Zgrzyt...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam takie pytanko, czasami sie zdarza ze ja wcine sprzeglo i wsadze jedynke to mi zgrzytnie ale to tylko czasami...
Slyszalem ze niby wystarczy podciagnac linke od sprzegla, ale czy to jest wlasnie to?
  
 
za szybko 'wsadzasz', po prostu synchronizatory w skrzyni biegów już nie wyrabiają.

btw
NIE MASZ LINKI SPRZĘGŁA tylko hydraulike
  
 
wlasnie to mialo byc drugie pytanie;p czy mam linke czy hydrallike wiec moze brakuje oleju? Bo z ta jedynka to zauwazylem ze wystempuje po ostrzejszej jezdzie i pozniej jak juz delikatnie powoli wbijam jedynke to wlasnie wystempuje, a z tym sychronizatorem to sie zgodze ale z trzecim biegiem( jak w VTI ;p) gdy sie scigam i nie wejdzie bieg przez co wtopie ;/ raz walsnie mialem taka sytuacje.
  
 
wymien plyn na DOT 3 lub 4, sprawdz czy nie ma wyciekow (mowa o ukladzie sprzegla nie hamulcowym)
  
 
DOT3 lub 4 uzywa sie do ukladu hamulcowego, sprzegla tez?
P.S Foty przesle jak zrobie cyfrowka ale jedna zrobilem juz telefonem i jest w profilu. W weekend jedynie za miasto, wpoblizu nie dalej
  
 
DOT 3 lub 4 stosowany jest także w hydraulice sprzęgła, wchodzi go jakieś 200 ml, jeżeli masz wycieki przy pompce to może kupić zestaw gumek i wymienić (ok 10 zł)
patrz link poniżej, co i jak się robi - gdybyś czegoś nie wiedział to pytaj, 2 miechy temu wymieniałem płyn.

pompka sprzęgła

  
 
Jest patęt na pompkę sprzęgła , zamiast oryginalnych gumek ( z którymi u mnie jest problem z dostaniem) można zakupić komplet naprawczy do pompy hamulcowej od maluch i tam jest taka sama uszczelka która pasuje. U mnie się to sprawdza jeżdżę na niej już rok i nic się nie dzieje.
  
 
Bede musial sie za to zabrac... Jakos niedawno wlasnie sie zastanawialem od czego to jest zbiorniczek ;p Jednak chyba tylko sam plyn usune strzykawka i nowy zaleje bo reszty jakos sboje sie ruszac.. ;/
Takie pytanko, wpomaganie kierownicy zaczelo mi gorzej chodzic czy to moze miec zwiazek z tym ze jest mniej oleju w zbiorniczku od hydralliki wpomagania? Bo tak ostatnio sprawdzalem ale na miarka u mnie jest jakas dziwna bo ciezko mi jest okrasli czy jest max czy min. w nim. Wyciagam ten kurek z miarka i jest tak, gestym olejem jest na min ale coraz jasnieszym siega na max ;/
  
 
Co do sprzęgła to akurat nie masz się czego bac. Bo tam w zasadzie nie ma co popsuć. Całe zadanie polega na odkręceniu dwóch śrub mocujących jednej od przewodu wymianie uszczelki i zamontowaniu, zalanie płynem i gotowe. Popychacz jest pod samochodem właściwie na skrzynie, więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem. Po zamontowaniu nie potrzeba żadnych regulacji warto trochę odpowietrzyć i to wszystko.

Co do wspomagania to sprawdź czy nie masz wycieków, jak mówisz że płyn jest dwu kolorowy to może warto pomyśleć o jego wymianie.
  
 
Zagladalem dzis do zbiorniczka hydralliki sprzegla - olej jest ale jakis czarny?! Natomiast u mnie jest tak zabudowane pod maska ze ledwo sciagnelem wieczko zbiorniczka, nie ma mowy zeby dojsc jakims srubokretem ;/

Co do wpomagania, sa wycieki ;/ Ten kolor to polega jakby na tym ze jest gesty a pozniej jasniejszy... Jakby jakis uzytkownik lantry J1 mogby sprawdzic czy u niego po odkreceniu wieczka olej jest pod sam kore czy nie? Wowczas bylbym bardzo wdzieczny
  
 
A propos odpowietrzenia hydrauliki sprzegła - to gdzie jest zaworek (Sonata 2.0 DOHC)