Gdzie idzie 3 kabel z czujnika cieczy chl. -taki z fajką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzie podpina sie 3 kabel z czujnika cieczy chlodzącej, dwa grube po zwarciu wlaczaja wentylator, natomiast ten trzeci z gumową fajką podpina sie chyba do masy, tylko niewiem gdzie.

Pytam bo niewłącza mi sie wentylator a wiem raczej na 99% ze wszystko jest sprawne, po malej stluczce ten kabelek wisial i tak go zostawilem.

Teraz podpialem na sile do wystajacej srubki -zobaczymy czy zadziala.

  
 
Kiedyś kolega Krakus69 pytał się o ten sam kabelek ... sam Prezes Wilk udzielił odpowiedzi .... uwaga postaram się zacytować :
"Ten przewód jest po prostu nie podłączony. Wiązki są uniwersalne i dlatego dynda sobie. Nie on jeden zresztą"


[ wiadomość edytowana przez: Cienki1980 dnia 2006-04-22 18:55:29 ]
  
 
Szukaj na bloku silnika
  
 
No bo co innego moglo pasc? pozostaje juz tylko czujnik, bo czy mogl sie przy stluczce w jakis sposob uszkodzic skoro przy zwiarciu dwoch pinow we wtyku ktory wpina sie do tego czujnika wentylator zaczyna normalnie chodzic?

Niewydaje mi sie, niewiem o co juz chodzi, bo tylko czujnik w tym momencie jest jedyna przyczyna.

Ile kosztuje nowy? ktos wie moze?

  
 
Ja za czujnik do MKVII 97r 1,4 wielopunkt dalem 70zl za orginal
  
 
Może i tam powinien "dyndać" ten kabelek, ale wydaje mi sie że może on być od wskaźnika temperatury na desce zegarów, naturalnie nie ma to nic wspólnego z tym że nie chce się załączać wentylator. Rozumiem że po zwarciu wtyczki przewodem wentylator pracuje? Skąd kolega wie że on sie nie załącza z powodu jakiejś awarii, może poprostu nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury?
Jeśli faktycznie ten kabelek z fajką jest od wskaźnika, a teraz nie pamiętam czy odłączenie go powoduje wychylenie wskazówki na maxa, czy na minimum, to może się okazać że jeśli na maxa to daje błędny odczyt temperatury i niepotrzebnie sugeruje, że wentylator powinien juz się załączyć.
Tak sobie gdybam - mogę nie mieć racji.
  
 
Zobacz przy termostacie czy fajka z kablem jest założona bo kolega ROY ma njaprawdopodobniej rację tak poza tym jak przekręcisz kluczyk na zimnym silniku to popatrz na wskaźnik temperatury jeśli idzie do maxa masz odpowiedź jeśli nie to przejedź jakiś kawałek (10 - 15 km) i zobacz czy wskaźnik się wychyla jeśli nie to szukaj pinu do podpięcia fajki ja po wymianie termostatu zapomniałem go podpiąć ale tylko wskaźnik nie działał
  
 
Jutro zrobie probe, wskaznik dziala normalnie i pokazuje prawidlowo, bo kiedy wskazowka przekroczy ponad polowe to czuje bardzo duze goraco z nawiewow z ogrzewania ktorym schladzalem silnik w czasie jazdy, i kiedy po raz pierwszy i ostatni bo pozniej sie juz pilnowalem, powedrowala w gore pod czerwone pole to silnik zaczal dziwnie chodzic.
Odrazu wlaczylem ogrzewanie na full i dmuchawe na 3 i doslownie po 20 sekundach temp spadla wdg. wskaznika a silnik wrocil do normalnych obrotow, wiec wydaje mi sie na 99% ze wskaznik pokazuje prawidlowa temperature i z obserwacji takze.

Zobaczymy jutro co sie bedzie dzialo.

dzieki za zinteresowanie
  
 
Cytat:
2006-04-22 18:46:42, art13 pisze:
natomiast ten trzeci z gumową fajką podpina sie chyba do masy, tylko niewiem gdzie.



ten?
klik w drut_ z_ fajka
  
 
Cytat:
2006-04-23 00:42:46, Xeper pisze:
ten? klik w drut_ z_ fajka



Ajnułyt

Tak tez myslalem ze czujnik w gumowej obudowie powinien byc zmasowany.

