DOBREGO GAZOWNIKA na Śląsku szukam

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mamy zamiar założyć LPG do nubiry. Zdecydowaliśmy sie na sekwencje, ale jako, że za często gazowników nie odwiedzam nie wiem którzy są naprawdę dobrzy.....
dlatego chciałem Was prosić dobrzy ludzie o polecenie kogoś konkretnego

Rejon działania Katowice i okolice

w sumie mam pod domem gazownika, który woła 3100 zł za sekwencje , ale opinii o nim nie znam..... może ktoś z Was zna??

klikkkkkkkkkkkkk


dziękuję i pozdrawiam
  
 
nie chce powtarzac bezmyslnie jakichs tam glupich plotek w tym temacie..ale gdzies mi sie obilo o uszy ze akurat do daewoo sekwencja to ryzykowny pomysl..poprawcie mnie jesli sie myle ale zdajsie jest tak ze te silniki nie maja sekwencyjnego wtrysku pb tylko grupowy czy jakis inny w kazdym razie wtryskiwacze otwieraja sie jednoczesnie..i problem z lpg polega ponoc na tym przy sekwencyjnym lpg jak sie zmusi wtryskiwacze zeby otwieraly sie jednoczesnie w tym samym czasie a nie po kolei to moze wystapic problem z dostarczeniem odpowiedniej ilosci gazu w jednej chwili..moze ja bredze ale zdajsie optymalnym rozwiazaniem jest tutaj cos takiego jak mial DeeJay w wisienku czyli IIIgen..gdzie tuz przed cylindrami jest rozdzielacz

ale byc moze owe opinie o sekwencji pochodza od ludzi ktorzy nie umieli wlasciwie dobrac intalacji wzglednie ktorym gazownicy nie umieli tego odpowiednio ustawic
  
 
w klubie nubiry jeden gość miał założoną sekwencję.. i mu nie grały wolne obroty....

w efekcie zmienił na II gen.....

i to był w zasadzie jedyny przypadek, ze ktoś miał problemy.....

w moim temacie wypowiedział się jeden z kolegów mający chyba duże doświadczenie w kwestii istalek .....
Cytat:
Nubira ma sterownik GM ITMS-6F i jest to w pełni sekwencyjny wtysk paliwa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że praca sterownika w "pętli zamkniętej lambda" jest właśnie do 3tys. obrotów, a powyżej czas wtysku nie jest korygowany względem lambdy tylko brany z map wtrysku. Nubira posiada na kole zamachowym wieniec zębaty (60 ząbków) w tym 2 brakujące właśnie po to aby precyzyjnie określać położenie tłoków i wyzaczać zapłon oraz moment wtysku.




to była jego odpowiedź na stwierdzenie klubowicza któremu to właśnie sekwencja nie chodziła:

Cytat:
Ja wiem, że nubira ma wtrysk grupowo-sekwencyjny, do 3 tys. grupowy.



pewnie o tą ostatnią wypowiedź Ci chodziło.....


Rozmawiałem też z jednym z klubowiczów który II gen zmienił na sekwencje i jest b. zadowolony , problemów nie ma....... osiągi się poprawiły, spalanie spadło z 13 l do 9 (na trasie przy dość dynamicznej jeździe)


Pytałem też o opinie na forum vectry....... 2.0 16 V w viki to prawie ten sam silnik.....

jak narazie 2 osoby się wypowiedziały i są zadowolone z sekwencji.....


Z gazownikiem też gadałem.... mówił że nie ma problemów z sekwencją w nubie...... ale próbował mnie przekonać do II gen.. twierdząc że te instalki w nubirze b. dobrze się spisują....... i że przy II gen mam 1200 zł w kapsie....

jednak mówił też że mogą zdarzyć się strzały.... trzeba dbać o świece, kable itp.......

Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw... w zasadzie wszystko przemawia ZA sekwencją ( no może prócz ceny...)

Pozdrawiam
  
 
Witaj Kolber!

7mio letni espero mojego ojca jeździ od nowości, a mój od 1/2 roku na instalacji założonej w tym zakładzie, a poleconym jeszcze przez jedną osobe trzecią jako bardzo solidny w instalowaniu:

Auto-gaz-serwis Andrzej Rzepka

43-195 Mikołów , ul. Górna 31 032 2261577

Ma multum klientów, w naszych samochodach nigdy, przenigdy nie było żadnego kłopotu czy dziwnych zjawisk na gazie, a i nawet Ci powiedzą o innych usterkach w silniku.

Autoryzowany od landi renzo, myslę żę warto choć zapytać.

P.S

Czy Twoja oferta z kołpakiem jest jeszcze może aktualna?

