlancze jest po lewej nad regulacja oswietlenia zegarow i wlancznikiem przeciwmgielnego.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2007-01-31 22:57:23 ]
  
 
Nom, wlasnie wracam od mechanika i komputer podał kod błedu nr 13 jakis czujnik powietrza niby, ale mechanik nie mogl go znalesc, wiec zresetowal kompa i bląd znikł. a moze ktos wie co to za kod 13???
no i mam swiecedo wymiany tak na początek, cisnienie w komorze spalania 13,5 niby super.sonda pracuje
  
 
Err 13 to IAT( czujnik temp zasysanego powietrza w przeplywomierzu lub przy filtrze) w twoim przypadku sadze ze jest on w przeplywce nad tym ,,plastrem miodu'' taki maly chyba czerwony termistorek
  
 
a wiecie moze ile on kosztuje i gdzie go mozna kupic, i czy przez to bedzie wiecej spalał?
  
 
ja mam tez ten blad i wiecej mi nie pali.
raczej doszukaj sie przyczyny w czym innym
  
 
Teraz obralem nowy element do sprawdzenia. a mianowicie: z mojego silnika dobiegaja takie delikatne odglosy tykania, myslalem ze to zawory, ale mechanik stwierdził ze to wtryskiwacze. wykrecil swieczki i okazalo sie ze sa białe, ale pokryte nagarem(takie kulki jakby ktos piaskiem posypal), czy to moze byc objaw konca zywota wtrysków?
  
 
Sprawdzilem wtryskiwacze i daja idealna mgielke juz od samej koncowki. dzis wyczyscilem przepustnice i powoli brakuje mi pomyslow, a nie wiecie panowie skad taki dziwny nagar na swiecy?
  
 
Cytat:
2007-02-03 11:37:37, grzesik1 pisze:
Sprawdzilem wtryskiwacze i daja idealna mgielke juz od samej koncowki. dzis wyczyscilem przepustnice i powoli brakuje mi pomyslow, a nie wiecie panowie skad taki dziwny nagar na swiecy?


Z teg oco się orientuje to jest zły skład mieszanki - ale białe raczej sugerują zbyt ubogą mieszankę - tylko czemu tak dużo pali?
  
 
paliwa pali duzo ale i slaby jest...
dziwny jest ten samochód a co steruje ssaniem? ECU czy jest jakis silniczek ktory można odłączyc? i zauwazylem ze u mnie wentylator sie nie wlacza;/
  
 
praktycznie wszystkim steruje ECU. Do ssania ECU zbiera sygnaly z czujnikow temp. TPS-u ,MAFS obrotomierza i dawkuje odpowiednia ilosc paliwa i za pomoca silniczka krokowego dozuje odp. ilosc powietrza.
  
 
a nie ubywa Ci płynu chłodzącego; ja stawiam na brak kompresji na którymś garze - np. uwalona uszczeka pod głowcą