MotoNews.pl
  

Kolektor rurowy dohc2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sprawa wyglada tak, przy okazji lakierowania auta silnik bedzie na wierzchu moge ponaprawiac to i tamto itp, mam w 2.0 dohc wydech razem z dwururka od poloneza{dwururka z poloneza zmiescilaby sie cala w oryginalnej dwururce do dohc2.0} wyspawany przez milosnika katow prostych zamiast lagodnych lukow i inne atrakcje nowa dwururka {bosala tylko znalazlem}do 2.0 argenty jako podstawa ewentualnej budowy reszty wydechu kosztuje cos 370 zeta chyba "o ile jeszcze jest"... cena z kosmosu, dlatego moze wykombinuje jakiegos barana jako podstawe zwyklego poprawnego wydechu?, silnik jest seryjny niskoobrotowy raczej wiec i wydech ma byc poprawny , nie wyscigowy. pojawiaja sie nastepujace opcje:

1.dorobiona dwururka na wzor i wymiar oryginalu i dopasowana do zeliwniaka seryjnego jakis porting itp za= chyba najtansza opcja przeciw, nie widze do seryjnego silnika ok.

2.wydumka z fsoak czyli kolektor rurowy poloniusz gsi przerobiony do dohc , za= dosc niska cena przeciw= troche za waskie rurki ma i krotki odcinek"dwa w jeden" czy jest lepszy=mniej restrykcyjny niz poprawiony zeliwniak i dwurura z dohc2.0 w 2.0?

3.kolektor rurowy zrobiony przez tlumikarza wg wzoru:
4 rurki 38mm dlugosc 450mm
2 rurki 42mm dlugosc 390mm
1 rura ~50mm
{lub wg innego wzoru dla dohc 2.0 te parametry sa z barana ritmo 125tc}
za= poprawne dzialanie w 2.0 dohc przeciw= oczywiscie cena, nie sprawdzalem wszystkich zaslyszanych "zrodelek" w okolicy krakowa ale kwota min 500 zl wydaje sie byc jednak malo realna

opcja 4. to kupno uzywanego kolektora rurowego, ale ze do wzdluznego dohc jakos sie nie trafiaja kolektory, to pomyslalem o baranie z innego auta o podobnej pojemnosci mocy itp dopasowanym jak gsi z poloneza do dohc. mam na oku kolektor z poprzecznego silnika 2.0 16v za "okolo 150-200", srednice rur ma w zasadzie te same{37mm 41mm 49mm} dlugosci rur sa mniejsze {340mm zamiast 450 330 zamiast 390} rozstaw rur sie mniej wiecej zgadza, zeby to banglalo w dohc 8v trzeba : dorobic flansze przyspawac ja pod innym katem do wczesniej rozklepanych na ksztalt kanalow w glowicy 8v rurek ktore w 16v sa nieco "rozplaszczone", potem przerobic { odwrocic o 90 stopni} odcinki "2w1" kolektora no i pewnie dopasowac to do przebiegu oryginalu w komorze silnika, mnostwo roboty. sadze ze kolektor "podobny" czyli ten opisany po przerobieniu powinien poprawnie pracowac z 2.0, czy sie myle? ktos z wiedza na temat{barakuda } mnie oswieci? czy sie oplaca dawac okolo 200 za kolektor i pewnie drugie tyle za dopasowanie go do silnika {bede sie dowiadywal u tlumikarza o cene} czy dac ilesset za robiony od zera czy dorobic tylko dwururke {i ofkors cala reszte wydechu plus tlumiki o poprawnej srednicy}to juz moje przemyslenia sa chodzi mi o wasze opinie na temat przerabiania kolektora rurowego z jednego auta do innego , opinie na temat kolektora polonez gsi w silniku 2.0 dohc oraz moze jakies sugestie podpowiedzi itp co do dobrych tlumikarzy w kraku i okolicy
  
 
nie myslałes o kupieniu kolektora z ritmo i przeróbce go do rwd?
  
 
myslalem, tylko nie ma chwilowo nic, kazmirz stanislaw z lodzi mial jeden to sprzedal juz, sie zagapilem troche, mojego barana z ritmo125 spylilem zanim kupilem argente masz cos na widoku?
  
