Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-03-21 23:31:35 Stukneło 270tys. Do tej pory jesli chodzi o silnik nie było żadnych napraw - pracował jak szwajcarski zegarek.
Problemy zaczęły się w momencie gdy padła mi instalacja gazowa (zrobiło się jakieś spięcie w instalacji i popaliło mi komputer instalki i kontrolkę w kabinie) co zmusiło mnie do dwutygodniowej jazdy na benzynie - sądziłem że wyjdzie to tylko silnikowi na zdrowie - jak się okazało - wręcz przeciwnie... Po dwutygodniowej jeździe na PB zaczęło strasznie trząść silnikiem, na wolnych obrotach gaśnie, dusi się, kopci na biało (czego nigdy do tej pory nie robił) i co najgorsze - wypił mi cały płyn chłodzący!!! Z tego co pamiętam to chyba JACO w swoim byłym Esperaku miał podobny problem i okazało się że uszczelka pod głowicą do wymiany??? ...natomiast oleju nie bierze mi nic a nic...nigdy nie musiasłem dolewać i tak jest teraz... tylko co z tym płynem chłodzącym? gdzie on się podział? P.S. W ostatnich miesiącach wymieniłem: -świece -kable WN -pompę paliwa -filtr paliwa a niecały rok temu: -olej -filtr oleju -płyn chłodzący -filtr powietrza -płyn hamulcowy w związku z tym nie jest to chyba przyczyna żadnego z powyższych... |
![]() maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2006-03-21 23:50:33 na 99,9% uszczelka pod głowicą
Płyn dostaje sie do cylindrów i stąd ten biały dym oraz problemy dym i problemy z zapalaniem. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2006-03-22 00:39:10 Ale problem
To jest drobiazg ![]() |
![]() sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-03-22 09:28:41 uszczelka...
u mnie było znacznie delikatniej .. lekko czasami zakopcil na biało , i miał lekko nierówne niskie obroty poza tym bez przygód, i płyn wsiąkał , najpierw powoli , potem szybciej , az zaczelo isc do oleju |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2006-03-22 09:32:14 Możesz sie tylko cieszyć, ze płyn uciekł do cylindrów a nie do oleju, miałem to samo. tylko dziwne że uszczelka strzeliła na Pb, zawsze się mówiło że to gaz ma złe skutki bo wyższa temperatura spalania, a tu prosze jaki Kyrk. Zreszta czego się dziwisz, 270 tys. km to bardzo dobry wynik jak na uszczelkę. Ja to juz przerabiałem.
Pozdrawiam i trzymaj się |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-03-22 10:12:42 Utop gnoja w Wiśle ![]() |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2006-03-22 10:15:46 Łukasz, tak jak napisałeś, u mnie objawy były identyczne.
Przy wymianie splanuj głowicę, wymień wszystkie możliwe uszczelki i uszczelniacze i KONIECZNIE WYMIEŃ (ja nie wymieniłem) śruby kotwiczące głowicę. Po czasie podjedź na sprawdzenie dokręcenia śrub (ja nie sprawdzilem). |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-03-22 10:36:18
...czyt. jedź do p. Sławka... ![]() |
![]() Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2006-03-22 11:37:07 a ja sadze ze to padniecie uszczelki niema zwiazki z jada na PB i chyba to tylko zbieg okolicznosci ![]() |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2006-03-22 12:44:28 Być może uszczelce zaszkodziła awaria instalki gazowej np. za bogata mieszanka. |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-03-22 12:46:46 JACO! Jaki był łączny koszt? Pamiętasz? |
![]() Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2006-03-22 13:21:17 ja zmnieniałem uszczelkę ..
z planowaniem głowicy i zmianą uszczelniaczy wyszło ok 500-600 zł dokładnie nie pamiętam pozdro |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-03-22 13:55:51 ...właśnie dzwoniłem do Sławka (nasz Warszawski spec od Espero)
i powiedział że PEŁNA naprawa (czyli: uszczelka, uszczelniacze, planowanie) napewno nie przekroczy 800pln... A TAK PRZY OKAZJI CHCIAŁEM OZNAJMIĆ KOLEGOM Z KLUBU ŻE DZIŚ WŁAŚNIE ZAPADŁA DECYZJA O SPRZEDAŻY ESPERO... ...jak tylko doprowadzę silniczek do porządku to opycham go jak najprędzej... |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-03-22 13:59:48
i za czym się rozglądasz...? ![]() P. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-03-22 14:05:23
GRATULUJĘ!!!! A serwis bym zostawił kupcowi. |
kwiatkowski Ząbki | 2006-03-22 14:06:33 Koszty wymiany uszczelki:
-planowanie+wymiana uszczelniaczy(u szlifierza)-100zł -zestaw uszczelek+uszczelniacze+pasek ok. 150zł -śruby ok. 60zł -plyny ok 30zł -robocizna - nie wiem robiłem sam Ceny na bazie doświadczeń z inym autem, ale silnik podobny 1 wałek 8zaworów, pasek rozrządu. Czas roboty ok 8 godzin z dojazdem do szlifierza. |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-03-22 16:09:22
W dalekich planach pozostaje cały czas VW Passat B5 1,9 tdi... Jednak ponieważ "tak się porobiło" że aktualnie nie mam KOMPLETNIE NIC aby dołożyć do tego co będę miał po sprzedaży Esperaka, to będę zmuszony kupić TYMCZASOWO Golfa III 1,9 tdi co by mieć czym do pracy i na uczelnię dojeżdżać do póki się nieodkuję finansowo... ![]() |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2006-03-22 18:03:07 Łukasz mogę tylko potwierdzić - ja dałem coś ok. 650 zł. po znajomości, niestety wykonanie średnio fachowe.
Opłaca Ci się wymieniać Esperaka na Golfa III ???? |
kwiatkowski Ząbki | 2006-03-22 18:52:34 Ja miałbym wątpliwości czy zamienić espero o znanej przeszłości, znanym przebiegu na nieznanego pochodzenia vw. Ani komfort, bezawaryjność nie przemawiają za takim wyborem. Jeżeli zmieniać samochód to moim zdaniem na coś wyraźnie lepszego (dobry wybór passat b5), a to wiąże się z kosztem ponad 30tys.
Ps Jedna awaria tragedii nie czyni. Niedawno były na allegro nowe głowice do 1.8 po 500zł. (podmiana niekosztowałaby więcej niż 300-400zł, a pół silnika nowe). |