Mieszanie p³ynów ch³odz±cych

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam

Czy maja plyn jednego typu (zielony, Borygo zielone ???) mozna dolac innego (w tym przypadku dolalbym rozowego Borygo). Ucieka mi troche a w sobote wybieram sie w trase i nie chcialbym, zeby zbraklo .... a zostalo mi calkiem sporo rozowego kupionego jeszcze do poprzedniego autka)

Pozdrawiam
Borys
  
 
Wed³ug mnie mo¿esz, ja dolewa³em wody, bo ju¿ chyba mrozy nas nie zaskocz±
  
 
Niby mo¿na ale nigdy nie wiadomo. Na pewno petrygo jest mieszalne z innymi bez skutków ubocznych. Robi³em tak w moim poprzednim Poldku i wszystko by³o gites.
  
 
Bez problemu. Mieszalem Petrygo (niebieskie) z Borygo (rozowe) i wychodzila zielona paciaja, ale nie zamarzala Tak wiec bez problemu mozna lac, ja mysle, chyba ze jakies aluminiowe chlodnice czy inne bajery, to warto sie zastanowic, choc tez nie wiem, czy to ma wplyw jakis...
  
 
ja te¿ dola³em do borygo(ró¿owy)petrygo(niebieski)i wszystko jest ok
  
 
Potwierdzam. Jaki¶ tydzien temu te¿ pomiesza³em niebieskie Petrygo z ró¿owym Borygo i jest wszystko w porz±dku
  
 
Mam taki problem jaka jest ró¿nica pomiêdzy wod± (zwyk³± kranuw±) a p³ynem ch³odniczym. Chodzi mi dok³adnie o temperaturê pracy wody (p³ynu) w ch³odnicy. Czy woda szybciej osi±ga temperaturê wrzenia od p³ynu? Czy d³uzej oddaje ciep³o?
Bo mam takow± wlana do swojego auta (ze wzglêdu na awariê ch³odnicy) i bardzo szybko osi±ga temperaturê 90 stopni, po czym pomimo wiatraka (w³±cza siê automatycznie przy 95 stopniach) po szybkim och³odzeniu znowu za kilka minut osi±ga 90 stopni. Dodam ¿e na trasie jest ok. Ca³y uk³ad juz sprawny.
  
 
1. IDENTYFIKACJA PREPARATU Kod PKW i U 24.66.33-50.90 Nazwa handlowa P³yn BORYGO EKO Zastosowanie Niskokrzepn±cy p³yn stosowany w uk³adzie ch³odzenia silników spalinowych Mieszanina glikolu propylenowego, wody i dodatków uszlachetniaj±cych

2. SK£AD I INFORMACJA O SK£ADNIKACH

Sk³adniki niebezpieczne zawarte w produkcie: Produkt nie zawiera sk³adników niebezpiecznych w rozumieniu przepisów Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 wrze¶nia 2003r w sprawie wykazu substancji niebezpiecznych wraz z ich klasyfikacj± i oznakowaniem (Dz.U. nr 199, poz. 194 lub przepisów Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 wrze¶nia 2003r w sprawie kryteriów i sposobu klasyfikacji substancji i preparatów chemicznych(Dz.U. nr 171, poz. 1666) zawartych w stê¿eniach przekraczaj±cych odpowiednie stê¿enia graniczne

Inne sk³adniki
glikol propylenowy
Zawarto¶æ: 50%

- jednym slowem nie ma sensu zwalac winy na stosowanie wody... borygo ma podobne wlasciwosci w tych tematach...
 
 
Jak wlalem wode zamiast boryga tez mialem wrazenie, ze szybciej sie silnik nagrzewa do 90. Ale to raczej tylko takie wrazenie.
  
 
a s³ysza³ kolega kiedy¶ o tzw. kamieniu kot³owym?
  
 
Cytat:
2005-06-21 18:48:08, SPAjK pisze:
a s³ysza³ kolega kiedy¶ o tzw. kamieniu kot³owym?