 
Cytat:
2005-12-14 21:20:19, Bart128 pisze:
myslalem, tylko nie ma chwilowo nic, kazmirz stanislaw z lodzi mial jeden to sprzedal juz, sie zagapilem troche, mojego barana z ritmo125 spylilem zanim kupilem argente masz cos na widoku?


pogadaj z tadzikiem.
z tego co wiem to on planuje jakas kopie czy cos. moze sie dogadadzie i wyjdzie taniej albo cos.

pozatym bart nie dalo sie dluzszego posta napisac ledwo przeczytalem
  
 
Cytat:
2005-12-14 21:20:19, Bart128 pisze:
myslalem, tylko nie ma chwilowo nic, kazmirz stanislaw z lodzi mial jeden to sprzedal juz, sie zagapilem troche, mojego barana z ritmo125 spylilem zanim kupilem argente masz cos na widoku?




no jakbym miał to sam bym łykał

jak bedą dwa to dam znac:d
  
 
Pogadaj z Kania - robil juz wiele DOHCow i pewnie kilka kolektorow do nich...
  
 
z tych przeróbek jakie podajesz to ja chyba wybrałbym na Twoim miejscu zrobienie tego na oryginalnym kolektorze i zdrowej dwururce, jeżeli chcesz zmieniac na barana to są dwie zasadnicze sprawy : do jakich parametrów silnika był dobierany (tzn. głównie chodzi o obroty-> z regóły są to obroty przy których silnik uzyskuje największa moc/monet z naciskiem raczej na moc; druga wartość to wałki rozrządu, i z regóły jak silnik ma barana to te wałki są troszke dłuższe -> czasy współotwarcia obu zaworów, do tego długość dolotu bo od tego się zaczyna przeróbke wydechu, pomijając wartości które w naszych warsztatowych warunkach są nie do zmierzenia) a druga sprawa jak jest wykonany, i tu trzeba by zachaczyć o temat słynnego GSI, którego ja osobiście nie uznaje jako zastępszy do dohc, a to że ktoś po jego założeniu mówi że silnik jest inny to tylko sprawa tego że taki kolektor jest krótszy od standardowego zestawu co poprawi moment ale nie koniecznie i napewno nie na całej długości tylko w dolnych granicach, ale to też nie jest pewne dopóki ktoś nie wrzuci takiego zestawu na hamownie a wtedy w końu by się sprawa wyjaśniła .
Wracając do tych rozwiązań to ja to widze tak:
1. TAK
2. NIE (moje osobiste zdanie, z którym nie trzeba się zgadzac )
3. TAK ale jak już chcesz robić kolektor u tłumikarza to konkretnie pod silnik argi a nie na wzór ritmo
4. że tak powiem gra warta świeczki trafi nie trafi a kase wtopi nie bawiłbym się w to

na koniec wypadałoby dodać że jak ktoś zmienia w silniku kolektor na rurowy to nie jest to koniec zabawy, trzeba się jeszcze liczyć z przeróbką reszty wydechu bo fabryka może nie robiła idealnych wydechów ale każdy element jest umieszczony we właściwym dla siebie miejscu z uwzględnieniem jego przeznaczenia i tak samo trzeba dobierać na nowo tłumiki/komory i ich mijesce jeżeli zmieniamy kolektor na barana, także nie zawsze każdy baran musi byc lepszy od fabryki .

I ostatnia sprawa czy ktoś z nas jest w stanie na dzień dzisiejszy policzyć wydech ale tak profi?? Hmmm wg mnie raczej nie przynajmniej ja nikogo takiego nie znam albo nikt się nie chwalił taką wiedzą, ja także na dzień dzisiejszy nie podejme się tego bo nie posiadam jeszcze kompletnej wiedzy na ten temat żeby policzyć wszystko od A do Z ale specjalnie po to wybrałem taki temat mojej magisterki żeby to co wiem poukładać jakoś składnie i uzupełnic braki a na wylewność osób które tym się zajmują nie ma co liczyć, prosta sprawa taka wiedza kosztuje i trzeba poświęcić wiele czasu żeby to wszystko zrozumieć i nauczyć sie poprawnie wykorzystywać

ps. Bart jako część teoretyczną mam zamiar zrobić wydech do 132 na serii od podstaw z kompletnymi obliczeniami lub zrobić giętarkę do rur cienkościennych, jeszcze nie wiem co wybiore, ale obliczenia dla dohc zrobie napewno bo to jest naprawde ciekawy silnik i od niego wszystko się zaczeło , więc jak masz czas i nie zalezy Ci na wywaleniu kasy w niepewny interes to możęsz poczekać a swoimi przemysleniami w odpowiednim czasie sie podziele
  
 
a własnie ma ktoś dokładne dane silnika Ritmo 125TC?? Głównie wałki i wartości mocy i momentu/obroty i dohc-a 2.0 wtryskowego i gaźnikowego
  
 
Jak się dowiadywałem, same kolanka, kształtki,rurki z nierdzewki na tkaiego "barana" to koszt około 650 zł. Do tego dochodzi koszt pospawania "drutem nierdzewnym" w osłonie argonu i oczywiście dorobienie flanszy.
Firmy tuningowe życzą sobie za zrobienie takiego kolektora od 1100 zł w górę.
Założenie kolektora z Poldka GSI ma podstawową zaletę, bez problemowo i za nieduże pieniądze można kupić nowy układ wydechowy z Poldka czy F125. Tłumiki do Argi to koszt prawie 600 złm, plus 370 zł za dwururkę Bosala która jest tylko w katalogach.


