Głowica i zaworki [125p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam dawno mnie tu nie było niestety brak czasu.
ale mam pytanko kiedys robiłem remoncik i wstawiłem tłoki od poldka plusa 1,6 a że mi brał wiecej oleju niż przed i odmą nic nie leciało wiec zrzuciłem teraz głowice i załatwiłem sobie polonezowską 1,6 i tak splanowałem ją 1.7mm wsadziłem oczywiście nowe zawory tzn wszystko było robione w zakładzie cała głowica. I po złozeniu wyregulowaniu zaworów wyjechałem i po 2-4 km zaczeło mi coś stukac dosłwnie jakby zawory wiec regulowane były jeszcze raz przez mechanika i było dobrze puki znów wali i teraz jak odpale zimny wali słabo ale jak sie nagrzeje to strasznie czy to napewno zła regulacja zaworów czy moze coś innego słyszałem że przy takim splanowaniu głowicy cięzko bedzie wyregulowaczawory ze bede m iał tak non stop wyreguluje przejade kawałek i znów zaczną walić
pomóżcie bo mnie to denerwuje i sie boje ze to coś innego
pozdro
  
 
Dzięki Oranż , wobec tego pewnie zaworki walą po tłokach


[ wiadomość edytowana przez: Peyyoo125 dnia 2006-04-01 13:19:39 ]
  
 
Cytat:
2006-04-01 12:56:31, Twarog pisze:
Witam dawno mnie tu nie było niestety brak czasu. ale mam pytanko kiedys robiłem remoncik i wstawiłem tłoki od poldka plusa 1,6 a że mi brał wiecej oleju niż przed i odmą nic nie leciało wiec zrzuciłem teraz głowice i załatwiłem sobie polonezowską 1,6 i tak splanowałem ją 1.7mm wsadziłem oczywiście nowe zawory tzn wszystko było robione w zakładzie cała głowica. I po złozeniu wyregulowaniu zaworów wyjechałem i po 2-4 km zaczeło mi coś stukac dosłwnie jakby zawory wiec regulowane były jeszcze raz przez mechanika i było dobrze puki znów wali i teraz jak odpale zimny wali słabo ale jak sie nagrzeje to strasznie czy to napewno zła regulacja zaworów czy moze coś innego słyszałem że przy takim splanowaniu głowicy cięzko bedzie wyregulowaczawory ze bede m iał tak non stop wyreguluje przejade kawałek i znów zaczną walić pomóżcie bo mnie to denerwuje i sie boje ze to coś innego pozdro



jeśli splanowałeś głowke 1,7mm to jest mozliwość ze zawory wala po tłokach

peyyo: hydraulika w polonezach występuje w popychaczach a głowica nie różni sie niczym od tej bez hydraulicznej regulacji luzu
  
 
Głowiczka przy hydraulicznej regulacji luzów sie róznie :p Inna charakterystyka spreżyn i temu podobne niuanse. A co do tego stuku, to zaworki naparzające po tłokach - "troche" za dużo ją splanowałeś, max. przy tej głowicy to 0.6 mm
  
 
heheheheheheeee Poszalałeś z tą głowicą Człeniu

P.s. Ja mam blok fiatowski a tłoki mam z poldka nowego 1.6 oraz głowicę z poldolota i lata 160kmhh hehehe
P.s. Oczywiście zaworów nie mam hydraulicznych
  
 
Nie no mam nadzieje ze to ie aworki o tłoki ale to wyjdzie w przeciagu kilku dni albo mi stanie albo nie a tak napowazni to chyba zdejme głowice jeszcze raz i zobacze bo jak tak jeszcze powali to silnik do wymiany bedzie cały
To jest głowica od 1.6 GLI wiec zaworki były zwykłe w niej nie hydrauliczne
PS Yanec no dzis wracałem z kina i jecahliśmy w cztery osoby i jak depnąłem to nawet nie wiem kiedy zrobiło sie na liczniku 150 i jeszcze sie rozpedzał tylko ze musiałem hamowac bo jakis burak sie wlekł lewym pasem
dzieki za odp pozdro
a módlcie sie zeby to nie było to co mówicie
  
 
Twarożek Twarożek A mówiłem na razie nie deptaj go ? Ehh następnym razem jak wpadniesz to podłoże Ci cegłę pod pedał gazu. Trzeba być dobrej myśli i wydaje mi się, że ot tylko zawory. Ale jak wiesz niedługo sie o tym przekonasz
  
 
Janek tak wiem wiem niedaptam go tak mi sie tylko pojechało ale nawet jeszcze bardzo nie wył w tym tygodniu sie odezwe to podjade na dociągniecie głowiczki i ustawienie zaworków oki
pozdro
  
 
Niestety nie mam dla ciebie dobrej wiadomosci, tak jak ktoś już napisał, max plan głowicy poloneza to dokładnie 0,65mm, pozatym jeśi kupiłeś tłoki nowego typu a tak wnioskuje to one sa wyzsze od fiatowskich o 1,5mm licząc od środka sworznia do denka, tak że jeśli nie przerabiałes tłoków i tak splanowałes głowice to przykro mi ale czeka cie rozbiórka silnika. Pozdrawiam
  
 
nawet 0,6 mm "Usprawnienia Poloneza" strona 7 pkt 1.2.3
  
 
0,6mm dotyczy silników 1500 AB i wszystkich 1600. Mają one głowice fabrycznie niższe o 0,5mm niż 1500 AA. Jeśli chodzi o te ostatnie to śmiało można splanować o 1,1mm. Dane zaczerpnięte ze Szczecińskiego.
  
 
a swoja droga... mam w domku faitowskie tłoki nowki od wersji 82KM czy bedzie jakis problem przy włozeniu ich do fiatowskiego silnika?? i czy trzeba cos przerabiac? No i czy w ogole cos to da??
  
 
nic nie musisz przeraniać tyle ze zmiana tłoków raczej nic ci nie da, bo jeśli masz na myśli silnik AB tzw "wzmocniony" 82KM to różnił sie tylko wałkiem rozrządu i spasowaniem kolektorów.
  
 
Tłoki mam wstawione od silnika polonezowskiego od 1,6 wielopunkta a co do planowania to po tamtym remoncie po złożeniu na tamtej głowicy która była zjechana 1mm miałem kompresje tylko 8.5-1 atmosfery i nic nie waliło wiec jak wkładałem tą główke stwierdziłem ze jeden 1mm to przy mało a tłoki te są napewno nizsze niż fiatowskie z okrągłym denkiem