Omega z Anglii-calowa czy metryczna?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie, jak w temacie, silnik ma calowy czy metryczny?
  
 
Co konkretnie masz na myśil?
 
 
Gwinty w śrubach i łepki.
Zastanawiam się też dlaczego w EPC blok silnika ma inny numerGM dla Anglika i niemca
  
 
witam
Juz od dawna w Anglii stosują system metryczny i zapewniam, że silnik jak i inne podzespoly są identyczne jak w "kontynentalnych" omegach. Nie sądze aby w GM robili oddzielny projekt tego samego auta w mm dla niemiec i w calach dla anglii . Troche nieekonomicznie by to było.
pozdr
ILKU
  
 
P.S.
Ostatnio bylem na szrocie nieopodal (nazywa się ONLY VAUXHALL ) i znalazlem omesie 2,5v6 z prawie nowymi tarczami przednimi, jako że moje tarcze troche zjechane juz byly, to kupilem w/w za 10Ł + klocki nowki gratis . Odkrecajac zaciski nie zuwazylem zadnej roznicy w stosunku do mojej "niemieckiej" omy (normalnie klucz 13 oraz 17).
jeszcze raz pozdro
ILKU
  
 
Wielkie dzięki.
Robie przymiarke do 3.0 V6 ( samego silnika ).
Mam ochotę łyknąć taki za roządną kase i rozbebeszyć go coby wyremontować na cacy.

Nie mogłem tylko pojąć dlaczego podstawowe rzeczy w silniku w EPC są nagminnie opisane:
" DLA VAUXHALL" lub
"NIE DLA VAUXHALL"
  
 
Calkiem niezly pomysl, przy okazji rozbebeszania mozna np wstawic tloki od 3,2 i cieszyc sie z wiekszej ilosci koniuf pod maską
  
 
Cytat:
2006-04-24 09:01:18, Arthuros pisze:
Wielkie dzięki. Robie przymiarke do 3.0 V6 ( samego silnika ). Mam ochotę łyknąć taki za roządną kase i rozbebeszyć go coby wyremontować na cacy. Nie mogłem tylko pojąć dlaczego podstawowe rzeczy w silniku w EPC są nagminnie opisane: " DLA VAUXHALL" lub "NIE DLA VAUXHALL"



nie bardzo kumam ??

chcesz kupic zajechany motor by go wyremontowac za chora kase czy moze kupic dobry motor i go spieprzyc rozbieraniem dla jaj ??

co chcesz zmienic ?? / przerobic ?? / wyremontowac ?? (i nie zamydlaj o polerowaniu gniazd zaworowych itp)
  
 

Cytat:
co chcesz zmienic ?? / przerobic ?? / wyremontowac ?? (i nie zamydlaj o polerowaniu gniazd zaworowych itp)



Wszystko zależy od stanu silnika.
Na dobrą sprawę to o co ci chodzi?
To moja kasa.
Po rozebraniu silnika i tak wszystko trzeba zweryfikować.
W moje 2.5 wsadziłem max 1000zł.
wszystkie zimmeringi, wszystkie uszczeleki, nowe pirścionki, uszczelniacze zaworów ( szkoda że nie widziałeć starych twardych jak kamień), jeden zawór do wymiany, planowanie głowic.

Gniazda, zawory, uszczelniacze, sam zrobiłem, a mogłem wydać na to 500zł ( tyle w wawie 20zł za zawór)

Sam wyjąłem i wsadziłem silnik, bez kanału, sam wszystko rozdłubałem i złożyłem.

Jeśli ktos coś lubi to dlaczego się nie pobawić?
  
 
A co do tłoków to rozwiert na 87.5 mm poskutkuje tylko wzrostem o niecałe 100cm3. W 3.2V6 jest inny wał co dało 200cm w sumie.
Jedyny sens zmiany na 87.5 to taki że te tłoki są bez kłopotu do kupienia u NURALA, MALE czy JE, a orginał raczej tylko w ASO
  
 
Masz racje, pytanie tylko czy po rozwierceniu zastosowac uszczelki pod glowice od MV6 czy 3,2V6? Chyba że sie nie roznią? W TISie widzialem że głowice są w obu jednakowe.
pozdr
  
 
Cytat:
Masz racje, pytanie tylko czy po rozwierceniu zastosowac uszczelki pod glowice od MV6 czy 3,2V6? Chyba że sie nie roznią? W TISie widzialem że głowice są w obu jednakowe.
pozdr



Uszczelki też, w/g EPC
  
 
Sprzedaje czesci z Anglii (tylko cały wybór Hond) i niczy nie róznia sie w kwestii srub, nawet bardzo mało zmienione jest w nadwziu.
dotyczy:
maglownicy, dmuchawy (trzeba kable pozamieniac w kostkach), prowadnic siedzien, no i oczywiście przednia konsola, reszta to to samo.
pozdr
  
 
Jeśli jest mowa o silnikach to mam pełno części mechanicznych z silnika 2.5V6 na sprzedanie