Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-03-04 08:19:53 Musieli Ci wachmani zapłon nieco opóźnić. ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-03-04 13:36:00 Żeby prawidłowo ustawić zapłon w espero przy użyciu stroboskopu trzeba najpierw włożyć zworkę w złącze komputera. Bez zworki komp sam dynamicznie zmienia wyprzedzenie zapłonu i regulowanie ręczne mija się z celem. Możliwe że mechanicy o tym zapomnieli? |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2006-03-04 22:03:13
Gdyby nie to że przy tym byłem to pewnie też bym tak pomyślał. Wszystko odbyło się zgodnie z procedurą regulacji a w ten znak gapiło się dwóch mechaników, więc chyba musieliby się umówić że mi spier... ![]() Moje obawy były o tyle uzasadnione że wcześniej zmieniali rozrząd i mogli coś popieprzyć ze znakami. No nic... tak czy siak prawdopodobnie to oleje. |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-03-04 22:52:06
Ujawniłeś nowe fakty, które jak najbardziej mogą być odpowiedzialne za brak mocy silnika. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-03-05 01:46:48 Z ciekawości, to czy w autach z wtryskiem z lat 90 ustawia się jeszcze bez jakiegokolwiek powodu zapłon? |
![]() LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2006-03-05 14:48:03 A jam mam inne pytanie jak wy chcecie ustawiac zaplon stroboskopem ja w espero nie ma przerywacz a do kola zamochowego niem dotepu bez zdzierania skrzyni (ewentualnie przez otwor do wymiany sprzegla ale tam jest chyba troche za ciasno aby cos zobaczyc) ![]() Po drogie: epero ma zlocze diagnostyczne i tendy sie zaplon reguluje To tak jakby wchodzic podziemnym wejsciem na strych ![]() |
![]() Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2006-03-05 15:56:35 Witam,
Znak jest na kole pasowym, a nie zamachowym. A jako iz nie mamy systemu "wasated spark" sterownym wiencem zebatym z walu, wiec aby poprawnie ustawic rozdzielacz zaplou (kopulke), nalezy uzyc lampy stroboskopowej. Jest jeszzcze druga metoda. Chalpnicza ![]() Pozdr Jadzwin |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-03-05 19:28:21
A jednocześnie doświadczamy dygotania silnika na wolnych obrotach, przygasania przy wysprzęgleniu i trudności z zapalaniem... Zbyt wczesny zapłon nawet jeśli nie powoduje jeszcze spalania stukowego nie jest zatem dobry... |
![]() Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2006-03-05 22:27:29 Nie ma nic za darmo ![]() Pozdr Jadzwin |
YeLonkoskY Klubowy Weteran Ford Focus / Opel As ... Warszawa | 2006-03-06 10:24:02
Kurcze to chyba u mnie poprzedni własciciel coś takiego musiał zmajstrowac bo własnie zdarza mi się gaśnięcie przy wysprzęglaniu, kłopoty z zapalaniem i czasem dygocze na wolych obrotach ale fakt, ma lepsze kopnięcie niz poprzedni esperak ![]() |
YeLonkoskY Klubowy Weteran Ford Focus / Opel As ... Warszawa | 2006-03-10 09:53:06 Hmm, a jednak to aparat zapłonowy u mnie się sypnął i stąd miałem problemy z odpalaniem ![]() ![]() |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2006-03-10 10:13:46 A ja ustawiałem zapłon metodą chałupniczą i jest OK, mocy ma tyle samo, brak natomiast dziury przy obrotach okolo 3000 obr/min (a była od nowości ![]() |
![]() Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2006-03-12 22:54:12 co do klopotów z zapłonem to jesli problem tkwi w aparacie to na 90% są cewki indukcyjne.
Natomias co do przestawiania to po doswiadczeniach z lampą moge powiedzieć że przesuniecie aparatu o 5mm w strone kabiny powoduje wyprzedzenie gdzieś o 3-4st. najlepszym ustawieniem dla silnika 2.0 jest granica 12-13 stopni wieciej nieradze mi to ze nistuka to jest to niekorzystne stukać zaczyna przy 18.! Generalnie nieradze majstrować bez strobola bo raczje nic dobrego z tego niewyjdzie chyba ze ktoś bedzie miał poprostu szczęście trafić w odpowiedni kont. druga rzecz że dla silnika 1,5 12-13 stopni już niekoniecznie musi być dobrym ustawieniem ... przesuwanie i ta modfikacja została przeznaczona głównie do silnika 2.0 i 1.8 1.5 jest już mniej podatny. jednak 16V to już inne konty otwarcia i czas współotwarcia. |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2006-04-19 18:42:14 No i sprawa się rypła, znalazłem prawdziwą przyczynę zmulenia auta.
Okazało się że przez ponad rok czasu jeździłem ze zworką ustawioną na 87 oktanów (a sprawdzałem to k.. 100 razy ![]() Różnica w osiągach jest taka że od kilku dni nie mogę się powstrzymać od ścigania z innymi użytkownikami drogi ![]() (mam nadzieję żę ten stan nie potrwa długo i wszystko będzie jak dawniej) |
![]() Gathor VOLVO V50 Bełchatów | 2006-04-19 20:12:08 O jakiej zworce piszesz? Pierwsze słysze, powiedz gdzie to jest to może i ja przestawie. |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2006-04-19 20:31:11
Jest tu: selektor oktanów |