| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-04-04 18:21:53 dlaczego jak wlaczedlugie to mijania gasna? wy tak macie? da sie zrobic aby oba swiecily |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-04-04 18:28:45 Tak, to jest normalne, 90% samochodów (wszystkich, nie tylko espero) w polsce tak ma.
Da się zrobić żeby oba świeciły, ale musisz skorzystać z wyszukiwarki, było to dokładnie opisane. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-04-04 18:29:40 Tak jest, ale da się, żeby tak nie było. Loook wyszukiwarka... ino nie wiem pod jakim hasłem. |
purbanski Espero Kraków | 2006-04-08 00:59:09 Ja już zrobilem że oba świecą wystarczyło połączyć dwa kabelki przy kierownicy ![]() |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-04-08 02:21:55
ktore? i co trzeba po kolei robic |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-04-08 10:39:01
Jeśli nie podpiąłeś tego przez przekaźnik to wróżę Ci rychłe wypalenie styków w dźwigni świateł. |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2006-04-08 17:31:32
Co tam dzwignia to tylko jakies 80 zeta |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-04-09 14:01:12
BZDURA!! A żeby było ciekawiej to przekaźnik (JEDEN) jest przed przełącznikiem świateł.
|
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2006-04-11 10:43:07 No akurat kwestia braku przekaźników świateł w naszych złomach i ich dorabiania w celu poprawienia skuteczności kiepskich lamp była wałkowana nie raz i nie dwa...
Włącznie z dokładną fotorelacją z tego procesu i innymi usprawnieniami. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-04-11 11:53:07
Przeglądałem kilka schematów elektrycznych innych nowocześniejszych aut i w ŻADNYM nie było przekaźnika dla długich - napięcie szło przez przełącznik świateł. Widocznie producenci wychodzą z założenia, że przełącznik popsuje się prędzej czy później, ale pierwotny właściciel już do tego czasu wymieni auto na nowy model. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2006-04-11 11:57:33
To tylko dowód na to, że samochody są coraz gorzej robione (z założenia i celowo) w imię cięcia kosztów i wymuszania częstej wymiany na nowe. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-04-17 13:51:40
Prąd świateł jest załączany przekaźnikiem - to fakt. Ale po przekaźniku prąd wraca do przełącznika swiateł, który przełącza prąd albo do żarówek mijania albo drogowych. Kable zniosą pewnie prąd 25 amperów, ale przełącznik przy kierownicy się spali i tyle. Może nie dziś i nie jutro, ale raczej prędzej niż później tak się stanie. Z drugiej strony - zmierz napięcie na żarówkach przy włączonym całym zestawie (310W) - podejrzewam, że napięcie będzie znacznie niższe niż 14V, a w konsekwencji rzeczywista moc na żarówkach będzie wynosić np. 200W (na skutek strat na zbyt cienkich kablach) ![]() |