HELP! Lantra pali 30l/100km i czarny dym z rury????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam objawy jak w temacie, spalanie ok 30l/100km, czarny dym z ruru wydechowej. Komputer pokazuje błędy 21-czujnik temp. silnika(zmieniałem już 3 razy i nadal to samo), 22-czujnik położenia wału korbowego. Czy może być padnięty ECU? Kondensatory wymieniłem ale nic to nie dało Ktoś ma jakieś pomyśły? Czy od codu 22 mogą być takie objawy? Dzięki za pomoc.
  
 
Dodam tylko że czujnik położenia wału jest "martwy" - sprawdzałem go wg. opisu na webtechu, ale czy przez to może tak dużo palić???
  
 
czujnik padniety to auta nie zapalisz cos mi sie tak zdaje, ale nie wiem do konca!
sprawdz miernikiem sonde, moze powiedziała pa pa , a komp jej nie pokazuje jako błedu bo jeszcze pracuje moze w swoich wartosciach...........
  
 
Sondę i czujnik kupiłem nowy, ale to nic nie zmieniło dzięki za radę.
  
 
Wyglada to na albo padniety czyjnik położenia wału, albo cewka WN. (ale predzej cewka). Spróbuj też sprawdzić przepływomierz .



[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-04-15 15:19:34 ]
  
 
cewkę wymieniłem też, w sumie wymieniłem cały kolektor ssący z osprzętem i czujnikami, przepływomierz, lambdę,wtryskiwacze,itp. Czujnik położenia wału jest na 100% padnięty, ale nie wiem czy on ma taki wpływ na spalanie, może coś jeszcze mi padło Hultaj chyba umiera
  
 
czujnik położeia wału ściśle współpracuje z cewką jeżlei wiesz że jest zepsuty to masz winowajce. wymień go i powinno być dobrze.
  
 
Czujnik ten daje impuls kiedy ma być iskra [ w skrócie] sprawnosć jego jest niezbędna! Teraz zapłon Ci oszalał i dlatego tyle pali.
  
 
"czarny dym z rury" za duzo paliwa za malo powietrza. Wtryski daja za duzo benzyny, moze leja a nie tryskaja - sprawdz wtryski.

czujnik położeia wału jest ok bez niego nie odpalisz.
  
 
30 litrów to wg mnie incredible

ale zakładając że pali więcej niż 10 litrów Pb95 na 100 km (silnik 1.5 tak?) stawiałbym na uszkodzenie silnika a nie czujników czy wtrysków.

współczucie
  
 
30l/100 -masakra, mi zima palila 20/100 to kurw*** dostawalem teraz pali juz troche mniej ale wciaz duzo. Czekam na krokowy ktory ma pokazac "papa" temu spalaniu...
Pozdrawiam klubowiczow
  
 
Jadę dziś ECU wymienić, bo włożyłem nowy aparat i nadal to samo. Dam znać co to było. Aha wszystkie wtryskiwacze mi "leją" benzynę a nie wtryskują, są ciągle otwarte. Mam już dość Koreańskich wynalazków:/ Nawet w Japan Carsie części nie mają do tych aut a w ASO oszukują ludzi!
  
 
No i bingo Założyłem nowy ECU od Mitsubishi Colta i autko jeździ jak nowe i nawet nie pali już 30l/100km. Został tylko problem z wolnymi obrotami ale to po weekendzie wymienię silniczek krokowy i powinno działać wszystko. mimo to jakoś się zniechęciłem do Hyundaia, ponieważ nigdzie nie mogłem dostać modułu aparatatu zapłonowego a o kompie nie wspomnę. Pewnie dlatego że to G4DJ...
  
