| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
opit Chełmek | 2006-04-25 19:38:17 Witam.
Jestem nowy na tym forum i bardzo przepraszam, że od razu zaczynam od pytania. Przeszukałem podobne tematy na forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moją bolączkę. Mam Essiego 96r z silnikiem 1.3 (chyba identyczny jest we Fieście), którym jeżdżę w Irlandii, czyli mam kierownicę itd. po przeciwnej stronie
Od niedzieli mam poważny wyciek z układu chłodzenia jakieś 2l/godz
Nie jest to wyciek z pompy wody, przepatrzyłem też chyba wszystkie rurki związane z chłodzeniem i ogrzewaniem kabiny itd. i nie zlokalizowałem miejsca wycieku. Woda wypływa na połączeniu silnika ze skrzynią biegów w miejscu gdzie znajduje się rozrusznik i blaszka osłaniająca koło zamachowe. W pobliżu tego miejsca nie ma żadnego elementu, które ma styczność z wodą. Przepatrzyłem też blok silnika w miejscach do których miałem dostęp, czy przypadkiem nie ma wycieku gdzieś indziej i czy przypadkiem woda nie spływa sobie gdzieś swobodnie po bloku i wypływa akurat na połączeniu silnika ze skrzynią biegów - ale tam też nic nie znalazłem. Brakuje mi już sił i pomysłów gdzie szukać przyczyny
Najczarniejszy scenariusz jaki przychodzi mi do głowy to pęknięcie bloku (pod głowicą sucho). W związku z moją bolączką mam dwie prośby: 1.Może ktoś potrafi mi coś podpowiedzieć 2.Może ma ktoś schemat silnika, elektryki itd do mojego modelu w wersji elektronicznej, lub pomoże mi takie coś znaleść i wyśle mi na opit@op.pl Z góry dzięki za wszelaką pomoc |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2006-04-25 22:01:30 Obejżyj pożądnie przewody (rury) doprowadzające wode do nagrzewnicy. To całkiem niedaleko od rozrusznika, może tam coś pękło i chlapie na silnik...
Witamy w FEFK |
opit Chełmek | 2006-04-26 19:52:07 W moim silniku rozrusznik znajduje się z przodu, a przewody do nagrzewnicy idą z drugiej strony kadłuba do kabiny. |