| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kozak_WRC Audi A4 Avant Wrocław | 2006-04-05 08:49:06 Mój na początku zimy potrafił i 16l gazu wziąć po mieście, ale wtedy było to spowodowane bardziej umierającą pompą wody, niskim poziomem płynu chłodniczego i może jeszcze czymś. Samochód na gazie tylko gasł i szarpał. Po wymianie pompy sytuacja ustabilizowała się, ale zaczął mocniej kopcić. Nie wiem czy przypadkiem nie przegrzał się przy tej starej pompie... i nie poszły pierścienie? Choć wg wskaźnika temperatury nigdy nie było krytycznych wartości.
Teraz generalnie jestem po diagnozie. Ciśnienie koło 8 na drugim garze i po ok 10,5-11 na pozostałych. Bierze oleju z litr na 4 tysiące. Do filtra powietrza też trochę wywala. Ale co ciekawe spalanie gazu ustabilizowało się na ok. 10 litrach w cyklu mieszanym I normalnie gdyby nie to, że strasznie mu śmierdzą spaliny, tego oleju trochę za dużo znika, no i osiągi słabsze, to patrząc tylko na spalanie, byłbym zadowolony
Już przygotowuję się do postawienia go na warsztat. Trzeba rozebrać bebechy i wymienić pierścienie, uszczelniacze, uszczelki. Mam tylko nadzieję, że po rozebraniu silnika nie okaże się, że trzeba będzie robić szlify... bo nie mam zamiaru inwestować w prawdziwy remont. A tak przy okazji, czy ktoś wymieniał może ostatnio pierścienie we Wrocławiu. Możecie polecić jakiś zakład? Jak to wychodzi cenowo z częściami? Silnik 1,6 EFi (CVH 105KM). Zamierzam podjechać do Carosa i zapytać. Może jeszcze jakieś inne miejsca polecacie, konkretnie pod robotę pierścieni? Kozak |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2006-04-05 09:42:17 Na starym silniku palił mi 12-14l / 100 km po Wawie. Załamka, bo słabiutki był jak niemowle, ale cóż się spodziewać po zarżniętym silniku. teraz mam nowy (nowszy) silnik i... zużycie spadło do 7-8l / 100 km !!!! Ale kompresję mam fabryczną a wtedy, no tak może 60%...
Prawda jest że zakiszony filtr powietrza wywołuje nadmierne podciśnienie i wyrywa więcej gazu, nie może być inaczej!! |