 
I tu by się zgadzało. Ecu się popsuło, wykrywało uszkodzenie czujnika temperatury. A czujnik temperatury dla ECU jest po to żeby wzbogacić miesznakę na zimnym silniku. Jak czujnik padnie to ecu dla bezpieczeństwa przyjmuje że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę jak dla zimnego slinika dzięki czemu spalanie jest duże i dymi- zbyt bogata mieszanka, mocno za bogata. Tyle że czujnik był ok tylko ECU było trzaśnięte i źle odczytywało sygnał. W takim przypadku sygnał z Lambdy nie był odczytywany ponieważ podczas rozgrzewania silnika (a Twnoje ECU pracowało w trybie rozgrzewania cały czas) AFR nie jest korygowany przez wskazania Lambdy (ECU pracuje w tzw open loop/ czyli w pętli otwartej- bez korekcji z Lambdy). Czujnik położenia wału służy do ustalania czasu wtrysku i zapłonu i nie ma nic do wzbogacania mieszanki.
To tak w celu wyjaśnienia (właśnie jestem w trzkcie "przerabiania" systemów sterowania silnikiem)
Dobrze że już ok
pozdr
  
 
takie pytanko, czy krokowiec tez odpowiada za spalanie jesli jest calkowicie padniety?
  
 
HIN ,jak się znasz na tym ,to może byś opracował ,co od czego zależy i z czym współpracuje i zapodał na forum w oddzielnym wątku.
  
 
Cytat:
Jak czujnik padnie to ecu dla bezpieczeństwa przyjmuje że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę jak dla zimnego slinika dzięki czemu spalanie jest duże i dymi- zbyt bogata mieszanka, mocno za bogata.

Z doświadczenia wiem że jak czujnik temp. padnie wtedy ecu przyjmuje ze silnik jest ciepły i zmniejsza mieszankę i nie da się go odpalić ale to zależy od typu silnika. Dymienie nie jest spowodowane tylko uszkodzeniem czujnika, na oguł jest spowodowane zabogatą mieszanką paliwowa nad powietrzem czyli w przypadku gdy wtryski podają paliwa jak do ssania a krokowy się nie otwiera.
  
 
Cytat:
takie pytanko, czy krokowiec tez odpowiada za spalanie jesli jest calkowicie padniety?



Szczerze mówiąc trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ilość podawanego paliwa zależy w skrócie od ilości powietrza jaką jest zasilany silnik i od tego jak skalibrowane są mapy w ECU (ile ma podawać dla konkretnych wskazań MAP/ MAF, obrotów i wiele wiele innych). Silniczek krokowy nie ma żadnego wpływu na mapy ani na korekcję ale ma wpływ na ilośc dostarczanego powietrza. Tak więc jeśli jest zepsuty i:
- nie otwiera się odpowiednio to obroty będą za niskie, ew będzie gasł i można wtedy mówić o mniejszym spalaniu
- nie domyka się wtedy obroty będą za wysokie i wtedy możemy powiedzieć o wyższym spalaniu.
Ale to wszystko ma znaczenie tylko przy zamkniętej lub bardzo mało otwartej przepustnicy tak więc myslę że te różnice w spalaniu będą niezauważalne.

Cytat:
Z doświadczenia wiem że jak czujnik temp. padnie wtedy ecu przyjmuje ze silnik jest ciepły i zmniejsza mieszankę i nie da się go odpalić ale to zależy od typu silnika. Dymienie nie jest spowodowane tylko uszkodzeniem czujnika, na oguł jest spowodowane zabogatą mieszanką paliwowa nad powietrzem czyli w przypadku gdy wtryski podają paliwa jak do ssania a krokowy się nie otwiera.



