Krzywa kierownica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem.
W lutym zeszłego roku, koleś uderzył zderzakiem swojego auta w felge mojego bolidu (dokładnie jakieś 10 cm nad osią). Z powodu braku funduszy wymieniłem tylko krzywy amortyzator i pojechałem na zbieżność. Wszystko byłoby ok. gdyby nie jedem mały szczegół. Po stłuczce zauważyłem, że mam kierownicę skręconą o ok. 90 stopni. W warsztacie ustawili zbieżność i przekręcili kierownice w taki sposób, żeby była prosto.
Cały rok jeździło mi się b. dobrze, ale w lutym tego roku znowu coś się popsuło.
Kierownica znowu się skrzywiła o ok. 90 stopni i samochód ściąga w lewo. Podczas kręcenia w miejscu kierownicą (wiem, że tak nie można) w prawo tuż przy końcu słychać jakieś głośne stuknięcia najpierw jedno i prawie na samym końcu drugie. Kierownica jakby na chwilę się blokuje i kiedy kręcę w lewo (w miejscu) znowu słyszę dwa głośne stuki.
Co to może być?
Czy przekładnie da się samemu naprawić?
W likned zostało wymienione: tuleje, gumy, łączniki stab., sworznie wahacza, końcówki drążka. Myślałem, że kierownica chociaż troszeczke się przekeci.

Czy maglownicę można wyciągnąć i naprawić samemu?
pozdrawiam
  
 
Nie wiem, czy maglownicę da się naprawić samemu - można ją samemu wyjąć. Moja wiedza jest taka, że jak masz maglownicę TRW, to można ją regenerowac, jeżeli inną - niestey wszystko jest tam zaciśnięte. Koszt regeneracji to około 800PLN.
Pojedź do sensownego warszatu, ustaw zbieżność, bo wgląda to tak, jakby coś sie odkręciło.
A jazda takim samochodem raczej nie należy do bezpiecznych.
  
 
jak kiedys ktos juz powiedzial regeneracja to rozwiazanie problemu na kilka tysiecy km. Ja kiedys dalem do regeneracji przeekladnie wystarczylo na 2000 km , dlatego tez odradzam i proponuje sprawna uzywke kupic, taka juz znajdziesz za 200-300 zl
A to ze sciaga to moze byc przyczyna np sworznia , najlepiej wejdz pod auto zobacz stan zawieszenia a pozniej przygladnij sie czy moze drazek kierowniczy nie jest ugiety.
  
 
w sobote wymienialem calye przednie zawieszenie:
gumy stabilizatora (oryginalne)
łączniki stabilizatora
tuleje wahacza (razy 4-oryginalne)
sworznie wahacza
końcówki drążka
(wszystko po obu stronach).

Dzisiaj kierownica sama się przestawiła i jest prawie prosta. NIe mam pojęcia w jaki sposób (nie słyszałem żadnego stuku).
Dzisiaj pojadę na zbieżność, ale czy to ma coś wspólnego z kolumną kierownicy?

P.S. Nie ma wspomagania.
  
 
up
Chciałem tylko dodać, że kierownica przeskakuje mi tylko podczas kręcenia wprawo. Kiedy kręcę w lewo nic sie nie dzieje i nic nie stuka.
Stukać zaczyna dopiero kiedy kręcę w prawo (od wyprostowanych kół). Koła max. skręcone w prawo, a kierownica sobie przeskakuje.

Macie jakieś pomysły?

Byłem w 3 warsztatach i oczywiście było sapanie. Trzeba wyciągnąć popatrzeć.... i tylko za to leci 150 zl.

Jutro biorę się z kolegami za wyciągnięcie maglownicy (będzie mnie to kosztowało pare piwek ).
Na co zwrócić uwagę?
Co wymienić?
Jak to zrobić delikatnie, żeby nic bardziej nie rozwalić?
Może ma ktoś jakiś schemat maglownicy do mojego essiego?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-25 17:38:47, rafal_lodz pisze:
... Na co zwrócić uwagę? ....



zwroc uwage na ilosc wypitego alkoholu , pamietaj im wiecej wypijesz tym bardziej mozesz zapomniec o przykreceniu czegos a z tym nie ma zartow
  
 
ja pił nie będę
To będzie pod kontrolą.
Pytam się powarznie, bo nie wiem czy jest sens ją wyjmować, skoro mogę nic nie zrobić.
Czy przyczynę takiego stukania da się zlikwidowac jakimś domowym sposobem?
(i nie chodzi mi tu o głośniejsze radio).
  
 
Szkoda że nie wyjąłeś jej przy okazji robienia zawieszenia. Bo żeby ją wyjąć musisz opuścić ramę pomocnicza i ogólnie mieć samochód na kołkach.
  
 
co to jest ta rama pomocnicza?