Wyciek płynu z układu chłodzenia - Escort 96r 1.3 monowtrysk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem nowy na tym forum i bardzo przepraszam, że od razu zaczynam od pytania. Przeszukałem podobne tematy na forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moją bolączkę.
Mam Essiego 96r z silnikiem 1.3 (chyba identyczny jest we Fieście), którym jeżdżę w Irlandii, czyli mam kierownicę itd. po przeciwnej stronie
Od niedzieli mam poważny wyciek z układu chłodzenia jakieś 2l/godz
Nie jest to wyciek z pompy wody, przepatrzyłem też chyba wszystkie rurki związane z chłodzeniem i ogrzewaniem kabiny itd. i nie zlokalizowałem miejsca wycieku. Woda wypływa na połączeniu silnika ze skrzynią biegów w miejscu gdzie znajduje się rozrusznik i blaszka osłaniająca koło zamachowe. W pobliżu tego miejsca nie ma żadnego elementu, które ma styczność z wodą.
Przepatrzyłem też blok silnika w miejscach do których miałem dostęp, czy przypadkiem nie ma wycieku gdzieś indziej i czy przypadkiem woda nie spływa sobie gdzieś swobodnie po bloku i wypływa akurat na połączeniu silnika ze skrzynią biegów - ale tam też nic nie znalazłem.
Brakuje mi już sił i pomysłów gdzie szukać przyczyny
Najczarniejszy scenariusz jaki przychodzi mi do głowy to pęknięcie bloku (pod głowicą sucho).
W związku z moją bolączką mam dwie prośby:
1.Może ktoś potrafi mi coś podpowiedzieć
2.Może ma ktoś schemat silnika, elektryki itd do mojego modelu w wersji elektronicznej, lub pomoże mi takie coś znaleść i wyśle mi na opit@op.pl

Z góry dzięki za wszelaką pomoc
  
 
Obejżyj pożądnie przewody (rury) doprowadzające wode do nagrzewnicy. To całkiem niedaleko od rozrusznika, może tam coś pękło i chlapie na silnik...

Witamy w FEFK
  
 
W moim silniku rozrusznik znajduje się z przodu, a przewody do nagrzewnicy idą z drugiej strony kadłuba do kabiny.