Ustawienie oktanów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

W instrukcji lantry 1997 "stoi jak byk" że samochod jest przystosowany do benzyny o liczbie oktanów min. 91. Czy przypadkiem lantry (ogólnie Hyundai) na polski rynek nie były kiedyś ustawione na paliwo o takiej liczbie oktanów. Miałem kiedys Espero i one były fabrycznie ustawione na 91 oktanów. Przez założenie kostki za 3 zł przy komputerze samochód przestawiał się na 95 oktanów . Efekty - zdecydowanie lepsze przełaczanie się na gaz, łatwiejsze wchodzenie na obroty, cichsza praca silnika. Zużycie paliwa nie wzrastało (ale nie malało też). Czy w naszych Hyundaiach z połowy lat 90 też nie ma takiej sytuacji. Może trzeba to zmienić przez podłączenie komputera silnika do jakiegoś programu albo złaczyc jakieś styki...
Moze ktoś wie coś na ten temat. Sprawa drobna aczkolowkiek może dac wiele korzyści za tak nie wiele...
pzdr
pgr

  
 
... takie zworki sa zwykle wtedy kiedy nie ma czujnika stukowego i nie ma płynnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu tak by był on własnie zawsze gdzieś na granicy .... a poniewaz jak sądze masz czujnik spalania stukowego to raczej żadnych zworek nie będzie.
I tyle
Do wyjścia poza fabryczne ustawienia tak daleko by komp sobie tego nei był w stanie ograniczyć (tak zgaduje) służą regulowane kółka na wałkach tam własnie możesz sobie zestroć zapłon pod paliwo idelanie jak to koledzy robili kiedyś pod 98 z arala
  
 
Zhgadzam się z Arturo z tym że:
Cytat:
2006-04-24 17:22:18, arturo_soda pisze:
Do wyjścia poza fabryczne ustawienia tak daleko by komp sobie tego nei był w stanie ograniczyć (tak zgaduje) służą regulowane kółka na wałkach



Na których wałkach?? Bo jesli chodzi o te od rozrządu to do ustwień zapłonu nie mają one nic. Jeśli masz aparat zapłonowy to zapewne jest regulacja manualna przy nim natomiast jeśli nie to tylko przez zmiany ustawień w ECU.
natomiast to o czym piszesz to były różne patenty- kostki wpinane odwrotnie i już było na np 98 oktanów. Ale chyba już od dłuższego czasu producenci tego nie stosują. Prawdopodobnie jest tak jak pisze Arturo- jest regulacja przeciwstukowa i auto może jeździć nawet na 91 oktanowej benzynie bo samo skoryguje sobie ustawienia zapłonu.
ALE pozostaje jeszcze inna sprawa. Otóż jeśli auto jest w wersji amerykańskiej i może spalać amerykańską benzynę 91 okatnów to znaczy że nasza powinna mieć minimum 95- u nich jest inny przelicznik i nasze 95 to amerykańskie 91 oktanów. Natomiast nawet jeśli auto jest w wersji europejskiej to może być to po prostu niedokładnie przetłumaczona instrukcja obsługi z amerykańskiego egzemplarza. Po prostu ktoś kto tłumaczył nie miał pojęcia że 91 oktanów a 91 oktanów to niekoniecznei to samo.
  
 
Witam,

Auto jest europejskie, tzn. lantra 1997 a w błąd tłumaczenia bym nie wierzył. Bo jest wyrażnie napisane o beznzynie miminum 91 oktanów. Tak czy inaczej pewnie taki czujnik mam (choć nie wiem gdzie on jest) bo samochód jest na rynek europejski (instrukcja po polsku i róznicami nma rynek czeski - bogatsze wyposażenie)
pzdr
pgr
  
 
to ja jeszcze swoje trzy grosze dorzucę;
otóż w Lantrze J1 w pobliżu ECU jest gniazdko i odłączona wtyczka, od czego ?? tego nie wiem, ale np. w Carinie II wyposażonej w silnik 4A-FE (ten sam motor 1.6 który był montowany w Carinie E) była wtyczka w okolicach ECU służąca do 'informowania' ECU o tym na jakim paliwie się jeździ.

Wydaje się, że jest wysoce prawdopodobne stosowanie przez skośnookich takiego rozwiązania w pierwszej połowie lat 90-tych, dla określenia typu paliwa którym zalewamy.

BTW
w mojej Lantrze J1 1.6 nie kojarzę czujnika spalania stukowego.
  
 
PGR: Jedno pytanie: to jest OBD I czy II??

Co do wtyczek to są one najczęściej od elementów wyposażenia których nie ma- np u mnie w Ponym jest sporo "wiszących" wtyczek np od klimatyzacji której nie mam....


[ wiadomość edytowana przez: HIN dnia 2006-04-26 20:43:36 ]
  
 
Witam,
Co to jest OBD I czy OBD II?
W ogóle to nie wiem gdzie się mieści komputer w Lantrze II.
pzdr
pgr
  
 
On Board Diagnostics I i II. II to bardzo mocno rozwinięta wersja I z kontrolą katalozatorów, EGR, PCV i w ogóle prawie wszystkiego. OBD II zawsze mają knock sensor, I niekoniecznie. Przypuszczam że masz I ale nie wiem jak z knock sensorem.