Moj tata chce kupic espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak jak w temacie jesli ktos znalby oferte espero 1.5 z 97 roku tylko nie z komisu bo sa drogie to napisz albo sms 50567116 albo GG 1149250 albo na maila pszczou@interia.pl dzieki za pomoc najlepiej zeby mial wyposazenie dodatkowe abs klime i poduche albo przynajmniej 1 z tych 3
  
 
Poszukaj na www.gratka.pl a co do 3 luxusów w 1,5 to mało jest aż tak wyposażonych. Większość z tych luxusów miały natomiast 1,8 i 2,0, ale znowu tych modeli jest mało.
  
 
tylko 1,8 jest najbardziej ekonomiczne i dynamiczne.
A o gadżetach w 1,5 to nie masz co marzyć, głownie na zamówienie było montowane i mało jest takich egzemplarzy na rynku.
A dlaczego 1,5??????? - nie wiem dlaczego tak niektórzy podniecają się tym 16V.... ja tam wolę ciszę i elastyczność 8V
  
 
Też chciałem 1,8/2,0 - niestety na giełdzie było 5 esperaków i wszystkie były 1,5, a wśród nich jedno w idealnym (prawie) stanie i je wybrałem.
  
 
MaciekGt, Z tego co wiem, 1,5 16v jest silnikiem nowocześniejszym, DOHC a nie OHC... no i ma 16 zaworów... więc chyba nie powiesz mi że 1,8 jest lepszy ( po za pojemnością oczywiście), owszem może 1,8 i 2,0 ma lepsze osiągi, ale sądze że gdyby wyszły jeszcze takie wersje silnikowe jak 1,8 DOHC 16V, i 2.0 DOHC 16V to wątpie żeby ktoś kupował zwykłe 2,0... i tak zauważyć można że jest o wiele więcej 1,5... pomijając fakt że pod maską ładniej wygląda , a co do wypowiedzi że wolisz ciszę i elastyczność 8V, to ja i tak bym wołał V8 , tylko szkoda że takich do esperaczy nie robili, i sądze że to jest błąd że nie robili większych silników np 2,5l.. wtedy to by było monstrum a nie samochód. Zauważyłem jeszcze że większość 1,8 i 2,0 jest starsze niż 1,5.. sądze że to przez późniejsze wejście na rynek 1,5.. ja weszło to ludzi się przeżucali na nowoczesność a nie jakieś stare silnik wzięte z opla vectry.
 
 
czy na gieldzie w wawie na zeraniu latwo dostac espero???
  
 
Cytat:
Zauważyłem jeszcze że większość 1,8 i 2,0 jest starsze niż 1,5.. sądze że to przez późniejsze wejście na rynek 1,5.. ja weszło to ludzi się przeżucali na nowoczesność a nie jakieś stare silnik wzięte z opla vectry.


No, niezupełnie tak było.
DOHC 16V został wycofany ze sprzedaży jako pierwszy - w Nexii zresztą też.
Do końca sprzedawany był właśnie 1.8 SOHC - wiem, bo swojego esperala kupowałem w VI 99, kiedy trudno było je już dostać (przynajmniej na Dolnym Śląsku).
  
 
Roland - tak, ale nie dlatego, ze jak moj ojciec kupowal (bylem razem z nim - to ja wybralem niebieski kolor ) esperacza - koncowka 1997 roku, to wtedy w Zocarze - przyzakladowym salonie daewoo, powiedzieli nam ze innych wersji silnikowych niz 1,5 nie ma i nie bedzie , i ze wogole espero to juz nie produkuja okazało sie to nieprawda bo pozniej produkcja zostala wznowiona, i dlatego sa esperaki 1,8 z 99 roku...
  
 
No z tego co wiem, to później wznowili prosukcje.... ale nikt mi nie wmówi że silnik 1,8 albo 2,0 jest mniej zaawansowany technologicznie niż 1,5... teraz w nowych samochodach częsciej się stosuje 16v lub nawet 20v niż 8v
 
 
chyba na odwrot
  
 
Tak, masz racje... podsumowując 1,5 jest nowszy!!!!
 
 
Podsumowując dyskusję:
1.5 GLX DOHC 16v Standard Edition RULEZZZ
  
 
Zaraz zaraz....

Silnik 1.8 i 2.0 pochodza od samochodu Vectra a 1.5 od Kadeta GSI

Kadet byl produkowany wczesniej z tym silnikiem i 1.6 w Kadecie bylo jednym z pierwszych silnikow 16V montowanych w Oplu. Potem Opel wycofal sie z tego silnika montujac nowszy 1.6 Eco cos tam

A poczciwa Vectra jezdzila na silniku 2.0 i 1.8 az do przelomu 96-97 kiedy to weszla Vectra B z silnikami Eco.

Tak wiec dopracowane silniki SOHC wcale nie sa technologicznie gorsze od silnikow DOHC. CO wiecej. Silniki 16V sa o duzo mniej podatne na jakiekolwiek zmiany - np tuning. Wynika to z "wyzylowania" silnika.
A DOHC nie swiadczy o wyzszej technologii tylko o innym typie silnika...
W Vectrze rownierz byly silniki C20XE (2.0 16V DOHC), ktore byly na podbudowie silnika z Kadeta. Nie cieszyly sie duzym zainteresowaniem. Dopiero potem poprawiono konstrukcje stosujac silnik X20XEV (2.0 16V DOHC).

