MotoNews.pl
8 Proble z przyspieszeniem (144703/0) - PT
  

Proble z przyspieszeniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!!!!!!!!posiadam 318 z motorem m40.lecz zaczol brac olej i stukac walek rozrzadu.kupilem drugi taki sam z malym pzebiegiem.po przelozeniu wszystko ok.ale w porownaniu z poprzednim jest o wiele slabszy i nie ma tego przyspieszenia.czy ktos mial cos takiego???????????moze powinienem zresetowac komputer?ale jak i czy cos to da?prosze o jakakolwik pomoc lub porade.z gory dzieki!pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
odłącz klemy na 15 minutek, to zresetuje komputeri powinno smigać jak oprzednio
  
 
witam!!!!!!!!!dzieki za podpowiedz.zaraz popedze to zrobic tylko mam je odlaczyc przy zaplonie wlaczonym czy wylaczonym czy to moze jest bez roznicy?pytam bo w tych sprawach jestem zupelnie zielony.pozdro!!!!!!!!!
  
 
Odłączanie akumulatora zawsze należy wykonywać przy wyłączonym zapłonie.

Mało prawdopodobne, aby ten problem z silnikiem mógł być rozwiązany przez zresetowanie komputera. Zresztą chyba przy wymianie silnika był odłączony akumulator.

Jeśli silnik jest sprawny mechanicznie, to problemu należy poszukiwać w sterowaniu silnikiem, a to jest zwykle długa droga. W twoim przypadku udałbym się do warsztatu.
  
 
Sprawdzałeś wszystkie filtry + pompe paliwa i olej w silniku?? Mogą to być jeszcze zaworki do ustawienia lub jakieś roszczelnienie w silniku - można by nalac np. DOKTORKA i jeśli to pomoże to oznacza ze np pierścienie były luźne ,doktor to uszczelnił i zwiększyła sie kompresja. A jak to nic nie da to moze tylni most?? Mechanik by musial to sprawdzic.
  
 
Cytat:
2006-05-03 11:49:51, Wielebny pisze:
można by nalac np. DOKTORKA


witam
wiesz, jesli tak zrobi to moze i bedzie mial lepsza kompresje przez powiedzmy tysiac km, ale potem to juz mu zupelnie silnik padnie... takie rzeczy robia wszyscy (prawie) handlarze i komisy, widzialem i powiem ze nigdy bym nie kupil ani nie chcial wozu z czyms takim w silniku...
co do utraty mocy to warto rzeczywiscie sprawdzic elektryke, zawory, ale jak napisal Zyggy to dluga i zmudna droga.
pozdr k1c
  
 
Jesli zaleje tzw doktorka (tylko do sprawdzenia) i sie polepszy to juz wie ,że bez rozebrania silnika sie nie obejdzie i jak odrazu weźmie sie za rozebranie tego wszystkiego to i awaria nie bedzie sie pogłebiać. Moze być jeszcze skrzynia biegów - jakis simmer puścił i zaczyna żygać olejem i traci moc.
  
 
Cytat:
2006-05-01 19:21:02, karol5515 pisze:
witam!!!!!!!!!posiadam 318 z motorem m40.lecz zaczol brac olej i stukac walek rozrzadu.kupilem drugi taki sam z malym pzebiegiem.po przelozeniu wszystko ok.ale w porownaniu z poprzednim jest o wiele slabszy i nie ma tego przyspieszenia.czy ktos mial cos takiego???????????moze powinienem zresetowac komputer?ale jak i czy cos to da?prosze o jakakolwik pomoc lub porade.z gory dzieki!pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Czy posiadasz inst.gazową??
i jeszcze jedna sprawa wymieniłeś wałek rozrządu czy motor bo jakoś nie sprecyzowałeś dokładnie,jeśli motor to przy wymianie może coś popieprzyliście??może coś jest nie tak podłączone jak powinno być,to się zdarza.najlepiej opisz wszystko jeszcze raz bardziej precyzyjnie.
  
 
witam!! ja mam podobny problem autko muli sie strasznie przy czym pobiera dwa razy tyle paliwa.POdlaczalem moja e 36 316i pod komputer i mechanik kazal wymienic swiece wymienilem i rezultatu nie ma tez nie wiem co mam zrobic. pozdrawiam!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2006-05-04 10:03:31, szczepan24 pisze:
witam!! ja mam podobny problem autko muli sie strasznie przy czym pobiera dwa razy tyle paliwa.POdlaczalem moja e 36 316i pod komputer i mechanik kazal wymienic swiece wymienilem i rezultatu nie ma tez nie wiem co mam zrobic. pozdrawiam!!!!!!!!!!



Wymień przepływomierz
  
 
witam.motor byl caly wymieniony na drugi a wszelkie podlaczenia zostaly podlaczone tak jak wczesniej dwa razy sprawdzalem.zresetowalem komputer wedle zalecen ale nie zauwazylem zadnej poprawy.zauwazylem ze przy wcisnieciu pedalu gazu do konca np. na dwojce zaczyna puszczac czarnawy dymek z komina a przyspieszenie jest jak w fiacie 126p.przejechalem juz ladnych pare kilometrow i stan oleju jest bez zmian ale koncowka wydechu jes czarna i wilgotna a spalanie jest o wiele wieksze od poprzedniego silnika.spruboje jeszcze z przeplywomierzem mam tylko nadzieje ze to jest to bo z tego co sie orjetuje to troche kosztuje.pozdro!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Przepływomierz w używce nie jest taki drogi. Módl się lepiej, aby ten nowy silnik nie był gorszy od starego. Wtedy to dopiero załamka.
  
