MotoNews.pl
3 Rurowy kolektor wydechowy - jak podlaczyc ??? (28995/61) - PT
  

Rurowy kolektor wydechowy - jak podlaczyc ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
j.w. a dokładniej jak połączyć kolektor (kreza) z rurą starego typu (obejma) w 125-ce
  
 
Bez migomatu się nie obejdzie raczej, proponuję wykorzystać przedni odcinek układu wydechowego z PN Caro, tj. pierwszy tłumik i długą rurę ale pewnie coś nie będzie pasować i trzeba będzie np rurę chlasnąć z długości albo zamiast całego pierwszego tłumika wykorzystać z niego tylko kolano z kołnierzem a puszke zastąpić odcinkiem rury. Bez kombinacji sie nie uda. Może wystarczy do starej fiatowskiej rury (skróconej odpowiednio) dospawać tylko kolanko od tłumika Caro? Popróbuj i napisz co wyszło.
  
 
poco spawać, nie lepiej kupic pierwszy tłumik od GSI? koszt ok 20zł
  
 
Spajk, w GSI jest kolektor, dwururka, katalizator, środkowy tłumik, końcowy tłumik. Swoją drogą jak jest katalizator, to przeważnie jest przyspawany do dwururki, a z resztą układu połączony jest śrubami ze sprężynami. Nie wiem może źle kumam, ale myśle że kolega chce podłaczyć kolektor wydechowy z GSI do kanta, więc i tak będzie musiał spawać. Ale jak sie myle to mnie poprawcie.
  
 
no stary, ale ja mam tez w fiacie taki kolektor i wiem co mówie... bez kata i bez spawania, w sumie 15min roboty...
  
 
Wiesz bo nadal nie kumam a który ci tłumik chodzi w GSI, który uważasz za pierwszy skoro pierwszy jest to katalizator. Mozę miałeś namyśli pierwszy z Caro
  
 
widzialem taki sam jak mam w GSI bez kata, ale nie wykluczam ze jest on tez i w Caro...
  
 
Cytat:
2003-10-28 20:17:11, Mebig pisze:
Wiesz bo nadal nie kumam a który ci tłumik chodzi w GSI, który uważasz za pierwszy skoro pierwszy jest to katalizator. Mozę miałeś namyśli pierwszy z Caro


a może są tłumiki które montuje się zamiast katalizatora...., pewnie się go montuje bez kłopotów, pewnie pasuje, pewnie jest ok. I kosztuje niedużo.....
a pierwszy w GSi to jest kat, 2 środkowy i 3 przelotowy końcowy, ale można i zamiast kata wstawić przelotowy i już po kłopocie z topologią wydechową.....
  
 
no i oto mi chodzi...
  
 
Można załozyć GSI+tłumik caro+rura caro. Koniec rury jest w tym samym miejscu co koniec seryjnej i w DF i w staych PN. I to bedzie pasowało do reszty układu - obu starych tłumików.
Odsyłam do mojego artukułu w WW
  
 
oki po kolei:

Najpierw thx to all ktorzy odpisali.

Olo> to wlasnie po przeczytaniu WW postanowilem wymienic.
Spajk i Olo> numer z pierwszym tlumikiem (kat.) nie przejdzie za nisko mi lezy na glebie... (potrafi przytrzec 2rurka, a wlasciwie "portkami")

Czyli skonczy sie chyba tak jak planowalem : wykorzystanie kolanka z Caro. Planuje to zrobic po 1-szym tak zeby zdarzyc przed spotem 3miejskim. Jak wyjdzie to porobie fotki i wrzuce na strone...
  
 
no u mnie jest tak ze jak przejezdzam niedajboze przez cos wyzszego nie kilkanascie cm i uderze w to tłumikiem to slysze od pasazera ze mu sie podłoga pod nogami podniosła...
  
 
Własnie jestem jeszcze świerzo po nabyciu kol. od GSI i pierwszego tłumika zamiast kat. ( jest on przelotowy) i zamierzam zmienić właśnie na ten typ w najbliższym czasie. Tłumik pierwszy za kol. ma tak ukształtowana rurkę by odchodził na bok i lekko do góry by schować się koło podłużnicy. .. Wczoraj ogladałem C+ jak to wygląda w oryginale... środkowy tłumik (także przelotowy) też jest tak ukształtowany by chował sie we wnęce pod siedzeniami... Ostatni nie jest przelotowy wiec mozna się pokusić o załozenie starszego typu- przelotówkę... Jedynym przoblemem może być podwieszenie pierwszego tłumika w DF / PN gdyż nie mają uchwytu do gumy od tlumika... Jednak i to nie jest bariera do nie przeskoczenia...
  
