Dobieranie przełożeń

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam trochę niejasności do wyjaśnienia...
Mianowicie:
1) Czy do fiatów ME (r. '85) z 5-biegowa i 4-biegowa skrzynia
skośna stosowane były te same przełożenia mostów (most Pold)?
2) Jak odróżnić, który napęd jest do jakiego przełozenia?

Mam fiata w którym nie ma skrzyni i silnika, jest za to most. Jakiś silnik i skrzynia się znajdą, natomiast jak teraz zgrać taki zestaw, aby prędkościomierz pokazywał właściwą prędkość...
  
 
Model 1.5ME,skrzynia IV/V most 41:10
Model 1.6ME,skrzynia V most 43:11
  
 
W tabelach opracowanych przez Mrozka a zamieszczonych w dziale Warto Wiedzieć znajdziesz wszystkie przełożenia i prędkści osiągane na poszczególnych biegach - moze to pomoże

link - na skróty do WW >>>
  
 
Mógłby mi ktoś wyjaśnić, obliczyć jaki bład będzie we wskazaniach
prędkości na moście 4,1 ale prędkościomierzu od 3,9? Będzie pokazywał za dużo? O ile procent (ok 6%? Dobrze policzyłem)? Jak to obliczyć ??
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 09:10:10 ]
  
 
To że prędkościmierz ma stała ustawioną to wiem. O tym, że o wskazaniach decyduje silniczek w skrzyni (z lewej strony, wystaj w kierunku silnika, do niego dochodzi linka prędkościomierza z nakrętką z miejscem na plombę) też oczywiście wiem. Kupiłem jakiś czas temu Fiata bez skrzyni i silnika (czytaj początek postu).
Most mam 4,1, ale teraz nie mogę znależć dobrego napędu (mam od 3,9 w stanie idealnym, myślałem aby różnicę wyrównać za pomocą opon). No więc jaki może być ten błąd??
  
 
Użyj tablicy z WW. Po prostu porównaj wyniki układu z mostem 4,1 i 3,9... tylko pamiętaj o odpowiednich wartościach przłożeń skrzyni... zresztą tam jest opis...
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 09:09:45 ]
  
 
teoretycznie błąd wskazania prędkościomierz będzie wynosił 4.8%
Podziel 4.1 przez 3.91 - wyjdzie Ci o ile trzeba pomnożyć prędkosć reduktora 4.1 aby uzyskać rzeczywistą osiąganą na moście 3.91.
Szczerze mówiąc mozesz to olać. Sam spidomierz ma bład wskazania podobnego rzędu. ew drogomierz - wskarze Ci 100km a w rzecz. przejedziesz 104,8km.
Zmiana opon z seryjnych 165R13 (fi 596mm) na mniejsze 175/70R13 (fi 575mm) da ci zmianę o 3.6% - czyli prawie zniwelujesz różnice. Dodatkowy bonus - samochód na nich lepiej sie prowadzi.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
Zmiana opon z seryjnych 165R13 (fi 596mm) na mniejsze 175/70R13 (fi 575mm) da ci zmianę o 3.6%



Mam jeszcze oprócz 165 r13 175 r13 (czyli pełny profil?) Jaki na nich będzie bład i do dołu czy do góry?
  
 
Cytat:
2004-08-25 21:28:58, lookaash pisze:
Cytat:
Zmiana opon z seryjnych 165R13 (fi 596mm) na mniejsze 175/70R13 (fi 575mm) da ci zmianę o 3.6%



Mam jeszcze oprócz 165 r13 175 r13 (czyli pełny profil?) Jaki na nich będzie bład i do dołu czy do góry?



jeśli zamiast 165R13 dasz 175r13 to błąd ci się jeszcze bardziej zwiększy...
  
 
Koło 175R13 ma obwód większy (i średnicę) o 3.55% czyli 1.0355 większy. Błąd będzie podobny jak przy oponie 175/70R13 tylko ze w drugą stronę. Na 175R13 prędkosciomierz wskaże mniej niż bedziesz rzeczywiście jechał.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzięki za pomoc
  
 
witam mój poldek to 1,5 gle 94,wymieniłem tylny most(jakie miał przełożenie niewiem) na obecnym moście na obudowie pisze 11; 43 na starym moście na 5 biegu osiągałem 160 ,teraz ma problemy na 5 aby osiągnąc130,poprostu na niższych biegach kop jest ok ale powyżej 110km/h zaczyna tak jagby brakowąć mu mocy,silniczek po remoncie,cały czas na lpg,aha dodam że zmieniłem koła na 14 opony z tyłu 14/185/65 ile teraz może oszukiwać licznik z tym mostem i na takich kołach i czy to jest głównym czynnikiem braku mocy na wyższych biegach


[ wiadomość edytowana przez: tur dnia 2006-07-24 14:47:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: tur dnia 2006-07-24 14:47:43 ]
  
 
Masz most z mniejszym (dłuższym) przełożeniem. Koła masz dokładnie jak seryjne (średnia). Bedzie miał gorszego kopa, jeśli nei wymieniłeś takze napędu prędkościomierza to bedzie Ci oszukiwał licznik o 5% na minus. Tzn 100 na szafie ,105 rzeczywiście. Mozęsz założyć mniejsze opony 185/60R14 na tył - one daja 3% róznicy więc Błąd zmniejszy Ci sie na 2% - czyli prawi nic. Moze Ci spaść zużycie paliwa

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-07-24 14:47:06, OLO pisze:
Masz most z mniejszym (dłuższym) przełożeniem. Koła masz dokładnie jak seryjne (średnia). Bedzie miał gorszego kopa, jeśli nei wymieniłeś takze napędu prędkościomierza to bedzie Ci oszukiwał licznik o 5% na minus. Tzn 100 na szafie ,105 rzeczywiście. Mozęsz założyć mniejsze opony 185/60R14 na tył - one daja 3% róznicy więc Błąd zmniejszy Ci sie na 2% - czyli prawi nic. Moze Ci spaść zużycie paliwa


a jak myślisz jaki mogłem mieć przedtem most? że tak ładnie na piątce się zbierał
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 09:09:08 ]
  
 
seria w 1.5 to 4.1 = 41/10

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 09:08:32 ]
  
 
Cytat:
2006-07-24 15:23:26, automatic pisze:
teoretycznie tak -śmiać mi się chce jak czytam : jaki miałem most ? - nic banalniejszego -po demontażu ściągnąć dekiel i policzyć (a przed montażem to samo z nowym ) i niech mi ktoś powie że nie łatwiej szczura młoteczkiem pogłaskać -maść na szczury


ale śmieszne poprostu stary most jak go wymontowałem to odrazu poszedł na złom,patrzyć na niego niemogłem bo przez to wycie do szału mnie doprowadzał,a że mosty w poldkach miały różne przełożenia tego niewiedziałem,poprostu jak drugi założyłem zauważyłem zmiany wjeżdzie i tyle,daltego się zapytałem,a zresztą na tym forum to nieraz strach się coś zapytać ....bez komntarza