Zakłucenia po odpaleniu silnika POMOCY!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam radio Uniden 510. Wszystko chodzi bardzo ładnie wszystko słychać wyraźnie i nie ma żadnego problemu. Problem zaczyna sie po odpaleniu silnika. Prawie nic nie słychać, albo słychać bardzo niezrozumiale. Jaka może być przyczyna POMOCY!!!
  
 
Cytat:
2006-01-08 22:21:49, gitarr pisze:
Mam radio Uniden 510. Wszystko chodzi bardzo ładnie wszystko słychać wyraźnie i nie ma żadnego problemu. Problem zaczyna sie po odpaleniu silnika. Prawie nic nie słychać, albo słychać bardzo niezrozumiale. Jaka może być przyczyna POMOCY!!!


Jeśli masz podłączenie do gniazda zapalniczki, to podłącz bezpośrednio pod aku - np. z kostki zasilającej radio i WŁĄCZ filtr ANL !!!
Na pewno pomoże !!!
Warto też sprawdzić, co zakłuca - zazwyczaj to alternator, mogą być też przebicia na starych kablach WN, albo jakieś inne zwalone urządzenie.
U mnie np. hałasował wentylator nadmuchu kabiny, ale tylko na wyższych biegach, więc go olałem - dmuchawa pracuje tylko na pierwszych dwóch !!!
73 !!!
  
 
Cytat:
2006-01-08 22:21:49, gitarr pisze:
Mam radio Uniden 510. Wszystko chodzi bardzo ładnie wszystko słychać wyraźnie i nie ma żadnego problemu. Problem zaczyna sie po odpaleniu silnika. Prawie nic nie słychać, albo słychać bardzo niezrozumiale. Jaka może być przyczyna POMOCY!!!


Zmień świece na takie, które mają opornik przeciwzakłóceniowy ( większość producentów umieszcza w symbolu literkę R np. Bosch WR7...) , sprawdź przewody zapłonowe ( najlepiej po ciemku - jak zobaczysz przy pracującym silniku błyski - wyrzuć przewody ) i sprawdź kondensator na aparacie zapłonowym ( o ile go masz ) .
Oprócz tego , jeśli padła ci którać dioda na alternatorze - to też będzie zakłócać , tylko , że wtedy widziałbyś problemy z ładowaniem .
  
 
[quote]
2006-01-09 09:59:30, schab pisze:
Zmień świece na takie, które mają opornik przeciwzakłóceniowy ( większość producentów umieszcza w symbolu literkę R np. Bosch WR7...) , sprawdź przewody zapłonowe ( najlepiej po ciemku - jak zobaczysz przy pracującym silniku błyski - wyrzuć przewody ) i sprawdź kondensator na aparacie zapłonowym ( o ile go masz ) . Oprócz tego , jeśli padła ci którać dioda na alternatorze - to też będzie zakłócać , tylko , że wtedy widziałbyś problemy z ładowaniem .
[/quote

Spróbuj określić rodzaj zakłóceń.Jeśli jest to" wycie" które potęguje się z dodaniem "gazu"winę prawdopodobnie ponosi alternator.Krótkie szczotki,brudny kolektor.Może trzeba przetoczyć pierścienie.Zacznij od podłączenia kondensatora przeciw zakłóceniowego 3Mk do zacisku30,prądowy w alternatorze.Natomiast jeśli wyraźnie słychać takt pracy silnika,który również zmienia się przy dodaniu "gazu" winę ponoszą kable lub świece zapłonowe.Nieraz na świecach wystarczy zmniejszyć trochę przerwę.]Kable trzeba jednak wymienić.
  
 
witam, szczesliwy posiadacz unidena 520 z bacikiem new alaska na magnesie i...
szerokosci
trak- cibilista od kilku dni

[ wiadomość edytowana przez: trak dnia 2006-02-27 19:22:21 ]
  
 
Kolego u mnie na tym samym radyjku tez byl taki problem.

Wszyscy mi mowili ze to od alternatora a okazalo sie ze zakloca pompa paliwa. Doszedlem do tego odpinajac pokolei bezpiecznik za bezpiecznikiem a w tej chwili jezdzac na LPG pompe odlaczam przelacznikiem ktory zrobilem.

Podepnij radio tak zeby mialo stala mase to tez powinno pomoc.
  
 
Cytat:
2006-02-27 19:43:20, MINIO pisze:
Kolego u mnie na tym samym radyjku tez byl taki problem. Wszyscy mi mowili ze to od alternatora a okazalo sie ze zakloca pompa paliwa. Doszedlem do tego odpinajac pokolei bezpiecznik za bezpiecznikiem a w tej chwili jezdzac na LPG pompe odlaczam przelacznikiem ktory zrobilem. Podepnij radio tak zeby mialo stala mase to tez powinno pomoc.





Kurcze troche mnie przestraszyliście bo właśnie zamierzam sobie Unidenka 510 kupic a tez mam Astrę, mam nadzieje ze przed zakupem pozwolą podłączyc na próbę. Ma ktoś jeszcze jakies doświadczenia z Unidenem 510 + Opel Astra 1,4???
  
 
cze maniacy
też mam unidena tyle że 520 w nissanie Almerze i problem miałem identyczny
na początku kupiłem filtr przeciwzakłóceniowy - i trochę pomogło ale nie do końca
w końcu zebrałem sie na kładzenie instalacji bezpośrednio z akumulatora, godzinka pracy ale się opłacało -poprostu zero szumów - a zakłocenia miałem od zapłonu ,pompki, wentylatora, el szyb i ABS-u
Dlatego kolego nie pakuj sie w jakieś koszta i nie zmieniaj przewodów ani świec tylko na początek kup sobie 3m przewodu i zasil radyjko z akumulatora-gwarantuje poprawe
pozdro maniacy CB
p.s. Świece bosch - są kiepskie