Ile można załadować do kombi MKVII z LPG ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - niedługo ruszam w dalszą trasę na długi weekend z 5 osobami na pokładzie (w sumie ok 350kg). I chciałbym wiedzieć ile jeszcze bagażu mogę zabrać zważając na fakt że mam LPG - czyli dopuszczalna ładowność mojego Essa (ok 480 kg - chyba ??) jest pomniejszona na start o masę instalacji (50 kg) + pełny zbiornik (ok. 35 kg) czyli do dyspozycji zostaje mi ok 40 kg na bagaż :/ Czy zdaża się Wam czasem przeładować - i jakie to może mieć skutki dla zawiasów ??

Wiem że niektórzy z Was używają Essów jako ciężarówek więc proszę o jakieś opinie na ten temat.
Z góry dzięki
  
 
ja ladowalem sie w zimie do 3D w 5 osob, z butla gazu i pelniutkim bagaznikiem... jak boisz sie o zawias ze bardzo Ci siadzie to polecam kupic gumy usztywniajace i wsadzic w sprezyny, koszt niewielki a napewno odciazy troche amorki...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 

moge Ci tylko doradzic z punktu widzenia techniki jazdy

mam MKVII 5d i na wakacje tylko 2 osoby, ale tylna kanapa polozona i pod sufit wyladowany.. trasa Wawa-3miasto-Wawa

1. zaladuj tak, abys mogl dalej uzywac lusterko wsteczne - ja jestem bardzo do niego przyzwyczajony i fatalnie mi sie jechalo bez niego, nie mowiac o tym, ze czasami nie widzialem, czy moge probowac wyprzedzic czy tez nie (czy ktos za mna jedzie, czy tez nie) - to chyba jest niezgodne z przepisami taki zaladunek...

2. moze rozpedza sie wolniej ale... calkowicie inaczej zachowuje sie na trasie na zakretach - z samochodu nadsterownego staje sie potwornie podsterowny w poczatkowej fazie zakretu a pozniej pod koniec ponownie nadsterowny - wniosek: znacznie wolniej jechac (chociaz moze inne zawieszenie w kombi powodujue, ze jest inaczej...?)

3. hamuje jakby byl autobusem - znacznie wydluzona droga hamowania

4. i kazda dziura to masakra
  
 
wewnetrzne lusterko wsteczne nie jest wymagane o ile masz prawe lusterko zewnetrzne, widziales kiedys dostawczaka?
choc co prawda to prawda, ciezej sie bez niego jezdzi, zwlaszcza jak ktos sie do niego przyzwyczai, i (tak jak ja) ma plaskie lusterko zewnetrzne, nic w nim nie widac:/


-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2006-04-26 11:39:16, zenq pisze:
wewnetrzne lusterko wsteczne nie jest wymagane o ile masz prawe lusterko zewnetrzne, widziales kiedys dostawczaka? choc co prawda to prawda, ciezej sie bez niego jezdzi, zwlaszcza jak ktos sie do niego przyzwyczai, i (tak jak ja) ma plaskie lusterko zewnetrzne, nic w nim nie widac:/



ale uwaga! dostawcze nie maja wstecznego (a w kazdym razie wiekszosc), a osobowe sa homologowane ze wstecznym - nie jestem w tym mocny, ale kiedys znajomy mi opowiadal dyskusje z policja, w efekcie czego musial przeladowywac tak, aby cos widzial (a chodzilo o poloneza i napewno nie trucka)

jesli mialbys racje, to teraz rozumiem dlaczego w moim pierwszym maluchu jak wybieralem opcje Top-compfort-lux dostalem dodatkowe lusterko prawe w kolorze zderzaka

ale przyzwyczajenie gora!!!
  
 
Z tym hamowaniem to sam kiedyś zauważyłem. Byłem pewien że wyhamuje i o mało nie wjechałem gościowi w tylek na skrzyżowaniu :/ Gumy usztywniające - w sumie niezły pomysł - poszukam na allegro. - Ale na jaki rozmiar sprężyn?? Bo zupełnie si9ę w tym nie orientuje :/

  
 
Cytat:
2006-04-26 11:50:02, ndaniel80 pisze:
Z tym hamowaniem to sam kiedyś zauważyłem. Byłem pewien że wyhamuje i o mało nie wjechałem gościowi w tylek na skrzyżowaniu :/ Gumy usztywniające - w sumie niezły pomysł - poszukam na allegro. - Ale na jaki rozmiar sprężyn?? Bo zupełnie si9ę w tym nie orientuje :/



gumu zwykle do malucha badz mercedesa - zawsze beda pasowac
  
 
Ja kiedyś wsadziłem 35 kanoldów ważących 30 kilo jeden, do mk4. I nie padł wytrzymał I etap budowy, teraz jeżdżę mk6 kombi i do końca budowy nie wytrzyma.
  
 
No fakt pamiętam niejedne rodzinne wakacje w MKIII a potem w MKIV, gdzie auto z 5 osobami załadowane było po sufit i nic mu sie nigdy nie stalo

A teraz wciaz szukam tych gum na allegro ale one mają różne wysokości - czy 35mm będzie pasować do tyłu. Bo zaglądałem pod spód i wydaje mi sie ze osdtepy są tam zbyt duże aby taka guma nie wypadała Montował już ktoś kiedyś coś takiego w MKV - MKVII ??
  
 
A ma ktoś może zdjęcie jak te sprężyny wyglądają w kombi bo wysłałbym gościowi żeby mi dobrał. Ja niestety nie mam przy sobie aparatu a sprawa jest dość pilna
  
 
nie baw się w allegro tylko idź do byle sklepu z częściami i kup 4 gumy na tył a koszt to 4zł za jedną. Bedziesz miał odrazu i nie zapłacisz za przesyłkę i oczywiście dobierzesz na miejscu
  
 
A czy założenie tych gum na część sprężyny (usztywnienie części sprężyny) nie spowoduje większego zużycia pozostałych zwojów?? Po powrocie mam zamiar zdjąć te gumy (jak po udanym seksie P) i chce aby wszystko było po staremu
  
 
I co nikt tego nie robił bądź nie ma zdania ??
  
 
kompletnie się nic nie dzieje !!! Nie musisz sie martwić
  
 
Cytat:
2006-04-26 20:59:21, ndaniel80 pisze:
I co nikt tego nie robił bądź nie ma zdania ??



a robil i ma zdanie

jezdze na takich do dzis (od roku) a moj szwagier ze 3 lata.

W kazdego springa wkrec po 2 gumy zostawiajac '1 zwoj' przestrzeni miedzy nimi. wkrec je mniej wiecej po srodku.

w sklepach dostepne sa dwie wysokosci tych gum - polecam te wyzsze.
  
 
Dzieki za info. Czuje sie uspokojony. Zamontuje tylko po jednej - juz zamówilem i jutro bedą. Jak początkowo gadalem z gosciem co tym handluje to tez proponowal mi do Escorta dwie (35mm) - tak jak opisaliscie. Ale jak zrobilem mu fotke to sie okazalo ze u mnie i u kumpla tez w MKVII wygląda to tak jak nizej i potrzebna jest jedna za to 60mm:

Pozdrawiam