 
A zapytam jeszcze tak z ciekawości:
kto robił przekładkę silnika? Czy ktokolwiek sprawdzał ciśnienie sprężania drugiego silnika? Czy była robiona analiza spalin?
Bo jeśli nie, to od tego należałoby zacząć.
  
 
a ja stawiam na przepływomierzjeżeli olej w normie a przykapca delikatnie to ewidentnie nie spala dobrze mieszanki.napisz jeszcze jakiego koloru są świece.
  
 
Cytat:
2006-05-04 17:41:28, vicia pisze:
Przepływomierz w używce nie jest taki drogi. Módl się lepiej, aby ten nowy silnik nie był gorszy od starego. Wtedy to dopiero załamka.



Kumpel miał problem z pzrzepływomierzem i pojechał do mechniora sepcjalisty (w toruniu)który go rozebrał i powymieniał jakis zaworki ,itd. od tego czasu nie ma z tym problemów wprawdzie było to w Mesiu a nie BMW ale może jest tez taka akcja do przeprowadzenia w bejcy??
  
 
W M40 przepływomierz jest mechaniczny, czyli z klapką. Daje się naprawić.
  
 
witam!! tez mam problem z przyspieszeniem. mam e36 316i na pelnym wtrysku i ewidentnie nie spala mieszanki wymienilem swiece sonda dziala przwidlowo silnik rowno pyka ale jak sie stanie kolo wydechu to slychac tak jakby cos nierowno palilo. mam jeszcze jedno pytanie czy to jest normalna rzecz ze gdy silnik pracuje i otkreci sie korek wlewu oleju do silnika to dlawi sie i schodi z obrotow tak jakby mial zaraz zgasnac? prosze o jakakolwiek rade
  
 
Cytat:
2006-05-06 08:16:49, szczepan24 pisze:
witam!! tez mam problem z przyspieszeniem. mam e36 316i na pelnym wtrysku i ewidentnie nie spala mieszanki wymienilem swiece sonda dziala przwidlowo silnik rowno pyka ale jak sie stanie kolo wydechu to slychac tak jakby cos nierowno palilo. mam jeszcze jedno pytanie czy to jest normalna rzecz ze gdy silnik pracuje i otkreci sie korek wlewu oleju do silnika to dlawi sie i schodi z obrotow tak jakby mial zaraz zgasnac? prosze o jakakolwiek rade


Nie będe ukrywał ,że to holernie źle jak odkręcasz korek oleju w silniku i zaczyna motor szaleć. Po odkręceniu korka nie powinno być zmian lub powinień troche głośniej chodzić bo zaciąga wiecej powietrza. Przykryj tylko korkeim wlew na chwilie i podnieś jak będzie dymek to oznacza ze silnik bierze olej.
  
 
witam.swiece sa koloru zoltego ale tuz przy koncu gwintu sa czarne wiec zolty jest tylko koniec elektrody.na starym silniku zanim zaczol pic olej to byly cale i nie zolte ale takie szaro biale.bylem u mechanikow ale tylko jeden rozebral przeplywke i tam cos robil.tam jest takie kolko ktorym pokrecil,skasowal 50 pln a w sumie roznicy nie ma.jeden sprawdzal cisnienie i bylo ok.stwierdzil ze to prawdopodobnie moga byc wtryski.w sumie to nie ma w szczecinku dobrego mecha od betek.jest jeden ale za samo wjechanie kasuje 50 pln a jaka kolwiek djagnoza konczy sie ok 100-200 pln bez usuwania przyczyny.dlatego ratoje sie jak moge.spruboje jeszcze przelozyc wtryski.a moze wiesz dokladniej jak mozna zregenerowac przeplywke?????????????????????
  
 
Cytat:
2006-05-06 10:32:15, Wielebny pisze:
Nie będe ukrywał ,że to holernie źle jak odkręcasz korek oleju w silniku i zaczyna motor szaleć. Po odkręceniu korka nie powinno być zmian lub powinień troche głośniej chodzić bo zaciąga wiecej powietrza.


nie jest to prawda!!!
dobry motor w bmw po odkręceniu korka delikatnie zejdzie z obrotow.
Cytat:

spruboje jeszcze przelozyc wtryski.a moze wiesz dokladniej jak mozna zregenerowac przeplywke?????????????????????


jeżeli motor pracuje równo na wolnych obrotach to nie sądzę aby to była wina wtrysków że nie ma mocy,co do przepływomierza to skorzystaj z wyszukiwarki gdzieś powinno być napisane o umyciu go.
motor najprawdopodobniej masz dobry,problem jest ze sterowaniem,ale ciężko jest od razu zdiagnozować przyczynę.a może rozrząd jest źle ustawiony????????to też jest prawdopodobne,wystarczy że o ząbek jest przestawiony.