Czy chodzi ci o przypchanie, ewentualnie zwê¿enie przelotu cieczy ch³odz±cej w silniku?
  
 
no chodzi oto ze jakakolwiek woda kranowa wlana do uk³adu jest bardzo bogata w najrozniejsze zwiazki wapnia, sole mineralne itd. poprzez czeste nagrzewanie to wszystko osiada w uk³adzie i zapycha go powoli. szczegolnie w w±skich kana³ach ch³odnicy. Juz lepsza jest destylowana, ktora w lato mozesz smia³o uzywac jako ch³odziwa
  
 
Na kranówie je¿d¿ê dopiero dwa dni, chodzi mi jedynie o ró¿nicê, czy taka mo¿e wystêpowaæ w w³a¶ciwo¶ciach cieplnych.
  
 
nie ma róznicy, to woda i to woda, ale z glikolem
  
 
byc moze jednak jest - o tym jak dlugo sie nagrzewa ciecz swiadczy bodajze cieplo wlasciwe - dla wody wynosi chyba okolo 20 J/kg*K
(¿ula na kilogram razy kelwin)
ale im szybciej sie nagrzewa cos tym szybciej to cos oddaje ciep³o
  
 
Je¼dzi³em w zesz³ym roku jakie¶ 2 miesi±ce na wodzie (destylowanej) po wymianie pompy wody i ¿adnych ró¿nic w nagrzewaniu siê silnika nie zaobserwowa³em.
  
 
Woda zaczyna parowaæ w temp. ok 85*C, p³yn wytrzymuje spokojnie temp. 130*, jak zabraknie wody w uk³adzie ch³odzenia i zagotujecie silnik, to zrozumiecie ró¿nice miêdzy wod± a p³ynem ( nie mówie o borygo, bo on dobrze zamula ch³odnice)
  
 
Cytat:
2005-06-22 00:08:01, JACEK94 pisze:
jak zabraknie wody w uk³adzie ch³odzenia i zagotujecie silnik, to zrozumiecie ró¿nice miêdzy wod± a p³ynem ( nie mówie o borygo, bo on dobrze zamula ch³odnice)



To jaki plyn polecasz?
  
 
Cytat:
2005-06-22 00:08:01, JACEK94 pisze:
Woda zaczyna parowaæ w temp. ok 85*C, p³yn wytrzymuje spokojnie temp. 130*, jak zabraknie wody w uk³adzie ch³odzenia i zagotujecie silnik, to zrozumiecie ró¿nice miêdzy wod± a p³ynem ( nie mówie o borygo, bo on dobrze zamula ch³odnice)


jezuuuuuuuuuuuuuuuuuu bo siê pochlastam...aaargh - woda jak i dowolny roztwór paruje ca³y czas, pocz±wszy od 0st.C do 100st.C od której to temp. roztwory wodne pod ci¶nieniem atmosferycznym zaczynaj± wrzeæ (temp. cieczy wrz±cej nie wzrasta póki ca³a ciecz nie wyparuje). Tak siê dzieje pod ci¶nieniem atmosferycznym! Cech± szczególn± obecnych uk³adów ch³odzenia jest to, ¿e pracuj± one pod zwiêkszonym ci¶nieniem cieczy ch³odz±cej, przez co ch³odziwo (obojêtnie p³yn to czy woda) mo¿e osi±gaæ temperatury nawet do 130st.C bez zachodzenia procesu wrzenia... I na lito¶æ bosk±, nie ma ¿adnej ró¿nicy w temp. wrzenia ró¿nych p³ynów ch³odz±cych stosowanych w samochodzie, bo ka¿dy z nich bazuje na wodzie.

Mi tu co¶ zaczyna ¶mierdzieæ tym ¶miesznym forum tjuninkowym....



[ wiadomo¶æ edytowana przez: robreg dnia 2005-06-22 09:45:37 ]
 
 
Zacytowa³em ca³e forum ?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: schab dnia 2005-06-22 10:22:58 ]