Fiat Uno- pytania techniczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!, Panowie mam pytanko, zanabyłem sobie silnik z fiata Uno 1.3 niestety na gaźniku :/ Ale za okazyjną cene I mam kilka pytań do ludzi już obeznanych w temacie:

-czy normalne są frezy na tłokach, ponieważ mam dość znaczne rowki i nie wiem czy to normalne

-czy duzo roboty było by z założeniem jednopunktowego wtrysku?

-czym różni sie ten silnik, w poruwnaniu do Ut, oczywiśćie poza kompem, turbem, i kolektorami.

-da sie sprawdzić czy silnik posiada jakieś luzy na panewkach wału, korbach nie rozbierając dołu?

Napiszcie jeszcze jak z częsciami, czy są trudnodostępne, i w miare tanie....

Z góry dzięki za pomoc
POZDRAWIAM
  
 
Podfrezowania w tłokach są normalne.
Nie jest dużo roboty z założeniem jednopunktu jeśli tylko dysponujesz wszystkim co do jednopunktu potrzeba(najłatwiej będzie Ci ten wtrysk 'zapożyczyć' od Uno 1.4i.e.s).
W porównaniu do UT to ten silnik ma średnicę tłoka 86.40mm i skok 55.4mm, zaś UT ma tłok 80.50mm a skok 63.9mm. -> Tłoki, korby i wały są inne, w wersji z T dużo mocniejsze.
Bez ściągania półpanewek nie dasz rady sprawdzić dołu, chyba że masz możliwość odpalenia silnika i sprawdzenia jakie trzyma ciśnienie oleju(ale to i tak jest metoda pi razy drzwi plus okno).
  
 
Wielkie dzięki za pomoc, a jak jest z planowaniem głowicy, da sie wogule? jaka jest bezpieczna granica ?? Co jeszcze warto zmodować w silniku w celu porawienia osiągów ?
  
 
Można splanować sporo, optymalnie 0.7~0.9mm, aczkolwiek bezpieczna granica zależy od wielu czynników w tym silniku(np. były różne wałki rozrządu w zależności od modelu, rózne podfrezowania w tłokach, w końcu wpływ ma też to, jak bardzo wyklepane są gniazda zaworowe, itp. - najlepiej sprawdzić 'granicę bezpieczeństwa' plasteliną przed planowaniem).
W głowicy na pewno warto popracować nad kanałami, szczególnie w okolicach prowadnic.
  
 
Mam kolejne pytanie: Czy moge wyciąć prowadnice w kanałach ?? CZy w obu czy tylko w ssących, czy lepiej wogule nie wycinać ??
Jeszcze jedno komory spalania w Uno są bardzo podobne niżeli w 126p, czy moge przeprowadzić takie same modyfikacje jak w malanie ? tzn. podebrać materiał koło zaworu ssącego aby polepszyć napełnianie sie komory ?? PRosze o rade. Pozdro