Tak wiec w waszych 1.5 jezdza silniki testowe OPLA ;p


Maciek "... tylko 1,8 jest najbardziej ekonomiczne i dynamiczne..."
Tutaj bym sie nie zgodzil. Nie mozesz porownac silnika 1.8 i 2.0 poniwaz byly do nich montowane inne skrzynie (inne przelozenie glowne) tak wiec 2.0 sporo stracilo na dynamice poprzez wyzsza predkosc.

Pozycz mi skrzyni na tydzien to Ci powiem czy jest lepiej
  
 
Ja kupowelem esperaka w listopadzie 1998 roku, i wiem ze nie mialem juz wyboru bo na parkiigu FSO stala setka esperakow i wwzystkie byly 1,5 a jak sie dopytywalem o 1,8 albo 2,0 to mowili ze zaprzestali w 1997 roku produkcji takcih espero. byly jeszcze skladane z czesci ale nei produkowane, skladaki mozna bylo jeszcze kupic w 1999 roku ale trzeba bylo dluuuugo czekac. pamietam jak dzis....
  
 
no wiesz KeyJey, po częsci też nie rozumiem waszego zapału do tuningu... chcecie mieć lepsze osiągi kosztem zużycie silnika i paliwa... no ok, co wam da że wasze tuningi podwyższają vmax o 20 km/h a przyspiesznenie a jakąs sekundę... kiedyś oglądałem program motoryzacyjny w tv o tuningach jakie robią w japonii... cytuję ".... europie tuning ogranicza się do spojlerów i o doładowaniu 20 koni mechanicznych, zaś w japonii walczy się o dodatkowe 100 koni mechanicznych...", co wam da jeśli wasze espera będą sunąć 200km/h jeśli taką z prędkością nie ma gdzie jeździć... gdybym myślał waszymi kategoriami, czyli oby szybciej, oby więcej koni... to zamiast wydać 33.000zł na nowego espero, kupiłbym za tą cenę jakiegoś używanego BMW z silnikiem min 2,5l i min. 6 cylindrów... wtedy by mi cwaniak esperem nie podskoczył, a dlaczego kupiłem espero? Odpowiedź jest prosta- bo jest tani, wygodny, duży i nie chodziło mi o świetne, sportowe osiągi, dlategoteż kupiłem 1,5.... a nie 2,0... Przecież 2,0 więcej pali, więc jest droższy w utrzymaniu.. a to że jest podatniejszy na tuning... ale po co tuningować taki samochód... przecież to nie jakaś Calibra, a biorąc pod uwagę dane fabryczne osiągów, różnica między 1,5 o 2,0 jest minimalna biorąc pod uwagę róźnicę w pojemności...

Owszem, chciałbym sobie poszaleć szybko esperacze, ale nie zamierzam go tuningować... myślałem że przyszłości wymienie silnik na 200km, ale regulacje prawne mnie zdołowały. Wtedy tuningowane demony MaćkaGT, i Tomka mogły by mi.... wąchać moje opary.

Podsumowując sądze że oferta espero 1,5 była najlepszą ofertą i dlategoteż zyskała najwięcej zwolenników.. przecież właśnie najwięcej jeździ samochodów z silnikiem 1,5
 
 
Rozumiem Cie...

Ale ja nie tuninguje samochodu po to zeby zwiekszyc mu predkosc max... pierwsza rzecza jaka zrobie to bedzie wymiana skrzyni na krotsza tak aby Vmax byla 170. Dopiero potem ewentualnie zrobie sobie GT i inne bajery... o ile bedzie potrzeba.. z krotsza skrzynia bedzie w ogole inaczej. Mysle o zmianie przelozenia glownego na to od Lanosa 16V. Mam juz gdzie przelozyc za nieduze pieniadze wiec teraz tylko koszt samego przelozenia...

CO do ilosci 1.5 - jest ich najwiecej, ale to tez z tego powodu ze duzo osob kupujac Espero wybieralo ten silnik z powodu OC.
Zreszta w dalszym ciagu panuje u nas w Polsce trend kupowania duzych samochodow z malymi silnikami.

  
 
To już przypomina dyskusje na temat wyzszosci swiat wielkiej nocy nad swietami bozego narodzenia. A pytanie postu głównego było inne.
Ps. a tak przy okazji załączam życzenia swiateczne dla Wszystkich Klubowiczów - szybszej drogi do Unii bo wraz z nia przyjdą proste ulice i tańsze auta.
  
 
Ciapek - masz racje ale nie do końca. Jesli chodzi o porównanie kosztów 1,5 i 1,8/2,0. Owszem opłaty mniejsze, ale zużycie paliwa (zakładając że staramy się utrzymać taką samą dynamikę jazdy ( i nie mowie tu o wyscigach, tylko o normalnej, dynamicznej jezdzie po miescie)) to moge sobie dac jaja uciac, ze 1,5 spali wiecej wachy... 1,5 jest mniej elatyczny z racji pojemnosci, 16V -> wysokoobrotowy, skrzynia krotsza... To wszystko na niekorzysc spalania... Przykład? ostatnia moja trasa - 200 km trasa na terespol + 100 po miescie. Srednie spalanie? ponad 10l/100km... Zatankowałem za 100zł i wszystko przepaliłem... Ehh.. ale to moja wina, bo w trasie V > 140. Tyle ze znowu moge sobie dac jaja uciac, ze Espero 1,8 czy 2,0 przy takich samych predkosciach spaliloby duzo mniej wachy....
  
 
Zdobyłem namiary na komis Daewoo przy ul.Kowalczyka 12 tel. 814-35-69.
Tam ojciec kupił Nexię i tam tez sprzedają głównie daewoo..
  
 
dzieki maciek fajny z ciebie kolega