Serdecznie pozdrawiam.
  
 
a ja jestem akurat z usług rzepki bardzo niezadowolony....

on właśnie montował gaz w moim espero ( przynajmniej tak pisze w gwarancji ) no i raz, że założył starszą generacje instalki a 2 instalka jest źle załozona ( np u wejścia do filtra pow. mam spirale, która sie nagrzewa i latem samochód ma gorsze osiągi.. bo nie ma dopływu zimnego powietrza ....rury do filtra pow od błotnika nie mam....) ponadto na wejściu rury do filtra powietrza miałem zaślepkę z jakiegoś materiału na 3/4 otworu....... mikser był nieszczelny zarąbany od środka chyba distalem.....

po wyczyszczeniu miksera i usunięciu materiału auto ciepłe dni zaczeło dużo lepiej jeździć.....


Gazownik co mi to poprawiał chwytał sie za głowę...


P.S. na kołpak mam kilku chętnych.. żaden nie odebrał więc.....
Pozdro




[ wiadomość edytowana przez: Kolber7 dnia 2006-04-17 19:14:27 ]
  
 
kolber..jesli jest tak jak mowisz i sekwencja bedzie grala i jesli masz kase zeby zalozyc sekwencje to ja bym sie nie zastanawial (tzn nie zastanawial sie nad wyborem typu instalacji bo jesli chodzi ogolnie o sensownosc zalozenia instalacji w tym konkretnym samochodzie to nei jest takie oczywiste..zwroc uwage na przebioeg twojej nuby i policz realnie ile chcesz nia jeszcze jezdzic..)

w kazdym razie jesli gaz to to tylko taki..smieszy mnie gadanie ze IIgen chodzi dobrze..moze i nie chodzi zle ale cholera jasna majac w miare nowoczesny silnik w ktorym paliwo jest podawane stosunkowo precyzyjnie i sterowany elektronika to robienie z niego gaznika to dla mnie totalny bezsens

po prostu za moich czasow tzn kiedy zakladalem gaz nie bylo jeszcze wtrysku gazu i to jedyny powod dla ktorego zalozylem IIgen teraz w zyciu bym tego nie zrobil

  
 
Cytat:
2006-04-17 17:58:33, qbaj pisze:
kolber..jesli jest tak jak mowisz i sekwencja bedzie grala i jesli masz kase zeby zalozyc sekwencje to ja bym sie nie zastanawial (tzn nie zastanawial sie nad wyborem typu instalacji bo jesli chodzi ogolnie o sensownosc zalozenia instalacji w tym konkretnym samochodzie to nei jest takie oczywiste..zwroc uwage na przebioeg twojej nuby i policz realnie ile chcesz nia jeszcze jezdzic..) w kazdym razie jesli gaz to to tylko taki..smieszy mnie gadanie ze IIgen chodzi dobrze..moze i nie chodzi zle ale cholera jasna majac w miare nowoczesny silnik w ktorym paliwo jest podawane stosunkowo precyzyjnie i sterowany elektronika to robienie z niego gaznika to dla mnie totalny bezsens po prostu za moich czasow tzn kiedy zakladalem gaz nie bylo jeszcze wtrysku gazu i to jedyny powod dla ktorego zalozylem IIgen teraz w zyciu bym tego nie zrobil




silnik w mojej nubie ma ok 170 kkm.... czy dużo czy mało nie wiem.... wiem, że chodzi idealnie.... zero problemów

wiem co mam, bo mam ją od nowości.... na usterki nie narzekam....a wręcz jestem bardzo zadowolony...........
wiem że ta instalka to 1/3-1/4 jej rynkowej wartości....

mógłbym sprzedać mój egzeplarz i kupić niewiele drożej nube z teoretycznie mniejszym przebiegiem niż mój i z gazem... ale wiesz na co trafisz???

obliczając same tylko dojazdy na studia to jeżdżąc na LPG ( zakładając spalanie gazu 10 l, benzyny ok 7) wyszła mi oszczędność ok 240 zł...... instalke będziemy brać na raty ( 11 rat po 310 zł >> w tym akurat przypadku ) ponieważ od przyszłego tygodnia mój ojciec zaczyna jeździć w trasy, a ja będę musiał dojeżdżać na uczelnie (ok 70 km w 2 strony) to chyba sie to opłaci... lepiej te 240 zł pakować w raty za instalke niż na noPb...
  
 
no to nic tylko dobry warsztat i jazda
  
 
tylko albo aż
  
 
ELPIGAZ
A tu?

Konkretnie to chodzi mi o zakład w Będzinie. Nie mam doświadczeń z ich sekwencjami, ale 2 gen. robią bez zastrzeżeń. Ogólnie warsztat raczej solidny.
  
 
dzwonłem dziś do elpigazu w katowicach... w zasadzie nic ciekawego mi nie zaoferowali....

zdecydowaliśmy się już praktycznie na instalke firmy zenit ...

jednak okazuje się, że w nubirze sekwencyjny wtrysk nie jest w całym zakresie obrotów...

podobno ta instalka świetnie się sprawdza i nie ma z nią problemów.

gość daje 2 lata gwarancji..... cena to 2900 zł.....

jeszcze trochę się waham między nią a OMVL .....