  
 
hmm 650zł?? troche sporawo , a ta cena jest za pogięte rury zgodnie z Twoim projektem czy za gotowe kolanka?? Bo ja swego czasu dowiadywałem się tez na podobny temat to wychodził koszt jednego kolanka około 20zł+/-5zł (no chyba że już nparwade coś szczególnego typu wygięcie nad tylny most to i cena odpowiednia) a mając 20 kolanek 45/90/180 (bo z reguły takie są dostępne od ręki) można zrobić odpowiedni kolektor
  
 
No właśnie , 20 kolanek plus jeszcze kawałki proste, oczywiście cały czas mowa o nierdzewkach. Poza tym w jest problem żeby kupić sobie np. 1.6 m rury fi45 bo mogą sprzedać tylko np. kawałki po 2 lub 3 metry. Ponosisz koszta i zostaje niewykorzystany materiał.
Za 1100 był sam kolektor, podobno obliczany pod twój silnik. Jak się zapytałem ile chcą za zrobienie według moich danych to już nie potrafili powiedzieć. Za kompletny układ wydechowy: kolektor - rury - tłumiki chcieli 1800zł.
  
 
VIGA spod nowego sacza (Tegoborze nad jez.Roznowskim) na pewno zrobi taniej niz 1100. Tyle ze Bartowi chodzi o jeszcze inne pieniadze. Ja bym tez radzil zrobic tylko dwururke albo tak jak pisalem wczesniej.
  
 
Cytat:
2005-12-15 20:36:42, yapko pisze:
VIGA spod nowego sacza (Tegoborze nad jez.Roznowskim) na pewno zrobi taniej niz 1100. Tyle ze Bartowi chodzi o jeszcze inne pieniadze. Ja bym tez radzil zrobic tylko dwururke albo tak jak pisalem wczesniej.



a w jakich cenach Viga robi kolektory ?
  
 
barakuda tu masz troche danych... czasy i wzniosy walkow chyba tez mam gdzies na kompie , poszukam, mialem fajna rozpiske do 128 i do niektorych dohc...

2.0:
ritmo 125tc
125 przy 5800
172 przy 3500

ritmo 130tc
129 przy 5900
176 przy 3600

132 gaznik
112 przy 5600
157 przy 3000

132argenta i.e
122 przy 5300
172 przy 3500
  
 
Cytat:
2005-12-15 20:48:47, Koniu pisze:
a w jakich cenach Viga robi kolektory ?



Viga jest chyba jedną z lepszych firm w naszym kraju, której wyroby sa naprawde profi a przy tym ceny nie są kosmiczne i nawte w niektórych przypadkach dosyć przystępne ceny kolektorów
ceny za kolanka które podałem pochodzą właśnie z Vigi

ps. Bart jeszcze charakterystyki wałków jak byś miał bo to jest bardzo ważne

[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2005-12-15 21:18:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2005-12-15 21:19:42 ]
  
 
Viga Tuning - nowa strona

Chcialem Ci Koniu znalezc telefon a tu nowa stronka , jest nawet sklep internetowy. Kolektory rurowe od 400 zl, nierdzewka ok 800 zl. Sami zobaczcie. Mysle ze w cenie moznaby od razu hamowanie wytargowac. Wlasciciel bardzo fajny facet (Aleksander Drogos).
  
 
To cos mi sie wydaje ze sobie coś zamowie i zrobie prezent pod choinke
  
 
Cytat:
2005-12-15 21:48:08, Koniu pisze:
To cos mi sie wydaje ze sobie coś zamowie i zrobie prezent pod choinke


no nie mów że do kanta?? masz jeszcze tego parcha??
  
 
Cytat:
2005-12-15 22:51:05, mar125 pisze:
no nie mów że do kanta?? masz jeszcze tego parcha??



oczywiscie ze mam . A czemu mialbym sie go pozbyć ?
Fotki w profilu..torszeczke nieaktualne..ale jak lud sie domaga i chce zobaczyc moge pstryknąć fotę.


[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2005-12-15 23:49:41 ]
  
 
Cytat:
2005-12-15 23:48:29, Koniu pisze:
oczywiscie ze mam . A czemu mialbym sie go pozbyć ? Fotki w profilu..torszeczke nieaktualne..ale jak lud sie domaga i chce zobaczyc moge pstryknąć fotę. [ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2005-12-15 23:49:41 ]



ale te foty w profilu to stare jakies takie...
jasne że tak wodzu,lud i pospolstwo sie domaga...
może jakiś opis zmian dokonanych od "wtedy"?
cos sie zmienilo?