Nnno czyli wszystko wroci do normy i znowu grile, pikniki, ogniska wyjazdy nad jezioro.
Jeszcze tylko kilka drobnych napraw i bedzie cool.

Dzieki Xaper


  
 
Cytat:
2006-04-23 10:50:33, art13 pisze:
Ajnułyt Tak tez myslalem ze czujnik w gumowej obudowie powinien byc zmasowany. Nnno czyli wszystko wroci do normy i znowu grile, pikniki, ogniska wyjazdy nad jezioro. Jeszcze tylko kilka drobnych napraw i bedzie cool. Dzieki Xaper



No tak to jest czujnik od wskaźnika temperatury na tablicy zegarów - nie ma kompletnie nic wspólnego z załączaniem się silnika wentylatora, tak że powstrzymaj swoje piknikowe zapędy.
Dziwne jest tylko że wskaźnik pokazuje ci normalnie jeśli ten przewodzik ci "dynda" . Moim zdaniem skoro silnik sie przegrzewa, a wiatrak ani drgnie to masz czujnik do wymiany.
Powodzenia.
  
 
Cytat:
2006-04-23 10:50:33, art13 pisze:
Ajnułyt Tak tez myslalem ze czujnik w gumowej obudowie powinien byc zmasowany. Nnno czyli wszystko wroci do normy i znowu grile, pikniki, ogniska wyjazdy nad jezioro. Jeszcze tylko kilka drobnych napraw i bedzie cool. Dzieki Xaper



Ja bym nie był taki do przodu ... to zdjęcie jest z silnika 1,4 ... a z tego co wiem to art13 masz 1,6 16V ... tak jak pisałem na początku u mnie w takim silniku przewód z fajką nie był nigdzie podłączony, tak samo jak u krakus69 ... tez 1,6 16V i też zastanawiał się gdzie powinnien być podłączony ... co do odpowiedzi ... nie będe ponownie cytował Wilka
  
 
u mnie w zetcu 1.6 16v ten sam kabalek sobie lata i nie ma go gdzie podpiac w obudowie termostatu a mimo to wszystko działa ok
  
 
Cytat:
2006-04-23 17:25:56, kiepas96 pisze:
u mnie w zetcu 1.6 16v ten sam kabalek sobie lata i nie ma go gdzie podpiac w obudowie termostatu a mimo to wszystko działa ok


Co jest kolejnym przykładem, że w 1,6 16V kabelek ten lata luzem ... i tak być powinno
  
 
Zalamka



trudno bede musial dopisac do listy nowy czujnik


pozatym
cytat:
No tak to jest czujnik od wskaźnika temperatury na tablicy zegarów - nie ma kompletnie nic wspólnego z załączaniem się silnika wentylatora, tak że powstrzymaj swoje piknikowe zapędy.

jesli tak faktycznie jest to dlaczego po zwarciu przewodow ktore sa podpiete pod ten czujnik wentylator sie uruchamia.

moze cos pomyliłes



[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-04-23 18:20:03 ]
  
 
Witam w zwiazku z tym ze przerabiaąłem ten temat juz pare razy wypowiem sie :
1 Kabelek o ktorym mowa luzno dynda i tak jest w kazdym zetecu 16 16v tak ma widocznie byc
2 sa 3 czujniki dwa wkrecone w obudowe termostatu pierwszy wkrecony od dołu termostatu i jest odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej drugi jest wkrecony od gory i odpowiadam za przekazywanie informacji do komputera
3 czujnik zwany termo wyłacznikiem jest odpowiedzialny za załaczanie wentulatora i wkrecony w gruby waz odchodzacy od termostatu na tkz duzym obiegu.
  
 
zgadadzam sie z kolegą "krakus 69" też kiedyś szukałem czujnika do tego dyndającego kabelka. On równieżd ynda sobie w 1.8 16V.
  
 
Ile kosztuje ten termoczujnik?
  
 
65zl to jest koszt termowyłacznikatu sprawdz
  
 
Kabelek faktycznie wisi ale udalo mi sie u Slawas-a kupic ten czujnik ktory wlacza wentylator za ok 22 zl. Wiec zaden problem juz niejest problemem.