ale gazownicy od OMVL wydają się być mniej rzeczowi od gostka z zenita...... tamci nie zakładali jeszcze nigdy LPG do nubiry, jak otwarłem maskę to gość zdziwił się chyba na minus :hmm:

mówiłem mu że sekwencja nie jest w całym zakresie obrotów .. stwierdził, że dadzą sobie radę i wszystko będzie OK...... ale jednak mnie do końca nie przekonał....

gość od zenita zna nubirę ( wcześniej śmigał lanosem ), przynajmniej z tego co mówi wynika że wie o co chodzi z wtryskiem w nubie....

samą instalkę bardzo chwali, twierdząc, że jest nowoczesna, zakładał podobną do chevroleta blazera.... pokazywał mi filmiki z montażu i później jak to działa....

ogólnie zrobił pozytywne wrażenie.....

gość ma zakład na ul. Kolejowej w Katowicach (baza TRANS-BUD) nazywa się CENTROGAZ

duystrybutorem tych instalek jest ta firma ( tak wynika z ulotki) klikkk
  
 
Cytat:
2006-04-18 18:08:56, Kolber7 pisze:
..."podobno ta instalka świetnie się sprawdza i nie ma z nią problemów. gość daje 2 lata gwarancji....."


Podobno instalka , którą właśnie ten gość mi zakładał do ligancy świetnie się miała sprawdzać , auto miało być w miarę oszczędnie i Podobno miałem zapomnieć że jeżdzę na gazie...

Podobno bo problemów było bez liku a w/w "gość" się w końcu na mnie obraził i powiedział że mam mnie w dupie i Podobno 2 lata gwarancji też ....

Podobno gość miał być zajebisty ...fakt ..Wrażenie jak się go słuchało to robił .....niestety mam smutne doświadczenia i kontakt z gościem ODRADZAM ....wszystko gra do momentu powstania jakiś problemów....klient jest wtedy traktowany jak intruz !

Więc życzę powodzenia.....tak jak mówiłem...Jedyna szansa to liczyć na bezproblemowość i bezawarayjność instalki ...może się akurat uda

Gratuluję odwagi i Powodzenia !
  
 
nie kracz
  
 

dziś odebralem zagazowanego potwora.....

nie ma żadnej różnicy miedzy benzyną, a gazem.. jeździ tak samo....

obroty nie falują..... auto zachowuje się identycznie jak na benzynce......

fotki całej instalki.... niestety narazie z telefonu

klikkk
  
 
Że też my musimy takie drogie gówno do aut zakładać, i potem trząść portkami bo tania jak barszcz benzyna jest u nas luksusem........
  
 
Cytat:
2006-04-21 22:45:50, Kolber7 pisze:
dziś odebralem zagazowanego potwora..... fotki całej instalki.... niestety narazie z telefonu klikkk



A przygasa Ci jak przyspieszasz, czy jak hamujesz?

Dlaczego zalozyli Ci parownik w poprzek auta?

Ogolnie wyszstko wyglada bardzo ladnie Tylko mogles sobie wybrac jakies mniej eksponowane miejsce na przelacznik od gazu
  
 
Cytat:
2006-04-21 23:37:45, QLogic pisze:
... Tylko mogles sobie wybrac jakies mniej eksponowane miejsce na przelacznik od gazu


Tosz to cały Koliberek właśnie ! .....żeby było śmiszniej wręcz ZMUSIŁ faceta zeby ten knefel był CENTRALNIE !! .....wprawdzie na realu nie jest aż tak (KOSZMARNIE) ale ten przycisk jest cholernie "gruby" i jednak "boli oczy" .....oczwista wszsytkich jeno nie Kolibrowych
  
 
Cytat:
2006-04-21 23:37:45, QLogic pisze:
A przygasa Ci jak przyspieszasz, czy jak hamujesz? Dlaczego zalozyli Ci parownik w poprzek auta? Ogolnie wyszstko wyglada bardzo ladnie Tylko mogles sobie wybrac jakies mniej eksponowane miejsce na przelacznik od gazu



nic nie przygasa..... w ogóle nie czuć że jest LPG w autku

o parownik spytaj gazownika .. ja się nie znam

a miejsce sam wybrałem, bo jest dobrze widoczne i pod nim jest niewykorzystywana zaślepka, zamiast której montowali tempomaty
  
 
Cytat:
2006-04-21 23:52:39, bogdan1 pisze:
Tosz to cały Koliberek właśnie ! .....żeby było śmiszniej wręcz ZMUSIŁ faceta zeby ten knefel był CENTRALNIE !! .....wprawdzie na realu nie jest aż tak (KOSZMARNIE) ale ten przycisk jest cholernie "gruby" i jednak "boli oczy" .....oczwista wszsytkich jeno nie Kolibrowych




qrna Boguś ale zmieniasz zdanie....

jak był u mnie to mu się podobało... a tera takie coś


najważniejsze że nic mi go nie zasłania, jak w esperaku....

co do samej instalki to nawet nie czuć kiedy się autko na LPG przełącza
  
 
Jak ostatnio jechałem na gazie to mi przy przyspieszaniu przygasło........

...cygaro.......