| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-22 18:46:42 Gdzie podpina sie 3 kabel z czujnika cieczy chlodzącej, dwa grube po zwarciu wlaczaja wentylator, natomiast ten trzeci z gumową fajką podpina sie chyba do masy, tylko niewiem gdzie.
Pytam bo niewłącza mi sie wentylator a wiem raczej na 99% ze wszystko jest sprawne, po malej stluczce ten kabelek wisial i tak go zostawilem. Teraz podpialem na sile do wystajacej srubki -zobaczymy czy zadziala. |
tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2006-04-22 19:22:11 Szukaj na bloku silnika |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-22 19:36:11 No bo co innego moglo pasc? pozostaje juz tylko czujnik, bo czy mogl sie przy stluczce w jakis sposob uszkodzic skoro przy zwiarciu dwoch pinow we wtyku ktory wpina sie do tego czujnika wentylator zaczyna normalnie chodzic?
Niewydaje mi sie, niewiem o co juz chodzi, bo tylko czujnik w tym momencie jest jedyna przyczyna. Ile kosztuje nowy? ktos wie moze? |
shaft1 Ford Escort 1,4 97r ... Bydgoszcz Fordon | 2006-04-22 22:07:51 Ja za czujnik do MKVII 97r 1,4 wielopunkt dalem 70zl za orginal |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-04-22 22:11:15 Może i tam powinien "dyndać" ten kabelek, ale wydaje mi sie że może on być od wskaźnika temperatury na desce zegarów, naturalnie nie ma to nic wspólnego z tym że nie chce się załączać wentylator. Rozumiem że po zwarciu wtyczki przewodem wentylator pracuje? Skąd kolega wie że on sie nie załącza z powodu jakiejś awarii, może poprostu nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury?
Jeśli faktycznie ten kabelek z fajką jest od wskaźnika, a teraz nie pamiętam czy odłączenie go powoduje wychylenie wskazówki na maxa, czy na minimum, to może się okazać że jeśli na maxa to daje błędny odczyt temperatury i niepotrzebnie sugeruje, że wentylator powinien juz się załączyć. Tak sobie gdybam - mogę nie mieć racji. |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-22 22:59:58 Jutro zrobie probe, wskaznik dziala normalnie i pokazuje prawidlowo, bo kiedy wskazowka przekroczy ponad polowe to czuje bardzo duze goraco z nawiewow z ogrzewania ktorym schladzalem silnik w czasie jazdy, i kiedy po raz pierwszy i ostatni bo pozniej sie juz pilnowalem, powedrowala w gore pod czerwone pole to silnik zaczal dziwnie chodzic.
Odrazu wlaczylem ogrzewanie na full i dmuchawe na 3 i doslownie po 20 sekundach temp spadla wdg. wskaznika a silnik wrocil do normalnych obrotow, wiec wydaje mi sie na 99% ze wskaznik pokazuje prawidlowa temperature i z obserwacji takze. Zobaczymy jutro co sie bedzie dzialo. dzieki za zinteresowanie |
Xeper Ford Escort MK7 5D HB Grodzisk Maz. | 2006-04-23 00:42:46
ten? klik w drut_ z_ fajka |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-23 10:50:33
Ajnułyt
Tak tez myslalem ze czujnik w gumowej obudowie powinien byc zmasowany. Nnno czyli wszystko wroci do normy i znowu grile, pikniki, ogniska wyjazdy nad jezioro. Jeszcze tylko kilka drobnych napraw i bedzie cool. Dzieki Xaper
|
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-04-23 15:52:21
No tak to jest czujnik od wskaźnika temperatury na tablicy zegarów - nie ma kompletnie nic wspólnego z załączaniem się silnika wentylatora, tak że powstrzymaj swoje piknikowe zapędy. Dziwne jest tylko że wskaźnik pokazuje ci normalnie jeśli ten przewodzik ci "dynda" . Moim zdaniem skoro silnik sie przegrzewa, a wiatrak ani drgnie to masz czujnik do wymiany.
Powodzenia. |
kiepas96 Escort CLX Rybnik | 2006-04-23 17:25:56 u mnie w zetcu 1.6 16v ten sam kabalek sobie lata i nie ma go gdzie podpiac w obudowie termostatu a mimo to wszystko działa ok |
Cienki1980 Bella 156 Kutno | 2006-04-23 17:36:21
Co jest kolejnym przykładem, że w 1,6 16V kabelek ten lata luzem ... i tak być powinno ![]() |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-23 18:15:35 Zalamka
trudno bede musial dopisac do listy nowy czujnik pozatym cytat: No tak to jest czujnik od wskaźnika temperatury na tablicy zegarów - nie ma kompletnie nic wspólnego z załączaniem się silnika wentylatora, tak że powstrzymaj swoje piknikowe zapędy. jesli tak faktycznie jest to dlaczego po zwarciu przewodow ktore sa podpiete pod ten czujnik wentylator sie uruchamia. moze cos pomyliłes [ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-04-23 18:20:03 ] |
![]() krakus69 Ford Escort kraków | 2006-04-23 18:40:19 Witam w zwiazku z tym ze przerabiaąłem ten temat juz pare razy wypowiem sie :
1 Kabelek o ktorym mowa luzno dynda i tak jest w kazdym zetecu 16 16v tak ma widocznie byc 2 sa 3 czujniki dwa wkrecone w obudowe termostatu pierwszy wkrecony od dołu termostatu i jest odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej drugi jest wkrecony od gory i odpowiadam za przekazywanie informacji do komputera 3 czujnik zwany termo wyłacznikiem jest odpowiedzialny za załaczanie wentulatora i wkrecony w gruby waz odchodzacy od termostatu na tkz duzym obiegu. |
bagggio Volvo V40 2.0 140KM Konin | 2006-04-23 22:01:41 zgadadzam sie z kolegą "krakus 69" też kiedyś szukałem czujnika do tego dyndającego kabelka. On równieżd ynda sobie w 1.8 16V. |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-23 22:13:40 Ile kosztuje ten termoczujnik?
|
![]() krakus69 Ford Escort kraków | 2006-04-23 22:27:31 65zl to jest koszt termowyłacznikatu sprawdz |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-24 21:31:43 Kabelek faktycznie wisi ale udalo mi sie u Slawas-a kupic ten czujnik ktory wlacza wentylator za ok 22 zl. Wiec zaden problem juz niejest problemem.
|