Sekwencja w lecie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
1 czy auto z sekwencją pali mniej w lecie czy tak jak w zimie?
2 który gaz jest "lepszy" letni czy zimowy?
  
 
-Pali tyle w lecie co beny + 20%
-Pali tyle co w zimie beny + 20%
-gaz zimowy lepszy w zimie
-gaz letni lepszy w lecie
  
 
Pytam o spalanie ponieważ na sekwencji gaz włącza sie na ciepłym silniku wiec nie ma takich różnic jak na benzynie !
Czy różnica w spalaniu i osiągach jest na gazie letnim i zimowym-ze względu na inną mieszankę gazu?

Ps zmień ton.
  
 
Jakie pyt. taka odp. Dobrze skalibrowana instalka pali 20% więcej gazu niż beny więc... W zimie dochodzi jeszcze rozgrzewanie silnika dość długie bo przy -15* nagrzanie silnika do co najmniej 30* zabiera troche czasu i paliwa więc jeżdżąc na krótkich odc. jeździ się na benzynie.

Jeśli chodzi o osiągi to nie zauważyłem może dlatego, że w zimie ze względu na śnieg itd. jeżdże zdecydowanie wolniej.

Na gazie samochód zawsze będzie zmulony mniej lub bardziej tyle, że przy sekwencji raczej mniej pomimo, że moc i moment samochodu (zmierzony na hamowni) jest można powiedzieć identyczny.
  
 
Moj spala okolo litr gazu wiecej niz benzyny, benzyny 8,5-9 gazu 9,5-10 i bynajmniej nie przy wolnej jezdzie.
Do 5 tysiecy obrotow spadek mocy od 2 do 3 koni , miedzy 5 a 7 tysiecy do 5 koni.Takze wyregulowana jest ok.

Co rozumiesz przez zamulenie skoro na hamowni wychodza wartosci zblizone do benzyny w pelnym zakresie obrotow.Ja nieczuje jakiejkolwiek roznicy w jezdzie na gazie czy na benzynie mimo tego nieznacznego spadku.Jakies dziesietne sekundy roznicy nie jest sie w stanie wyczuc na oko.
  
 
Cytat:
2006-04-26 21:53:57, Rafalb33 pisze:
Moj spala okolo litr gazu wiecej niz benzyny, benzyny 8,5-9 gazu 9,5-10 i bynajmniej nie przy wolnej jezdzie. Do 5 tysiecy obrotow spadek mocy od 2 do 3 koni , miedzy 5 a 7 tysiecy do 5 koni.Takze wyregulowana jest ok. Co rozumiesz przez zamulenie skoro na hamowni wychodza wartosci zblizone do benzyny w pelnym zakresie obrotow.Ja nieczuje jakiejkolwiek roznicy w jezdzie na gazie czy na benzynie mimo tego nieznacznego spadku.Jakies dziesietne sekundy roznicy nie jest sie w stanie wyczuc na oko.


A jednak ja czuje...
Moc i moment ten sam ale wkręca się nieco wolniej i efekt jest taki, że gubi od 1 do 2 sek do setki w zależności od gazu. Tak jest w każdym samochodzie z sekwencją. U mnie elastyczność jest troche lepsza niż na benie i to czuje na wykresie z hamowni też to widać, moc ta sama i przekłada się to na Vmax u mnie tak samo na LPG i na benie.
  
 
Wykonywalem pomiar moze nie profesjonalny zbytnio bo stoperem wieloktornie na benzynie i gazie. ne benzynie usredniajac czas z kilku przejazdow wyszlo 8,8 do setki(katalogowo 8,7)na gazie 9,2.
MImo ze pomiar wykonywany tylko stoperem, ale wielokrotnie to obrazuje ze roznica jest naprawde niewielka i w codziennej jezdzie tego nieczuc .W drugim samochodzie rozniez robilem kiedys pruby to wyszlo jakies 0.6 z tego co pamietam roznicy.

  
 
u mnie tez na hamowni wyniki zbliżone, a ja czułem że to nie to co na benzynie barkowało mu troche , pozatym w zimie może palić troszkę wiecej sama temperatura w układzie chłodzenia nic nie daje jak paliwo w zbiorniku ma -20 a parownik 30 to gaz ciężko odparowuje, i slabe ciśnienie ma, przy takich tem. to nawet gaz z zapalniczki boi się wychodzić
  
 
Różnica w spalaniu wynika tylko i wyłącznie z różnicy kilokalorii obu paliw tzn.benzyny i gazu.
Gaz zimowy ma więcej propanu totez i spalanie ma większe gdyż propan jest mniej kaloryczny od butanu,w lecie zaś ta różnica się zmniejsza ze względu na większą kaloryczność butanu.
Ogólnie można przyjąć iż samochód z dobrze wyregulwoaną sekwencją będzie spalał od 10 do 15 % więcej gazu niż benzyny w zależności od jakości gazu a tym samym od jego kaloryczności.
co się zaś tyczy mocy i momentu obrotowego to te dwa parametry głownie zależą od jakości instalacji oraz fachowości jej montażu.
Pozdrawiam.