 
Ja jestem po założeniu kolektora z GSi, ale specjalnie dorabiałem rurę od kolektora do rury wydechowej, kosztowało mnie to 40zł, bo jak pytałem w sklepie o koszt tłumika za kolektorem rurowym to w sklepie powiedziano mi 300zł ( moze chodziło o katalizator ?! ). I teraz mam pytanie czy normalnie do kolektora dochodzi jakas dwururka ? przeciez jest pojedynczy wylot z kolektora ? Czy ten tlumik o ktorym piszecie to tłumik w miejsce katalizatora z Poloneza GSi i czy ma on fabryczną rurę która łączy pierwszy tłumik z kolektorem od GSi ?
  
 
Cytat:
2003-10-29 11:07:27, Koniu pisze:
Ja jestem po założeniu kolektora z GSi, ale specjalnie dorabiałem rurę od kolektora do rury wydechowej, kosztowało mnie to 40zł, bo jak pytałem w sklepie o koszt tłumika za kolektorem rurowym to w sklepie powiedziano mi 300zł ( moze chodziło o katalizator ?! ). I teraz mam pytanie czy normalnie do kolektora dochodzi jakas dwururka ? przeciez jest pojedynczy wylot z kolektora ? Czy ten tlumik o ktorym piszecie to tłumik w miejsce katalizatora z Poloneza GSi i czy ma on fabryczną rurę która łączy pierwszy tłumik z kolektorem od GSi ?



-Dwururki brak
-tłumik zamiast kat-a i połaczenie jest takie same
-tak , ma fabryczną rurę łączącą go z kol. staliwym od GSI
  
 
Powiedzcie mi, czy dobrze zrozumiałem. Jeśli mam Caro z katalizatorem i nie chcę go wywalać, a tylko wymienić kolektor od GSI, czy wystarczy żebym zamiast kolektora i portek wstawił kolektor od GSI i przełożył sondę z portek do nowego kolektora? Czy będę jeszcze z czymś "walczył" poza inną osołoną na kolektor?
  
 
Cytat:
2003-10-29 10:41:58, OLI_F50 pisze:
Własnie jestem jeszcze świerzo po nabyciu kol. od GSI i pierwszego tłumika zamiast kat. ( jest on przelotowy) i zamierzam zmienić właśnie na ten typ w najbliższym czasie. Tłumik pierwszy za kol. ma tak ukształtowana rurkę by odchodził na bok i lekko do góry by schować się koło podłużnicy. .. Wczoraj ogladałem C+ jak to wygląda w oryginale... środkowy tłumik (także przelotowy) też jest tak ukształtowany by chował sie we wnęce pod siedzeniami... Ostatni nie jest przelotowy wiec mozna się pokusić o załozenie starszego typu- przelotówkę... Jedynym przoblemem może być podwieszenie pierwszego tłumika w DF / PN gdyż nie mają uchwytu do gumy od tlumika... Jednak i to nie jest bariera do nie przeskoczenia...



no wlasnie, ja tak mam i jest to niezle wyjscie
  
 
Cytat:
2003-10-29 12:28:58, Andys pisze:
Powiedzcie mi, czy dobrze zrozumiałem. Jeśli mam Caro z katalizatorem i nie chcę go wywalać, a tylko wymienić kolektor od GSI, czy wystarczy żebym zamiast kolektora i portek wstawił kolektor od GSI i przełożył sondę z portek do nowego kolektora? Czy będę jeszcze z czymś "walczył" poza inną osołoną na kolektor?



To jest jak puzzle. Odkrecasz stare, przekręcasz sondę i wkręcasz nowe (GSI)
Przeczytaj mój artykuł w WW o wydechach. tam jest opis dokładniejszy
  
 
To teraz trudniejsze puzzle

Jak założyć GSI do DOHC?????

I dopasować to do dwururki DF. Jeszcze jeden dzień i mi nie wiele zostanie z kolektora rurowego, już go nieźle ponacinałem.
Ale brak mi świeżej myśli technicznej.
  
 
Widze ze sie ostro zabrałeś za robiebie fiaciorka. Nie wiem czy ktos to próbował zrobić (tzn. czy zrobił )