Po pierwsze: dla jasności- nie ma żadnego ssania- jest wzbogacanie mieszanki (dla zimnego silnika)

Po drugie: silnik z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa a w szczególności wielopunktowym- nie ma żadnej bezpośredniej zależności między zaworem obejściowym czyli popularnie zwanym silnikiem krokowym a czasem wtrysku. Zależność ta polega na tym że gdy silnik krokowy otworzy zawór, silnik jest zasilany większą ilością powietrza, co ECU wykrywa poprzez wskazania przepływomierza (MAF/ VAF) lub mniejsze podciśnienie w kolektorze dolotowym (MAP) i/lub wskazania sondy lambda- o ile pracuje w trybie pętli zamkniętej (closed loop) i odpowiednio do tego zmienia czas wtrysku (długość czasu otwarcia wtryskiwacza w cyklu czyli w sumie ilość paliwa) na odpowiednią wartość zaprogramowaną w mapie paliwowej. Nie ma czegoś takiego że gdy silnik krokowy uchyli zawór to automatycznie zwiększa się czas wtrysku. Tak więc nie ma takiej sytuacji że "wtryski podają paliwa jak do ssania a krokowy się nie otwiera".

po trzecie: w razie jakichkolwiek awarii czy problemów ECU jest programowane tak żeby mieszanka była bogatsza a zapłon był cofnięty- bo tak jest bezpieczniej dla silnika. Zobacz- jeśli zaprogramujesz ECU tak żeby np w razie awarii czujnika temp podawał mieszankę uboższą, taką jak dla ciepłego silnika, potem użytkownik jeździ, trzasnął mu czujnik temp, ale przez jakiś czas tak jeździ. Potem odstawia auto na np pol godziny w zime i potem dalej chce jechać. Mieszanka (AFR) jets ustawiona za ubogo, bo silnik sie wychlodzil. I teraz, o ile odpali auto, jeździ na zbyt ubogiej mieszance co może grozić uszkodzeniem silnika. A jeśli tą mieszankę zaprogramujesz na bogatszą, będzie mu ten samochód słabiej chodził, dużo palił i byc może dymił, ale silnikowi nic się nie stanie. Dlatego że cechy zbyt ubogiej mieszanki to:
-znaczny wzrost temperstury spalania (w ekstremalnych silnikach w sporcie dochodzi nawet do stopienia tłoków)
-większa możliwośc występowania spalania stukowego i/ lub detonacyjnego
natomiast mieszanka zbyt bogata to gorsze osiągi, duże spalanie, ew dymienie.
Ale jak pisałeś, i tu się zgadzam, to już konkretnie zależy od producenta/ silnika.

Po czwarte: tak się zastanawiałem nad tym dymieniem i chyba wiem o co chodzi z tym czujnikiem położenia wału. Otóż może być tak że był on uszkodzony i wykrywał zamiast normalnej pracy kręcenie rozrusznikiem, a podczas kręcenia rozrusznikiem mieszanka jest bardzo bardzo mocno wzbogacona (AFR (masowy stosunek powietrza do paliwa) ok 1:1 podczas gdy przy normalnej pracy waha się od 11,5:1 do 15:1). Stąd to dymienie+ zapewne efekt czujnika temp o ktorym wczesniej pisałem

Cytat:
HIN ,jak się znasz na tym ,to może byś opracował ,co od czego zależy i z czym współpracuje i zapodał na forum w oddzielnym wątku.


Bardzo chętnie, gdybym tylko miał na to czas.... Niestety go nie mam. Mogę jedynie polecić książkę "Sterowanie silników o zapłonie iskrowym. Układy Motronic" wydana przez Bosch-a. Jeśli chodzi o podstawy o jakich piszesz, czyli co od czego zależy z czym współpracuje etc- tam wszystko jest pięknie wyjaśnione i dużo dużo więcej (np. działanie OBD II czyli cała diagnostyka). Co prawda opisane tam są układy Bosch-a ale wszelkie inne układy sterowania silnikami są prawie takie same i działają na tych samych zasadach.
Aha, ja kupiłem ją w FeuVer-cie przy Geant-ie w Warszawie.
Wybaczcie za przydlugi wywód, już nie będę
Pozdrawiam
  
 
Hin, ładnie to wyjaśniłeś - masz talent. Dzięki i czekam "jednak" na następny wykład. Pzdr.
  
 
Dzieki HIN